Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat SUV

SUV

BYD Sealion 7 będzie próbował strącić z tronu Teslę Model Y. To ambitne zadanie
Wiadomości

BYD Sealion 7 będzie próbował strącić z tronu Teslę Model Y. To ambitne zadanie

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Jeździłem nowym, sportowym SUV-em hiszpańskiej marki. Tego nie da Wam żaden "chińczyk"
Testy

Jeździłem nowym, sportowym SUV-em hiszpańskiej marki. Tego nie da Wam żaden "chińczyk"

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Sprawdzamy cennik nowego MG HS. Tańsza i słabsza wersja naszym faworytem
Aktualności

Sprawdzamy cennik nowego MG HS. Tańsza i słabsza wersja naszym faworytem

W Polskich salonach można już kupić zupełnie nowe wcielenie MG HS. Ten spory SUV w poprzedniej generacji był najlepiej sprzedającym się modelem marki. Co ma do zaoferowania druga generacja? Przejrzeliśmy jej cennik. Wciąż znajdują się w nim promocyjne ceny.. Przeanalizowałem cennik tego auta — okazuje się, że najwięcej sensu ma niezbyt oczywista odmiana. Spoiler alert: nie jest nią 339-konna hybryda, choć kosztuje zdumiewająco mało.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Testowaliśmy Mazdę CX-5 przez 100 tys. km. Potem rozebraliśmy ją na części
Testy długodystansowe

Testowaliśmy Mazdę CX-5 przez 100 tys. km. Potem rozebraliśmy ją na części

Polacy bardzo lubią Mazdę, a SUV CX-5 ma mocną pozycję nad Wisłą i stanowi ciekawą alternatywę na rynku dla popularniejszych marek. Czy szukając SUV-a w dobrej cenie warto przeglądać ogłoszenia z CX-5? Przejechaliśmy nią 100 tys. km, rozebraliśmy na części i mamy konkretne wnioski. Po zakończeniu testu wiemy też, że względem mechaniki nie ma się do czego przyczepić. Choć trzy punkty karne zanotowaliśmy.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Z Tychów wyjeżdżają już chińskie auta Leapmotor T03. Marka pokazała następny model B10
Wiadomości

Z Tychów wyjeżdżają już chińskie auta Leapmotor T03. Marka pokazała następny model B10

Stellantis, skupiający m.in. marki Alfa Romeo, Citroen, Jeep, Opel i Peugeot, postanowił przyłączyć się do ekspansji chińskich producentów w Europie i skorzystać na niej finansowo. Podczas salonu samochodowego w Paryżu zobaczyliśmy cztery modele Leapmotor, w tym najnowszego kompaktowego SUV-a B10.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Citroen zrywa z krągłościami. Taki będzie nowy rodzinny SUV C5 Aircross
Premiery

Citroen zrywa z krągłościami. Taki będzie nowy rodzinny SUV C5 Aircross

Citroen przygotował kilka ważnych nowości na salon samochodowy w Paryżu. Jedną z nich bez wątpienia jest nowa generacja C5 Aircrossa, czyli największego SUV-a tej francuskiej marki. To jeszcze model koncepcyjny, jednak odmiana produkcyjna powinna być do niego zbliżona — mamy ją poznać już w 2025 r.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Drobiazgowo sprawdziłem chińskie "Lambo". Test Forthinga T-Five na dystansie 1350 km
Testy

Drobiazgowo sprawdziłem chińskie "Lambo". Test Forthinga T-Five na dystansie 1350 km

Spalinowy Forthing T-Five w trakcie długiego testu zaskakiwał mnie wiele razy. Szczęka opadła mi po raz pierwszy, gdy zobaczyłem front SUV-a w stylu Lamborghini, a potem spojrzałem na metkę z ceną o kilkadziesiąt tysięcy złotych niższą niż u klasowych rywali. Zauroczenie nie utrzymało się jednak do końca, bo... nie wszystko złoto, co się świeci.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Jeździłem najmocniejszym hybrydowym SUV-em świata. Ma coś, czego nie da ci żaden elektryk
Testy nowych samochodów

Jeździłem najmocniejszym hybrydowym SUV-em świata. Ma coś, czego nie da ci żaden elektryk

Osławione Ferrari Purosangue jest aż 75 KM i 234 Nm za nim. Tytuł najmocniejszego nieelektrycznego seryjnego SUV-a na świecie należy obecnie do 800-konnego Lamborghini Urusa SE. Wielka moc idzie w parze z wielkimi gabarytami: sam przedni zwis ma przeszło metr długości, nadwozie wraz z lusterkami mierzy 218,1 cm szerokości, a całość waży ok. 2,5 tony! Zanim zapytasz, gdzie tym parkować, odpowiem, jak się tym jeździ. Spoiler alert: sam byłem zaskoczony.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Próbowałem utopić chińskiego SUV-a Jaecoo J7. Sami mnie do tego namawiali
Testy nowych samochodów

