Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Różnorodność jest super: Mazda CX-30, Nissan Qashqai i Subaru XV

Różnorodność jest super: Mazda CX-30, Nissan Qashqai i Subaru XV

Autor Michał Krasnodębski
Michał Krasnodębski

Ogromna liczba SUV-ów sprzedawana jest z przednim napędem, co poniekąd zaprzecza funkcjonalności tego typu samochodów. Tutaj mamy pełnoprawne crossovery z napędem cztery na cztery. Testujemy!

Mazda CX-30, Nissan Qashqai i Subaru XV - porównanieAuto Bild
  • Dwa najoszczędniejsze auta w porównaniu spalają 7,8 l benzyny na 100 km. Jeden to wolnossący "manual", drugi - turbo i automat!
  • Tylko jeden SUV w porównaniu ma stały napęd na cztery koła, mimo że wszystkie są samochodami 4x4. O co chodzi? Wyjaśnimy!
  • Mazda i Nissan mają miękkie hybrydy (MHEV) a Subaru to pełna hybryda. Czy okaże się najoszczędniejsze w teście zużycia paliwa?
  • Największy bagażnik w porównaniu pomieści 504 litry. Najmniejszy... 340 litrów. I mówimy tutaj o SUV-ie o długości prawie 4,5 metra!
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Nowy Nissan Qashqai będzie musiał wykazać się duchem walki, żeby sprostać doświadczeniu swoich rywali. A ono w bezpośrednim starciu ma kapitalne znaczenie. Najnowsza generacja Subaru XV ma już trzy lata, a Mazda CX-30, o ile nie pomylimy jej z kompaktowym hatchbackiem Mazdą 3, jeździ już oficjalnie po ulicach od dwóch lat. Na ich tle Qashqai jeszcze pachnie świeżością. Czy da radę?

Jeżeli chodzi o wygląd zewnętrzny, to Nissan, przynajmniej z przodu, może się pochwalić najbardziej agresywnym stylem. Z kolei pod względem szerokości i wysokości Mazda wydaje się o numer mniejsza i zgrabniejsza. Jednak największą ilość miejsca znajdą pasażerowie w Subaru, które mierzy prawie cztery i pół metra, co czyni je najdłuższym zawodnikiem w stawce. Ale już rozstaw osi, w największym stopniu decydujący o przestronności kabiny, jest we wszystkich trzech porównywanych SUV-ach niemal identyczny.

Autor Michał Krasnodębski
Michał Krasnodębski