Auto Świat Testy Porównania samochodów Kia Ceed kontra Opel Astra, Seat Leon i Subaru Impreza - czas na zmianę układu sił

Kia Ceed kontra Opel Astra, Seat Leon i Subaru Impreza - czas na zmianę układu sił

Autor Michał Krasnodębski
Michał Krasnodębski

Nowy Seat Leon już wprowadził spore zamieszanie, wygrywając nasze wcześniejsze porównanie z Volkswagenem Golfem. To daje mu mocną pozycję startową, ale rywale nie zamierzają łatwo oddać pola. Zaraz wszystko będzie jasne!

Porównanie: Kia Ceed, Opel Astra, Seat Leon, Subaru Impreza
Auto Bild
Porównanie: Kia Ceed, Opel Astra, Seat Leon, Subaru Impreza
  • Najoszczędniejsze auto spaliło w teście 6,4 l/100 km, a najbardziej paliwożerne aż 8,3 l benzyny na 100 km jazdy!
  • Samochód, który spalił najwięcej, wcale nie jest najszybszy. A może nawet... sami zaraz się przekonacie
  • Przed wyrównaniem poziomu wyposażenia najtańszy pojazd w porównaniu kosztuje 94 800 zł, a najdroższy... 142 080 zł
  • Więcej takich testów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Zapowiadamy: słowo „Golf” przeczytacie w tym tekście tylko raz. Zamiast skupiać się na popularnym aucie, przyjrzymy się sytuacji na rynku kompaktów z dalszej perspektywy, którą zapewni doborowe towarzystwo.

W blokach startowych czeka już nowiutki Seat Leon, posadowiony na wydłużonej płycie podłogowej swojego kuzyna z Wolfsburga, dla którego wydaje się naturalnym konkurentem. Pod maską – znany i doceniany silnik 1.5 eTSI o mocy 150 KM z instalacją mikrohybrydową oraz dwusprzęgłową skrzynią DSG. Leon zaczyna właśnie rynkowe polowanie na Kię Ceed ze sprawdzonym silnikiem 1.4 T-GDI, także połączonym z dwusprzęgłowym „automatem”. Do rozgrywki wtrąca się Opel Astra z trzycylindrowym 1.4 Turbo i bezstopniową automatyczną skrzynią biegów.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Ale i to nie jest szczyt egzotyki w tym porównaniu, bo do boju wkracza również Subaru Impreza. I nie tylko ma – tradycyjnie dla tej marki – napęd na cztery koła, lecz także ciekawą mikrohybrydę (która w odróżnieniu od rywali potrafi przez moment jechać na samym prądzie) oraz równie charakterystyczny dla Subaru silnik bokser o mocy 150 KM. Silnik elektryczny dokłada do tego swoje 17 koni mechanicznych, czerpiących wigor z malutkiego akumulatora o pojemności 0,6 kWh. Pod maską pracuje także bezstopniowa skrzynia CVT – czyli taka, jak w Oplu, co jednak wcale nie oznacza, że oba auta będą miały podobne osiągi czy maniery.

Przeczytaj też:

W sumie mamy tu więc całkiem ciekawe zgromadzenie kompaktów, a nasze porównanie rozstrzygnie, w który model należy celować, mając określone preferencje – koszty, osiągi, komfort jazdy, przestronność czy precyzję prowadzenia.

Zanim jednak zaczniemy, warto już na początku skupić się na tym, co dla wielu kierowców jest bardzo ważne, o ile nie najważniejsze. Chodzi o zużycie paliwa. Takich różnic w wynikach testów drogowych nie notowaliśmy w klasie kompaktowej przez długie lata. Gdyby to jeszcze były samochody sportowe o ogromnych mocach, to takie różnice w spalaniu dałoby się łatwiej przełknąć. Konkrety?

Najoszczędniejszy w porównaniu Opel zużył na naszej testowej trasie najmniej – 6,4 l benzyny na 100 kilometrów jazdy. To nie tylko o 9 proc. mniej od tego, co obiecuje producent, lecz także duże zaskoczenie, bowiem skrzynia CVT nie jest mistrzynią efektywności energetycznej: między kołami stożkowymi a paskiem występuje dość konkretne tarcie, które przynosi straty energii w postaci ciepła.