Próbowałem utopić chińskiego SUV-a Jaecoo J7. Sami mnie do tego namawiali

Koncern Chery chce zawojować europejski rynek modelami marek Jaecoo i Omoda. Jaecoo J7 występuje w wersji z napędem 4x4, a przedstawiciele tej marki twierdzą, że choć to bardzo cywilizowany, kompaktowy SUV, to zbudowano go tak, żeby dawał sobie radę także poza utwardzonymi drogami. Na deklaracjach się nie skończyło, zostałem zaproszony na profesjonalny tor offroadowy, żeby móc się o tym osobiście przekonać. Jak to się skończyło?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Już jeździłem najnowszym spalinowym MG HS. Chiński SUV należy do garstki aut, o których mogę śmiało powiedzieć jedno
Testy nowych samochodów

Już jeździłem najnowszym spalinowym MG HS. Chiński SUV należy do garstki aut, o których mogę śmiało powiedzieć jedno

Druga generacja MG HS to już trzeci nowy SUV tej marki w Polsce w ciągu zaledwie dziewięciu miesięcy. Znów jest obłędna cena, ponowie bardzo długa gwarancja i jak zwykle szalenie przyjemny standard wyposażenia. Na dodatek na tle rywali MG HS wyróżnia się czymś, czym poprzednik raczej nie błyszczał. Mało tego, w jednej kategorii nowość przewyższa nawet niektóre droższe o ok. 200 tys. zł modele — i nie chodzi ani o wyposażenie, ani o gwarancję. Przyznaję, że to pierwsze auto z Chin, o którym śmiało mogę powiedzieć coś, co naprawdę rzadko zdarza mi się mówić na temat testowanego samochodu.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Widziałem nowego SUV-a VW. Nazywa się Tayron
Premiery

Widziałem nowego SUV-a VW. Nazywa się Tayron

Oto zupełnie nowy SUV Volkswagena – coś dla tych, którzy uważają, że Tiguan jest nieco za mały, a Touareg trochę za duży, zbyt luksusowy i za drogi. Czas pokazał, że duże, rodzinne SUV-y to bardzo ważny segment, który niemiecka marka oddała prawie bez walki innym – także siostrzanym markom jak Skoda czy Seat. Samochód pojawi się na rynku na początku przyszłego roku, ale miałem już okazję obejrzeć go dokładnie. Czy zatem można teraz z czystym sumieniem kupić Skodę Kodiaq, czy też lepiej poczekać kilka miesięcy na nowego Volkswagena, który zapewne będzie tylko minimalnie droższy?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Materiał promocyjny
Obejrzałem nową Dacię Bigster. Chińscy producenci nie będą mieli z nią łatwo
Premiery

Obejrzałem nową Dacię Bigster. Chińscy producenci nie będą mieli z nią łatwo

Dacia Bigster walczy w obronie europejskiego bastionu motoryzacyjnego. Duży SUV segmentu C ma wiele argumentów, by ograniczyć skalę chińskiej inwazji na Starym Kontynencie. W trakcie przedpremierowego pokazu flagowego modelu przedstawiciele marki sypali nimi jak z rękawa – niskie ceny to tylko wierzchołek góry lodowej. Zresztą zobaczcie sami.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Nowy Jeep Compass na horyzoncie. Jest już pierwszy szkic
Aktualności

Nowy Jeep Compass na horyzoncie. Jest już pierwszy szkic

Jeep oficjalnie zapowiedział następną generację Compassa. Kompaktowy SUV mocno zmieni się wizualnie, przejdzie też rewolucję silnikową. Będzie modelem globalnym, ale najpierw trafi do sprzedaży w Europie.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Tempo przechodzenia na elektromobilność słabnie. Co się stało? Jak to zmienić?
Aktualności

Tempo przechodzenia na elektromobilność słabnie. Co się stało? Jak to zmienić?

Sierpień 2024 r. okazał się czwartym z rzędu miesiącem spadków udziału samochodów elektrycznych w rynku nowych aut Unii Europejskiej. Co się stało? Jak odwrócić ten trend? Oto odpowiedzi.

Nowy hybrydowy SUV z Chin już w Polsce. Znamy ceny BYD Seal U DM-i
Aktualności

Nowy hybrydowy SUV z Chin już w Polsce. Znamy ceny BYD Seal U DM-i

Na polskim rynku mamy coraz więcej chińskich samochodów. Jednym z najświeższych modeli jest BYD Seal U DM-i. Pod tym skomplikowanym oznaczeniem kryje się duży SUV z napędem hybrydowym typu plug-in, który wcześniej był oferowany wyłącznie z napędem elektrycznym.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Jeździłem japońskim jamnikiem. Mazda CX-80 to wydłużona i... poprawiona CX-60
Testy nowych samochodów

Jeździłem japońskim jamnikiem. Mazda CX-80 to wydłużona i... poprawiona CX-60

Polacy rzucili się na nową Mazdę CX-80 z 6-cylindrowym i ponad 3-litrowym dieslem pod maską. Zainteresowanie tym autem było u nas tak duże, że w przedsprzedaży w Europie wyprzedzili nas tylko Niemcy. Podczas pierwszych jazd dla mediów sprawdziłem, czy nabywcy będą zadowoleni z japońskiego "jamnika".

