- Opel Zafira C ma cichy i oszczędny silnik
- Zawieszenie Zafiry jest trochę zbyt twarde
- Opel oferuje bardzo dużo miejsca w kabinie
Dużą pojemność skokową silnika można zastąpić tylko... jeszcze większą! Ta stara prawda znana konstruktorom zdaje się nie mieć obecnie odzwierciedlenia w praktyce. Wszystko za sprawą downsizingu i doładowania. Dzięki tym rozwiązaniom niewielkie jednostki mają wystarczającą moc do tego, by napędzać nawet tak duże auta jak minivan Opel Zafira C Tourer.
Opel Zafira C - przyspieszenie
Rzeczywiście, podczas rozpędzania Opla Zafiry ani przez moment nie odczuwa się niedostatku mocy. Wprawdzie nie ma co liczyć na oszałamiające przyspieszenie, ale 10,7 s od 0 do 100 km/h to wartość w zupełności wystarczająca w przypadku samochodu rodzinnego. Cieszy również cicha praca jednostki oraz niewygórowany apetyt na paliwo.
Opel Zafira C - spalanie
Podczas testu Opel Zafira C z włączonym systemem start-stop spalał w mieście około 9 l/100 km, czyli o litr więcej niż podaje producent. Przy tej masie pojazdu (niemal 1,5 tony) i mocy silnika jest to akceptowalny wynik. Żadnych zastrzeżeń nie wzbudza też działanie precyzyjnej skrzyni biegów.
Opel Zafira C - zawieszenie
Za to do zawieszenia mieliśmy już poważne uwagi. Nikt nie kupuje Opla Zafiry, żeby szaleć na torze. Po co więc konstruktorzy zdecydowali się na tak twarde nastawy układu jezdnego? Nawet na niewielkich nierównościach Zafira C zaczyna podskakiwać, a pasażerowie mają powody do narzekania na brak komfortu. Pozytywnie wypada natomiast precyzyjny układ kierowniczy.
Opel Zafira C - plusy
Na szczęście zbyt twarde zawieszenie nie jest w stanie przysłonić zalet typowych dla minivana. Pierwsza z nich to przestronność. W dwóch pierwszych rzędach nawet wysocy i długonodzy pasażerowie będą mieli mnóstwo miejsca. W trzecim jest już ciasno, ale pod tym względem Zafira C nie odbiega od konkurencyjnych modeli.
Przeczytaj też:
- Opel Zafira Life Business VIP
- Opel Zafira B - krok w dobrą stronę
- BMW 218d Gran Tourer kontra Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI
Jeżeli ktoś nie potrzebuje siedmiu miejsc pasażerskich, może zrezygnować z foteli trzeciego rzędu, a wówczas cena pojazdu będzie o 2,5 tys. zł niższa. Jak przystało na rodzinne auto, w Zafirze wygospodarowano mnóstwo półek i schowków na podręczne drobiazgi, a możliwość przesuwania oraz składania foteli drugiego rzędu pozwala różnorodnie konfigurować wnętrze.
Opel Zafira C - bagażnik
Podróżowanie Oplem Zafirą z kompletem pasażerów jest nie tylko niewygodne z racji małej ilości miejsca na 6. i 7. fotelu, lecz także trudne z tego względu, że przestrzeń bagażowa ma pojemność zaledwie 152 l. Za to po złożeniu ostatnich miejsc na walizki pozostaje aż 650 l – to powinno bez problemu starczyć na załadowanie urlopowego ekwipunku.
Galeria zdjęć
Kiedyś wszystko było jasne – duże auto, to i silnik o dużym litrażu.
Obecnie dzięki downsizingowi do napędu nowego Opla Zafiry wystarczy niewielki motor o pojemności 1,4 litra, ale rozwijający 140 KM
Materiały wykończeniowe są dobrej jakości. 7-calowy ekran wyświetla informacje z systemu nawigacji – jego cena to 4 tys. zł
Opel Zafira Tourer: minivan dla rodziny
Opel Zafira Tourer: minivan dla rodziny
Opel Zafira Tourer: minivan dla rodziny
Opel Zafira Tourer: minivan dla rodziny
Opel Zafira Tourer: minivan dla rodziny
Opel Zafira Tourer: minivan dla rodziny
Opel Zafira Tourer: minivan dla rodziny
Opel Zafira Tourer: minivan dla rodziny