Jednak tutaj inżynierom udało się osiągnąć bardzo dobry wynik pod względem ekonomiki jazdy – po części pewnie dlatego, że w silniku tym występują cylindry mające pojemność bardzo zbliżoną do uznawanej za optymalną w samochodzie osobowym, czyli 500 cm3. Teoretycznie bardziej sprawna skrzynia dwusprzęgłowa w Seacie nie daje mu przewagi w spalaniu, bo wynosi ono 6,5 l/100 km. W konkurencji zużycia paliwa na trzeciej pozycji plasuje się Kia z wynikiem 6,7 l/100 km.

No i teraz zaczynają się schody. A w zasadzie to raczej całe piętra, bo Subaru, mimo zaawansowanego technicznie napędu hybrydowego, notuje wyjątkowo kiepski wynik: 8,3 l/100 km. Trudno go uzasadnić nawet obecnością napędu na cztery koła, a już na pewno nie osiągami, bo Impreza jest najbardziej ślamazarna w tym porównaniu. W ten sposób coś już wiecie o naszych zawodnikach, ale teraz czas na szczegóły.

1. Subaru Impreza 2.0i-S e-Boxer

Subaru Impreza - kokpit
Subaru Impreza - kokpitAuto Bild

W sumie to sympatyczny typ. Problem w tym, że mimo teoretycznie nowoczesnego napędu Subaru na tle rywali wydaje się przestarzałe. Da się to zauważyć, patrząc na nadwozie, a już na pewno podczas przyspieszania, kiedy za sprawą skrzyni CVT silnik spalinowy wyje na wysokich obrotach.

Testowanie też nie było zbyt ekscytujące: napęd wydaje się przeciążony masą samochodu, przesadnie miękkie resorowanie gasi wszelkie sportowe zapędy na zakrętach, a kanapowe fotele także nie dodają Subaru animuszu. Skąd więc ta sympatia? Stąd, że jeżeli będziecie jeździć spokojnie, to Impreza okaże się odprężającym, niespiesznie – ale skutecznie – połykającym kilometry autem. I za to można ją polubić. Tylko nie za takie pieniądze.

Subaru Impreza - schemat wymiarów
Subaru Impreza - schemat wymiarówAuto Bild

Impreza może nie jest aż takim rekordzistą w konkurencji przestronności kabiny, jak Seat, ale to nadal przepastny samochód kompaktowy, który ilością miejsca w kabinie zawstydziłby niejedno auto klasy średniej, a szczególnie z segmentu premium. Pasażerowie tylni mają dobrze podparte uda.

Plusy:

  • seryjny napęd na cztery koła
  • przyjemne warunki z tyłu
  • możliwość krótkiej jazdy tylko na prądzie

Minusy:

  • zbyt miękkie zawieszenie z niewielkimi rezerwami
  • mało dynamiczny silnik
  • leniwa skrzynia CVT
  • cena z kosmosu

Podsumowanie:

Impreza jest bardzo szczera: ona nie lubi sportu. Ale to nie znaczy, że nie można jej polubić. Trzeba mieć tylko spokojne usposobienie i... Bardzo gruby portfel. Bo solidny wydatek nie będzie jednorazowy - połykające benzynę Subaru hojnie wspiera także koncerny paliwowe.

Ocena: 420/585 punktów (szczegóły w tabelach)

2. Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Opel Astra 1.4 Turbo - kokpit
Opel Astra 1.4 Turbo - kokpitAuto Bild

Ten Opel zasługuje na szacunek. Jeżeli ktoś jest fanem trzycylindrowych silników i uważa je za zbawienie pod względem ekonomiki jazdy, to w tym samochodzie odnajdzie przyjaciela. 1,4-litrowy motor zapewnia satysfakcjonujące osiągi i harmonijnie współpracuje z bezstopniową skrzynią dzięki swojej niskoobrotowej naturze.

Jazda Astrą jest ponadprzeciętnie płynna, a wzrostowi obrotów nie towarzyszy wycie w kabinie. Co nie zmienia faktu, że rywale ze skrzyniami dwusprzęgłowymi są bardziej ożywieni. Astra przekonuje świetnymi fotelami i logiczną obsługą. To, co nie pasuje do reszty samochodu, to niewiele wybaczające drogowcom resorowanie. Spalanie budzi respekt: 6,4 l/100 km!

Opel Astra - schemat wymiarów
Opel Astra - schemat wymiarówAuto Bild

Bardzo mocnym punktem astry jest zaskakująco duża ilość miejsca nad głowami pasażerów tylnej kanapy. Spójrzcie tylko, jak mocno obniża się tam linia dachu, a mimo to projektantom udało się wygospodarować miejsce tam, gdzie go najbardziej potrzeba, gdy z tylu usiądą dorośli. Ceną jest nisko umieszczone siedzisko.

