• Impet układu napędowego jest niepojęty, a otwarty dach jeszcze intensyfikuje doznania
  • W zależności od trybu i tempa jazdy, ale też otwarcia dachu, tylne skrzydło przyjmuje różne pozycje, poprawiając docisk lub wspomagając hamulce w hamowaniu
  • Cena bazowa to 1 160 000 zł, Cabrio jest aż o 65 000 zł droższe od Coupe
  • Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Dzień dobry, poproszę 911 ze wszystkim – jeśli tak zagadasz sprzedawcę Porsche w salonie, jest szansa, że skończysz z Turbo S Cabrio. Nim ruszysz, pożegnasz się z „bańką dwieście”, może nawet trzysta, i podpiszesz pakt z diabłem. Przygotuj się na doznania na skraju percepcji zwykłych śmiertelników.

Porsche 911 Turbo S Cabrio – nadwozie

Porsche 911 Turbo S Cabrio jest niesłychanie sztywne, odczuwalnie cięższe od wersji coupé i tak samo okraszone elementami aktywnej aerodynamiki, kluczowymi przy wysokich prędkościach. W zależności od trybu i tempa jazdy, ale też otwarcia dachu, tylne skrzydło przyjmuje różne pozycje, poprawiając docisk lub wspomagając hamulce w hamowaniu. Do tego spod przedniego zderzaka wysuwa się gumowy spoiler.

Dach otwiera się i zamyka w 17 s do 60 km/h. Wygodny, elektrycznie wysuwany windszot istotnie ogranicza zawirowania powietrza w kabinie, w której luksus spotyka się z nawiązaniami do klasycznych 911 i z nowoczesnym systemem inforozrywki. Przedni bagażnik bez trudu mieści 2 kabinówki, reszta bagaży może podróżować na kanapie.

Porsche 911 Turbo S Cabrio – silnik

3,8-litrowy biturbobokser to zło wcielone. Z mocą 650 KM i 800 Nm wystawia twój organizm i zmysły na próbę, gdy z pomocą Launch Control katapultuje cię w 2,8 s od 0 do 100 km/h i w równe 9 s do 200 km/h. Impet układu napędowego Porsche 911 Turbo S Cabrio jest niepojęty, a otwarty dach jeszcze intensyfikuje doznania.

Ognistość reakcji na gaz, ale też np. twardość poduszek silnika, regulujesz pierścieniem na kierownicy (tak jak szereg innych podzespołów). Ośmiobiegowemu PDK zdarzają się szarpnięcia, ale paradoksalnie tylko podczas grzecznej jazdy, na niższych biegach – wówczas walczy o jak najniższe obroty silnika. Porsche 911 Turbo S Cabrio, traktowane ostro, jest w swoim żywiole.

Porsche 911 Turbo S Cabrio – prowadzenie

Jak na swoje diabelskie możliwości 911 Turbo S Cabrio pozwala łatwo nad sobą panować – błyskawicznie rozdzielający moc napęd 4x4, seryjny układ skrętnej tylnej osi, adaptacyjne stabilizatory czy układ PSM (ESP) pomogą ci szybko poczuć się jak bóg kierownicy, ale też bezpiecznie poruszać w trudnych warunkach. Precyzja układu kierowniczego, czucie i skuteczność hamulców oraz trakcja są rewelacyjne. Jeśli jednak chcesz jeździć nim na co dzień, to nie zamawiaj sportowego zawieszenia, obniżonego o 10 mm. Komfort, tak czy inaczej, będzie umowny.

Porsche 911 Turbo S Cabrio – koszty

To prawdziwe piekło, ale w przypadku tego wozu obowiązuje zasada: im drożej, tym wyższe pożądanie. Dlatego bazowa cena wynosi aż 1 160 000 zł, a wersja Cabrio jest aż o 65 000 zł droższa od Coupe. W standardzie Porsche 911 Turbo S Cabrio ma m.in. karbonowo-ceramiczne hamulce, adaptacyjne amortyzatory i stabilizatory, matrycowe LEDy, wnętrze wykończone skórą, fotele z elektryczną regulacja w 18 kierunkach czy nagłośnienie Bose, ale bez trudu można jeszcze dołożyć opcji za grubo ponad 100 tys. zł...

Porsche 911 Turbo S Cabrio – to nam się podoba

  • Wyśmienita kontrolowalność mocy
  • Fenomenalne osiągi
  • Ciasna, acz przydatna kanapa

Porsche 911 Turbo S Cabrio – to nam się nie podoba

  • Niewygodne klamki
  • Lusterka boczne wymuszają nienaturalnie mocne odchylanie głowy
  • Wóz swoje waży...

Porsche 911 Turbo S Cabrio – nasza opinia

W 911 Turbo S Cabrio zmysły buzują, włosy szaleją, ego bucha. Ma moc i możliwości, które wykorzystasz tylko na torze, oraz dach, który będziesz musiał tam zamknąć i czuł jego kilogramy. Ale jak to mówią – YOLO! Tego auta racjonalnie nie da się obronić, ale da się nim jeździć na co dzień. OCENA: 5+

Porsche 911 Turbo S Cabrio – wyniki testu

0-50 km/h 1,2 s
0-100 km/h 2,8 s
0-130 km/h 4,1 s
0-160 km/h 5,9 s
0-200 km/h 9,0 s
60-100 km/h 1,2 s (aut.)
80-120 km/h 1,6 s (aut.)
Masa rzeczywista/ładowność 1723/357 kg
Rozdział masy (przód/tył) 38/62 proc.
Średnica zawracania (lewo/prawo) 11,0/11,0 m
Hamowanie ze 100 km/h (zimne hamulce) 32,9 m
Hamowanie ze 100 km/h (rozgrzane hamulce) 32,1 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 65 dB (A)
przy 100 km/h 70 dB (A)
przy 130 km/h 73 dB (A)
Średnie zużycie w teście (98 okt.) 13,6 l/100 km
Zasięg 490 km

Porsche 911 Turbo S Cabrio – dane techniczne (producenta)

Silnik: typ/cylindry/zawory benz. biturbo/B6/24
Ustawienie silnika wzdłużnie z tyłu
Zasilanie wtrysk bezpośredni
Napęd rozrządu łańcuch
Pojemność skokowa 3745 cm3
Moc maks. silnika spalinowego 650 KM przy 6750 obr./min
Maks. moment obr. silnika spalinowego (Nm/obr./min) 800 Nm przy 2500 obr./min
Skrzynia biegów aut. 2-sprzęgłowa 8b
Napęd 4x4
0-100 km/h 2,8 s
V maks. 330 km/h
Średnie spalanie wg WLTP 12,5 l/100 km
Emisja CO2 284
Długość/szerokość/wysokość 4535/1900/1301 mm
Rozstaw osi 2450 mm
Pojemność bagażnika 128 + 163* l
Pojemność zbiornika paliwa 67 l
Marka i model opon test. auta Pirelli P Zero NA 1
Rozmiar opon (przód | tył) 255/35 ZR 20 | 315/30 ZR 21

*przestrzeń na tylnej kanapie

Porsche 911 Turbo S Cabrio – ceny i gwarancja

Cena podstawowa wersji 1 160 000 zł
Gwarancja mechaniczna 2 lata
Gwarancja perforacyjna 12 lat
Przeglądy co 30 tys. km lub 2 lata