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Internauci mieli rację? BMW XM ma problem ze sprzedażą
Aktualności

Internauci mieli rację? BMW XM ma problem ze sprzedażą

Oczywiście o sprzedaży takich samochodów jak BMW XM nie decydują osoby, które siedzą na forach lub w sekcjach komentarzy i dzielą się swoimi spostrzeżeniami. Od komentujących BMW XM oberwało mocno, ale o jego sukcesie mieli przesądzić milionerzy i miliarderzy z całego świata. Okazuje się, że potężne BMW zmaga się z problemami.

Skoda Kamiq: irytujące szczegóły, błyskotliwe rozwiązania i zaskakujące zużycie paliwa
Testy nowych samochodów

Skoda Kamiq: irytujące szczegóły, błyskotliwe rozwiązania i zaskakujące zużycie paliwa

Skoda lubi się chlubić błyskotliwymi rozwiązaniami, które zbiorczo nazywa Simply Clever. Modele tej czeskiej marki słyną też z dopracowania szczegółów i świetnej ergonomii. Czy najmniejszy SUV Skody jest tego najlepszym dowodem? A może to niechlubny wyjątek? Dwa tygodnie ze Skodą Kamiq pozwoliły mi na wylot poznać jej najbardziej irytujące detale oraz najlepiej przemyślane szczegóły. A zużycie paliwa raz mnie zszokowało

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Obejrzałem Rolls-Royce'a Cullinana Series II. Jest lepszy od zamku Balmoral
Premiery

Obejrzałem Rolls-Royce'a Cullinana Series II. Jest lepszy od zamku Balmoral

Rolls-Royce Cullinan jest tak subtelny, jak ulubiona letnia rezydencja królowej Elżbiety II. Nad zamkiem Balmoral ma jednak ogromną przewagę – cztery napędzane koła i potężny silnik V12, a to zestaw pozwalający cieszyć się luksusem wszędzie. Widziałem już z bliska nowe oblicze brytyjskiego arcy-SUV-a.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Materiał promocyjny
Škoda Elroq. Oto nowa broń Czechów w walce z chińską motoryzacją. Jeszcze Europa nie zginęła
Aktualności

Škoda Elroq. Oto nowa broń Czechów w walce z chińską motoryzacją. Jeszcze Europa nie zginęła

Wygląda fenomenalnie. Jeśli tak samo będzie jeździła i będzie kosztowała od ok. 150 tys. zł, a wszystko na to wskazuje, Škoda Elroq ma szansę zawojować rynek. Po raz pierwszy zobaczyłem ten model na żywo i nie ukrywam, że jestem nim oczarowany.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Ranking opon całorocznych do SUV-ów. Pod lupą 235/65 R17
Eksploatacja

Ranking opon całorocznych do SUV-ów. Pod lupą 235/65 R17

Największy problem z wyborem opon mają ci kierowcy, którzy oczekują od opon nie tylko tego, żeby były okrągłe i pasowały rozmiarem do samochodu, lecz chcą więcej: dobrej przyczepności, komfortu, pewnego hamowania, przewidywalnego zachowania na mokrej nawierzchni itp. Czy dobrym rozwiązaniem są dla nich opony wielosezonowe? Zrobiliśmy wielki test.

Jeździłem nowym chińskim spalinowym SUV-em. Jaecoo 7 ma fenomenalną cenę, a bez dopłaty coś z najdroższych limuzyn
Testy nowych samochodów

Jeździłem nowym chińskim spalinowym SUV-em. Jaecoo 7 ma fenomenalną cenę, a bez dopłaty coś z najdroższych limuzyn

Nie minęły trzy miesiące od debiutu pierwszej marki chińskiego koncernu Chery, a już mamy drugą. Po Omodzie z Polską wita się Jaecoo, które zaczyna od niesamowicie stylowego kompaktowego SUV-a. Jaecoo 7 z 7-letnią gwarancją kosztuje od 139 tys. 900 zł, ale już bazowa wersja ma tak bogaty standard wyposażenia, że nie zostawia za wiele pola do popisu topowej odmianie. Nie dość, że bez ruszania się zza kierownicy widać, co jest pod spodem tego SUV-a, to jeszcze chińska nowość czaruje funkcją znaną z najdroższych limuzyn — i to bez dopłaty.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.