Plusy:

  • najniższa cena wyjściowa
  • niskie spalanie
  • dobre fotele
  • świetne hamulce
  • logiczna obsługa

Minusy:

  • nie najlepiej wyciszony silnik trzycylindrowy
  • niska pozycja na tylnej kanapie

Podsumowanie:

Astra to nadal praktyczne i bardzo przyjazne kierowcy auto na co dzień. Tandem silnik + skrzynia CVT zaskakuje umiarkowaną tendencją do jazdy na wysokich obrotach, urzekając przy tym płynnością przyspieszania, charakterystyczną dla skrzyni bezstopniowej. Astra to ciągle interesująca propozycja.

Ocena: 439/585 punktów (szczegóły w tabelach)

3. Kia Ceed 1.4 T-GDI 7DCT

Kia Ceed 1.4 T-GDI - kokpit
Kia Ceed 1.4 T-GDI - kokpitAuto Bild

Korea potrafi: oferuje mnóstwo miejsca w kokpicie, a kierowcę ucieszą fotele z mocno zaakcentowanym podparciem bocznym. Bagażnik po złożeniu kanapy połknie nawet 1291 litrów bagażu – tylko Leon jest pojemniejszy. 140 KM to stado godne zaufania – Kia przyspiesza z łatwością i płynnie dzięki dobrej współpracy silnika z „automatem”.

Jedynie podczas dynamicznej jazdy życzylibyśmy sobie szybszych reakcji skrzyni. I jeszcze to resorowanie, które zapewnia co prawda wysoką stabilność jazdy, ale mniej „dynamicznie” usposobionym kierowcom może wydać się zbyt twarde. Podobnie jak twarda jest od lat postawa Kii, która decyduje się wspierać swoich klientów siedmioletnią gwarancją.

Kia Ceed - schemat wymiarów
Kia Ceed - schemat wymiarówAuto Bild

Chociaż na tylnej kanapie mogłoby być ciut więcej miejsca na kolana jadących tam pasażerów, to w Ceedzie wszyscy podróżni mogą liczyć na wygodną pozycję. Siedzisko tylnej kanapy dobrze podpiera uda, nad głową wystarczy miejsca, a z przodu z przestronnością nie ma najmniejszych problemów. Jedynie kierownica mogłaby się dalej wysuwać z kokpitu, ale to dotyczy niemal każdego produkowanego dziś samochodu, nie tylko klasy kompaktowej.

Plusy:

  • przemyślana koncepcja kabiny
  • najdłuższa na rynku gwarancja
  • prosta obsługa instrumentów
  • dynamiczny napęd

Minusy:

  • dla niektórych kierowców – przesadnie twarde resorowanie testowanej wersji

Podsumowanie:

Kia wie, czego chcą kierowcy: mimo nowoczesnej techniki na pokładzie, pozostaje przyjemnie przyjazna w obdłudze, co przy okazji poprawia bezpieczeństwo czynne i upraszcza interakcję z samochodem. To ciągle udane i konkurencyjne auto.

Ocena: 459/585 punktów (szczegóły w tabelach)

4. Seat Leon 1.5 eTSI DSG

Seat Leon - kokpit
Seat Leon - kokpitAuto Bild

Puchar jedzie do Hiszpanii! Leon wytycza poprzeczkę w klasie kompaktowej. Szczególnie ilość miejsca na kanapie wyznacza nowe standardy komfortu, których wielu producentów powinno się od Seata uczyć. Leon ma największy bagażnik, porządne fotele i wielki monitor multimediów w efektownym kokpicie. Widać, że w jego zaprojektowanie włożono dużo serca.

Niestety, prawie wszystko jest dotykowe – brakuje fizycznych przycisków z dostępem do najczęściej używanych funkcji, które tak mądrze wkomponowała w kokpit Kia. Wybawieniem dla bezpieczeństwa jazdy okazuje się sterowanie głosowe. Świetne prowadzenie, wzorowa stabilność, mocny silnik, aktywne amortyzatory – jazda Leonem to przyjemność.

Seat Leon - wymiary kabiny
Seat Leon - wymiary kabinyAuto Bild

Widzicie tę liczbę - 835 mm? To indeks miejsca na nogi z tyłu, który mierzymy, po odsunięciu oparcia fotela kierowcy od pedału hamulca o 100 cm. To odpowiada kierowcy o przeciętnym wzroście. Za takim typem w każdym z prezentowanych dziś aut z tylu da się usiąść. Ale w Leonie usiądzie nawet koszykarz za koszykarzem!

Plusy:

  • najlepsza przestronność
  • harmonijne zawieszenie
  • mocny napęd
  • nowoczesne multimedia

Minusy:

  • kiepska widoczność do tyłu
  • dotykowa obsługa prawie wszystkiego to nie najlepszy pomysł

Podsumowanie:

Leon przyciąga urodą i do tego imponuje ilością miejsca w kabinie. To prawdziwy gigant wśród kompaktów, a to dlatego, że mimo wykorzystania płyty podłogowej Golfa, ma od Volkswagena większy rozstaw osi. Hiszpanie nie zmarnowali szansy - brawa i powodzenia!

Ocena: 468/585 punktów (szczegóły w tabelach)

Po zestawieniu wad i zalet obu samochodów pozostała nam jeszcze typowa redakcyjna numerologia, dlatego nie obędzie się bez tabel. Zaraz poznacie wszystkie dane, które posłużyły do wydania werdyktu i wyjaśnienia kolejności na podium tego porównania.

Kia Ceed 1.4 T-GDI, Opel Astra 1.4 Turbo, Seat Leon 1.5 eTSI, Subaru Impreza 2.0i-S e-Boxer - wyniki pomiarów drogowych (oceniane)

Wyniki testuSeatKiaOpelSUBARU
Przyspieszenie 0-50 km/h3,3 s3,4 s3,1 s4,0 s
Przyspieszenie 0-100 km/h8,8 s8,7 s9,3 s10,1 s
Przyspieszenie 0-130 km/h14,0 s14,2 s15,3 s18,5 s
Czas rozpędzania 60-100 km/h4,5 s4,5 s5,2 s5,2 s
Czas rozpędzania 80-120 km/h5,7 s6,0 s6,6 s7,9 s
Masa rzeczywista/ładowność1343/547 kg1379/471 kg1331/514 kg1547/503 kg
Rozdział masy (przód/tył)61/39 proc.61/39 proc.61/39 proc.59/41 proc.
Średnica zawracania (w lewo/w prawo)11,1/11,1 m11,1/11,2 m11,3/11,1 m11,5/11,5 m
Hamowanie ze 100 km/h (zimne)34,1 m33,8 m33,6 m33,9 m
Hamowanie ze 100 km/h (gorące)33,6 m32,9 m33,9 m34,0 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h59 dB (A)59 dB (A)59 dB (A)58 dB (A)
Hałas w kabinie przy 100 km/h66 dB (A)66 dB (A)67 dB (A)67 dB (A)
Hałas w kabinie przy 130 km/h70 dB (A)70 dB (A)71 dB (A)71 dB (A)
Spalanie testowe (95 okt.)6,5 l/100 km6,7 l/100 km6,4 l/100 km8,3 l/100 km
Zasięg760 km740 km750 km580 km

Kia Ceed 1.4 T-GDI, Opel Astra 1.4 Turbo, Seat Leon 1.5 eTSI, Subaru Impreza 2.0i-S e-Boxer - rzeczywiste wymiary kabin (oceniane)

WymiarJednostkaSeat Leon 1.5 eTSI DSG7 150 KM FR AS 2020 36Kia Ceed 1.4 T-Gdi 7 DCT 140 KM GT-Line AS 2020 36Opel Astra 1.4 DIT CVT 145 KM Elegance AS 2020 36Subaru Impreza 2.0i-S e-Boxer CVT 150 KM Platinum AŚ 2020 36
Miejsce na nogi z przodu maks.(mm)1195116511701160
Szerokość wnętrza z przodu(mm)1465149014501520
Wysokość wnętrza  z przodu maks.(mm)1035101510401005
Zakres regulacji fotela(mm)235225245240
Indeks miejsca na nogi z tyłu(mm)835725735800
Szerokość wnętrza z tyłu(mm)1445148014401490
Wysokość nad głową z tyłu(mm)960945960935
Wysokość siedziska z tyłu(mm)330355335360

Ilość miejsca na nogi z tyłu mierzymy po odsunięciu oparcia fotela o metr od pedału hamulca, co odpowiada kierowcy o przeciętnym wzroście.

