Logo
TestyTesty nowych samochodówNissan Qashqai 1.5 dCi - propozycja dla oszczędnych

Nissan Qashqai 1.5 dCi - propozycja dla oszczędnych

Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak

W Nissanie Qashqai połączenie silnika 1.5 dCi ze skrzynią DCT i pakietem Tekna to oferta dla tych, którzy nad dynamikę przedkładają niskie spalanie, wygodę i ładny wygląd.

Qashqai z dieslem 1.5 dCi, skrzynią DCT i pakietem Tekna to oferta dla tych, którzy nad dynamikę przedkładają niskie spalanie, wygodę i ładny wygląd.
Zobacz galerię (11)
Igor Kohutnicki / Materiały własne
Qashqai z dieslem 1.5 dCi, skrzynią DCT i pakietem Tekna to oferta dla tych, którzy nad dynamikę przedkładają niskie spalanie, wygodę i ładny wygląd.
  • Silnik 1.5 dCi który trafił pod maskę Nissana Qashqai nie jest najnowszą konstrukcją, ale świetnie daje sobie radę i od wielu lat nie sprawia problemów
  • Nissan Qashqai nie jest dużym autem, więc nie spodziewajcie się przestrzeni dla rodziny z ogromnym bagażem
  • Mały diesel dobrze współpracuje ze skrzynią dwusprzęgłową, ale lepiej nie liczyć na dobrą dynamikę - ten duet sprawdzi się w spokojnej jeździe
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Jakie czynniki decydują o powodzeniu danego modelu lub wersji? Podstawowe silniki często są krytykowane za zbyt niską moc, tymczasem nie każdy oczekuje szybkiego sprintu, a ważniejsze są: wygląd, wygoda, komfort czy też (a może przede wszystkim) oszczędność. Testowy Nissan Qashqai z dieslem 1.5 nie zaimponuje pod względem dynamiki, ale ma w zanadrzu naprawdę dużo atutów.

Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna – nadwozie

To auto znamy doskonale, bo 2. generacja Nissana Qashqaia jest oferowana od 2013 r. (w 2017 r. przeszła lifting), wiemy więc, czego oczekiwać – przestrzeń jest do zaakceptowania. Testowy egzemplarz pochodzi z roku modelowego 2019 (ciągle do kupienia) - to bardzo bogato wyposażona wersja Tekna. Ma tapicerkę z elementami sztucznej skóry i nawigację, zaś w opcji dodano m.in. panoramiczny dach.

Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna – silnik

Diesel 1.5 może uchodzić za przestarzały (ma np. ma tylko 8 zaworów) – znany jest od kilkunastu lat, ale współczesnych jednostek nie można porównywać nawet z tymi sprzed dekady. Producent deklaruje, że w wersji ze skrzynią dwusprzęgłową czas na osiągnięcie 100 km/h to... 13 s. Faktem jest, że duet 1.5 dCi i skrzynia dwusprzęgłowa DCT sprawdza się znakomicie, ale pod warunkiem, że nie będziecie próbowali wykrzesać pełnej mocy - skończy się na szarpaniu, a efekt i tak nie będzie powalający. Jeśli jednak zadowolicie się spokojną jazdą (co nie znaczy, że w żółwim tempie), to w nagrodę otrzymacie niski poziom głośności i spalanie około 5,5-7 l/100 km.

Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna – prowadzenie

Średniak we wszystkich konkurencjach - auto sprawnie porusza się na zakrętach, zapewnia odpowiednią wygodę. Warto docenić seryjny w Teknie system ProPILOT, zawierający m.in. aktywny tempomat, system rozpoznawania korków i utrzymania pasa ruchu. To rzeczywiście dobra pomoc dla kierowcy!

Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna – koszty

Nissan Qashqai w wersji Tekna z 2019 r. oznacza wydatek 115 090 zł, który warto powiększyć o pakiet Premium (Bose, panoramiczny dach) za 4580 zł. Zatem za ok. 120 000 zł otrzymacie oszczędny, ładnie wyglądający, bezpieczny samochód. Jednak musicie się pogodzić z ograniczoną dynamiką i tylko przednim napędem, a to spore ograniczenia. Warto sprawdzić ceny Renault - za 120 000 zł można kupić np. technicznie zbliżonego Kadjara 1.7 z napędem 4x4.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna - dane techniczne i osiągi (fabryczne):

Silnikt.diesel/R4/8
Pojemność skokowa (cm3)1461
Moc maks. (KM/obr./min)115/3750
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min)285/2000
Napęd/skrzynia biegówprzedni/7 DCT
Osiągi1.5 dCi
Przyspieszenie 0-100 km/h13,0 s
Prędkość maksymalna183 km/h
Spalanie: prędkość niska/średnia/wysoka/bardzo wysoka5,7/5,1/4,6/5,8 l/100 km
Spalanie średnie5,3 l/100 km
Emisja CO2138 g/km
Teoretyczny zasięg1037 km
Dł./szer./wysokość (mm)4394/1806/1590
Rozstaw osi (mm)2646
Poj. bagażnika (l)410-1578
Masa własna/ładowność (kg)1400/575
Cena testowanej wersji Tekna 2019 (zł)115 090 (w promocji, podstawowa to 130 790)

Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna - naszym zdaniem

Z zewnątrz efektowny, w środku stonowany. Znany od lat silnik nieźle sobie radzi, choć warto mieć na uwadze to, że w połączeniu z dwusprzęgłową przekładnią lepiej sprawdzi się podczas spokojnej jazdy. Testowa odmiana jest atrakcyjna, ale na pewno nie zaliczymy jej do tanich.

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium