Auto Świat Porady Eksploatacja Common Rail: rachunek za wymianę wtryskiwaczy może przekroczyć połowę wartości kilkuletniego auta

Common Rail: rachunek za wymianę wtryskiwaczy może przekroczyć połowę wartości kilkuletniego auta

Autor Wojciech Denisiuk
Wojciech Denisiuk

Wtryskiwacze to najmniej trwały element systemów Common Rail. Są drogie, a że na ogół zużywają się kompletami, rachunek za ich wymianę może przekroczyć połowę wartości kilkuletniego auta. Co wtedy? Zamiast kupować nowe wtryskiwacze, naprawmy stare. Jeśli zajmie się tym dobry fachowiec, koszt będzie kilkakrotnie niższy, a efekt — ten sam

Naprawa wtryskiwaczy Common Rail. Czyszczenie układu dolotowego diesla – krok po krokuPiotr Wróbel / Auto Świat
  • Zregenerowane wtryskiwacze powinny być jak nowe
  • W przypadku regeneracji wtryskiwaczy warto odwiedzać autoryzowane serwisy
  • Tania naprawa w tym wypadku może oznaczać kłopoty

Wtrysk Common Rail to tylko jeden z elementów rewolucji, jaka dokonała się w silnikach wysokoprężnych w ciągu ostatnich kilkunastu lat. Niestety, jest to też źródło częstych awarii i dużych kosztów, które są raczej nieuniknione po przebiegu 150-200 tys. km, a często znacznie wcześniej. Oto przykłady elementów, które z dużym prawdopodobieństwem mogą się zepsuć, oraz ich ceny: wtryskiwacz (850-6500 zł), pompa wysokiego ciśnienia (1600-5500 zł), zawór ciśnieniowy (150-900 zł).

Autor Wojciech Denisiuk
Wojciech Denisiuk