Kia Ceed 1.4 T-GDI, Opel Astra 1.4 Turbo, Seat Leon 1.5 eTSI, Subaru Impreza 2.0i-S e-Boxer - dane katalogowe (nieoceniane oprócz pojemności bagażników)

Dane producentaLeonCeedAstraImpreza
Silnik: typ/cylindry/zaworybenz.,turbo/R4/16 + elektrycznybenzynowy, turbo/R4/16benzynowy, turbo/R3/12benzynowy/B4/16 + elektryczny
Ustawienie silnikapoprzecznie z przodupoprzecznie z przodupoprzecznie z przoduwzdłużnie z przodu
Zasilanie/napęd rozrząduwtrysk bezpośredni/pasekwtrysk bezpośredni/łańcuchwtrysk bezpośredni/pasekwtrysk bezpośredni/łańcuch
Pojemność skokowa (cm3)1498135313421995
Moc maksymalna (KM/obr./min)150/5000140/6000145/5000150/5000
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min)250/1500242/1500236/1500194/4000
Prędkość maksymalna (km/h)221205210192
Skrzynia biegówdwusprzęgłowa, 7-biegowadwusprzęgłowa, 7-biegowabezstopniowa CVTbezstopniowa CVT
Napędna przednie kołana przednie kołana przednie kołana cztery koła
Hamulce (przód/tył)tw/ttw/ttw/ttw/t
Pojemność bagażnika (l)380-1301395-1291370-1210340-1173
Pojemność zbiornika paliwa (l)50504848
Marka i model opon testowanego autaBridgestone Turanza T005Michelin Pilot Sport 4Michelin Pilot Sport 4Continental PremiumContact 6
Rozmiar opon testowanego auta225/40 R 18225/45 R 17225/45 R 17215/50 R 17
Emisja CO2 (g/km)/filtr cząstek stałych154/S143/S166/S174/S
Masa holowanej przyczepy z hamulcem/bez (kg)1500/6801410/6001450/6601070/650

Kia Ceed 1.4 T-GDI, Opel Astra 1.4 Turbo, Seat Leon 1.5 eTSI, Subaru Impreza 2.0i-S e-Boxer - wyposażenie i ceny opcji (oceniane)

WyposażenieLeonCeedAstraImpreza
Wersja1.5 eTSI FR1.4 T-GDI GT-Line1.4 DIT Elegance2.0i-S e-Boxer Platinum
Airbagi czołowe/boczne/kurtyny powietrzneS/S/SS/S/SS/S/SS/S/S
Automatyczne światła drogowe3247 zł (pakiet)S4900 zł (pakiet)S
Światła dzienne LED/pełne światła LED/p.mgielneS/S/SS/S/SS/S lub 4900 zł matrycowe, p./800 złS/S/S
Klimatyzacja automatyczna/tapicerkaS (2-strefowa)/tkaninaS (2-strefowa)/tkaninaS (2-str.)/półskóra ekoS (2-strefowa)/skóra
Elektr. podgrzewane/składane lusterka boczneS/SS/SS/3650 zł (pakiet)S/S
Elektrochr. lusterko/aktywne amortyzatoryS/3563 złS/NS/NS/N
System multim./nawigacja/radio DABS/1499 (pakiet)/999 złS/S/SS/6500 zł (pakiet, za obie opcje)S/S/S
Bluetooth/złącze USB/CarPlay i Android AutoS/S/SS/S/SS/S/SS/S/S
Kierownica wielofunkcyjna/kluczyk zbliżeniowyS/1535 złS/SS/1600 złS/S
Ekran head-up/wirtualne zegaryN/SN/NN/6500 zł (pakiet)N/N
Podgrzewane fotele/kierownica/przednia szybaS/3247 zł (pakiet)/NS/S/S3250 zł za 3 opcje, fotele p+tS/N/N
Automat parkujący/aut. zamykana klapa bagażnika1499 zł (pakiet)/N (tylko kombi)N (dost. w L)/N (tylko kombi)3650 zł (pakiet)/NN/N
Adaptacyjny tempomat/elektryczny fotel3247 zł (pakiet)/N4000 zł (pakiet)/N3200 (p.)/8800 zł (zaw. skórę)S/S
Czujniki park. tylne/przednie/kamera cofania1499 (pakiet, za 2 opcje)/1119 złS/S/S1850 zł za obie opcje/3650 zł (p.)2000 zł za 2 opcje/S
System unikania kolizji/czujnik martwego polaS/3247 zł (pakiet)S/4000 zł (pakiet)S/3650 zł (pakiet)S/S
Asystent pasa ruchu/skaner znaków drogowychS/3247 zł (pakiet)S/SS/3200 zł (pakiet)S/N
Czujnik ruchu poprzecznego podczas cofania3247 zł (pakiet)4000 zł (pakiet)NS
Wykrywanie zmęczenia kierowcy/ładowarka indukcyjnaS/865 złS/SN/600 złN/N
Lakier metalizowany/alufelgi w testowanym aucie2807/3272 zł (18 cali)2300 zł/S (17 cali)2450/1100 zł (17 cali)1776 zł/S (17 cali)

