Masywny przód, dwukolorowe nadwozie czy tylne lamy symbolizujące lwie pazury – to tylko wybrane elementy, które składają się na atrakcyjną całość Peugeota. Kto powiedział, że rodzinne samochody muszą być nudne? Jeszcze bardziej spektakularnie jest w środku. 5008 to kolejny model marki, wyposażony w najnowszą wersję Peugeot i-Cockpit.
Peugeot 5008 - wnętrze funkcjonalne i dobrze wykonane
Ten futurystyczny projekt deski rozdzielczej okazuje się przemyślany i wygodny w użytkowaniu. Mała kierownica, spłaszczona u góry i u dołu, świetnie leży w dłoniach. Nad nią znajduje się cyfrowy zestaw wskaźników, który może wyświetlać informacje na wiele różnych sposobów. Na środku kokpitu Peugeota mieści się ekran dotykowy, przy czym bezpośredni dostęp do najważniejszych funkcji (radia, klimatyzacji, nawigacji czy ustawień pojazdu) umożliwiają przyciski, które również wyglądają nietypowo. Materiały wykończeniowe, jak to w aucie francuskim, są wysokiej jakości i miłe w dotyku.
Wnętrze Peugeota 5008 robi wrażenie również przestronnością i funkcjonalnością, godną minivana. Na pokładzie umieszczono siedem foteli. Te w trzecim rzędzie chowane są w podłodze bagażnika, więc w każdej chwili w aucie może zmieścić się siedem osób (można je też całkowicie wymontować). Duży rozstaw osi, wynoszący 2,84 m, sprawia, że nikomu nie powinno być ciasno. Naturalnie z tyłu najwygodniej będzie dzieciom.
Indywidualne fotele drugiego rzędu pozwalają na optymalne wykorzystanie kabiny. Są tej samej szerokości, można je pojedynczo składać, regulować kąt oparcia oraz przesuwać zwiększając tym sposobem miejsce na nogi pasażerów lub pojemność bagażnika. Przestrzeń bagażowa w Peugeocie 5008 jest imponująca – w konfiguracji pięciomiejscowej może wynieść aż 780 litrów.
Peugeot 5008 - dynamiczny i oszczędny silnik diesla
Peugeot 5008 jest oferowany z dwoma silnikami benzynowymi i trzema wysokoprężnymi do wyboru. Już podstawowy, 120-konny silnik Diesla zaskakująco dobrze radzi sobie z dużym samochodem. To zasługa wysokiego momentu obrotowego - 300 Nm - generowanego już przy 1750 obrotów, Auto całkiem dynamicznie przyspiesza. Nieco gorzej robi się przy pełnym załadunku i szybszej jeździe, ale z rodziną lepiej jeździć spokojnie.
Silnik 1.6 BlueHDi odwdzięcza się niskim apetytem na paliwo. Zbiornik paliwa o pojemności 65 litrów starcza na długo. Po długiej trasie komputer pokładowy wskazał wartość 6,5 l oleju napędowego na 100 km. Jednostka cechuje się wysoką kultura pracy, więc we wnętrzu jest przyjemnie cicho. Wysoki komfort jazdy potęguje zawieszenie skutecznie tłumiące nierówności.
5008 z podstawowym turbodieslem kosztuje 121 400 zł. Już w wersji wyposażenia Active auto ma na pokładzie m.in. automatyczną dwustrefową klimatyzację, wirtualne zegary i ekran dotykowy, radio z Bluetooth, tempomat, trzy rzędy siedzeń, 17-calowe felgi aluminiowe oraz komplet poduszek powietrznych i systemów bezpieczeństwa.
Peugeot 5008 - podsumowanie
Peugeot stworzył ciekawy samochód odpowiadający obecnym trendom rynkowym. Model 5008 spełni oczekiwania osób szukających rodzinnego samochodu w charakterze SUV-a, oferującego wyższy prześwit, ale bez napędu 4x4, niskie spalanie, wysoki komfort jazdy oraz funkcjonalne wnętrze. To rzeczywiście rodzinny samochód na baaardzo długie podróże.