Kia Ceed 1.4 T-GDI, Opel Astra 1.4 Turbo, Seat Leon 1.5 eTSI, Subaru Impreza 2.0i-S e-Boxer - ceny, gwarancje, przeglądy (oceniane)

Gwarancja/cenyLeonCeedAstraImpreza
Cena wyjściowa108 500 zł100 490 zł94 800 zł142 080 zł
Gwarancja mechaniczna5 lat7 lat2 lata3 lata
Gwarancja perforacyjna12 lat12 lat12 lat12 lat
Przeglądyco 30 tys. kmco 15 tys. kmco 30 tys. kmco 15 tys. km
Cena po doposażeniu124 599 zł104 490 zł117 350 zł144 080 zł

Brakujące elementy wyposażenia dodaje się do ceny wyjściowej testowanej wersji – cena po doposażeniu to cena punktowana. Uwaga: samochody na zdjęciach mogą różnić się wyposażeniem od tych, które przyjmujemy jako modele wyjściowe w tabeli, nawet po doposażeniu.

Kia Ceed 1.4 T-GDI, Opel Astra 1.4 Turbo, Seat Leon 1.5 eTSI, Subaru Impreza 2.0i-S e-Boxer - punkty i klasyfikacja

NadwozieMaks. pkt.SeatKiaOpelSubaru
Przestronność z przodu4035343435
Przestronność z tyłu3025201925
Pojemność bagażnika2513141311
Ładowność1512101111
Widoczność2014151416
Fotele, pozycja kierowcy3028272725
Ergonomia obsługi2015161514
Jakość wykończenia2016161515
Suma punktów200158152148152
Napęd i zawieszenieMaks. pkt.SeatKiaOpelSubaru
Przyspieszenie2518181715
Elastyczność2522222120
Poziom hałasu15101099
Skrzynia biegów151312108
Zachowanie na drodze3028272625
Komfort jazdy3025232222
Układ kierowniczy1514131212
Średnica zawracania54443
Skuteczność hamulców4036373636
Suma punktów200170166157150
KosztyMaks. pkt.SeatKiaOpelSubaru
Cena po doposażeniu5032373428
Zużycie paliwa3023222315
Wyposażenie – komfort4032313432
Wyp. – bezpieczeństwo3024232022
Ubezpieczenia106765
Gwarancja151415810
Przeglądy109696
Suma punktów185140141134118
Wynik końcowy585468459439420
Miejsce w teście 1.2.3.4.

Spalanie testowe kontra katalogowe zużycie paliwa (różnica nie jest oceniana)

Auto Bild

Wynik Subaru podpowiada, że ta japońska marka chyba przespała postęp techniczny. I że ten sen trwał przynajmniej dziesięć lat. Nawet przy napędzie na cztery koła i skrzyni CVT wynik 8,2 l/100 km wygląda kiepsko, a jeżeli dodamy do tego całkiem solidne wsparcie mikrohybrydowe z możliwością jazdy na samym prądzie (na bardzo krótkich dystansach) to trudno pojąć, czemu to auto pali aż tak dużo benzyny. Opel też ma skrzynię CVT i bez mikrohybrydy ląduje na czele wyników spalania.

Podsumowanie

Mimo całej sympatii do odprężającego charakteru Suuaru... Co mieliśmy zrobić wobec takich wyników testów przyspieszania i spalania? Potem swoją łyżkę dziegciu dodała kosmiczna cena wyjściowa, ale my na szczęście punktujemy ceny dopiero po wyrównaniu (w miarę możliwości) poziomu wyposażenia. Szkoda, że Subaru tak mocno zostało z tyłu. Za to Seat ma teraz najlepsze auto kompaktowe na rynku. Leon pokonał utytułowanego Ceeda i praktyczną Astrę.

A które auto jest Twoim typem? Zapraszamy do komentowania!

Autor Michał Krasnodębski
Michał Krasnodębski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków