- Renault Austral E-Tech napędzane jest elektrycznymi silnikami o mocy 68 KM i 34 KM oraz 3-cylindrową, benzynową jednostką generującą 130 KM, natomiast łączna moc hybrydowego układu to 200 KM
- Samochód rozpędza się do 100 km/h po 8,4 s, jego prędkość maksymalna to 175 km/h, a średnie spalanie według producenta to 4,6 l/100 km
- Testowane Renault Austral E-Tech występuje w wersji iconic, za którą trzeba zapłacić od 188 900 zł, ale płatne opcje występujące w naszym egzemplarzu podwyższyły cenę zakupu do 220 100 zł
- Samochód został użyczony przez importera, a po teście zwrócony
- Renault Austral E-Tech – dla kogo?
- Renault Austral E-Tech – opis modelu
- Renault Austral E-Tech – wrażenia z jazdy
- Renault Austral E-Tech – wnętrze
- Renault Austral E-Tech – pojemność i ustawność bagażnika
- Renault Austral E-Tech – spalanie i koszty eksploatacji
- Renault Austral E-Tech – prowadzenie
- Renault Austral E-Tech – finansowanie i gwarancja
- Renault Austral E-Tech – czy warto kupić?
Renault Austral E-Tech – dla kogo?
Renault Austral to typowy kompaktowy SUV z napędem na przednie koła. Tym samym, pomimo terenowej stylistyki spełni się przede wszystkim podczas jazdy ulicami, a nie po bezdrożach. To samochód dla kierowców, którzy oczekują rodzinnej funkcjonalności. Hybrydowa wersja E-Tech to najmocniejsze wydanie francuskiego SUV-a, a zatem z pojazdu powinni być zadowoleni również kierowcy oczekujący dobrej dynamiki. Czy tak jest w rzeczywistości?
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoRenault Austral E-Tech – opis modelu
Renault Austral gościł już w naszej redakcji i to przez kilka miesięcy. Jednak podczas długodystansowego testu mieliśmy okazję sprawdzić walory miękkiej hybrydy o mocy 158 KM i z automatyczną skrzynią biegów. Teraz w teście występuje Renault Austral E-Tech, a zatem 200-konna hybryda.
Renault Austral E-Tech to typowy, kompaktowy SUV, który pod stylistycznym względem wyróżnia się na tle konkurentów przede wszystkim przednią częścią nadwozia. To zasługa charakterystycznych reflektorów otulających dużą atrapę chłodnicy, której centralną część stanowi okazałe, firmowe logo.
Z tyłu na pierwszy plan wysuwa się dyfuzor wbudowany w zderzak utrzymany w fortepianowym lakierze. W taki sam sposób wykończono boczne listwy oraz nakładki na nadkolach. Elegancki wygląd pojazdu to dodatkowo chromowany panel ciągnący się przez cały bok nadwozia.
Renault Austral E-Tech – wrażenia z jazdy
Renault Austral E-Tech to hybryda, w której wykorzystano benzynowy silnik o mocy 130 KM oraz dwie elektryczne jednostki generujące 68 KM oraz 34 KM. Tak skonfigurowany układ ma łączną moc wynoszącą 200 KM.
Po włączeniu sportowego trybu jazdy i wciśnięciu pedału gazu do podłogi samochód sprawnie rozpędza się i po 8,4 s strzałka szybkościomierza dociera do 100 km/h. Nie jest to może porywający wynik, ale w tym przypadku liczby nie oddają tego co odczuwa się subiektywnie. W trakcie dynamicznego przyspieszania ma się wrażenie, że samochód zwiększa prędkość sprawniej niż według danych podawanych przez producenta.
W trakcie jazdy nie spodobała nam się jedna cecha pojazdu. Niezależnie czy jedzie się spokojnie, czy w większym stopniu wykorzystuje się możliwości napędu, co jakiś czas włącza się spalinowy silnik doładowujący akumulatory. Niestety, dźwięk tej jednostki jest w takiej sytuacji mało przyjemny.
Renault Austral E-Tech – wnętrze
Nowocześnie, elegancko i komfortowo – tak można scharakteryzować w skrócie część pasażerską testowanego modelu. Za nowoczesne postrzeganie odpowiadają przede wszystkim dwa ekrany.
Na 12,3-calowym wyświetlaczu przed kierowcą eksponowane są cyfrowe wskaźniki (do dyspozycji są różne motywy prezentowania zegarów), a 12-calowy, centralny służy do obsługi urządzeń pokładowych. Menu nie jest do końca przejrzyste i trzeba przyzwyczaić się do niego. Na szczęście najważniejsze funkcje aktywuje się również tradycyjnymi przyciskami.
Za elegancką formę odpowiada nie tylko efektowna stylistyka deski rozdzielczej, lecz także wykończenie wnętrza materiałami wysokiej jakości. Jest tu zarówno skóra, jak i aluminium czy lakier fortepianowy.
Wysoki komfort jazdy to zasługa odpowiednio wyprofilowanych foteli oraz dużej ilości miejsca w obu rzędach siedzeń. Do tego dochodzi możliwość różnorodnej konfiguracji części pasażerskiej względem bagażnika. Jak to możliwe?
W testowanym egzemplarzu występowała tylna kanapa z regulowanym kątem ustawienia oparcia oraz przesuwana w zakresie 16 cm. Tym samym można zyskać dodatkową przestrzeń na walizki bez konieczności rezygnowania z miejsc dla pasażerów.
Renault Austral E-Tech – pojemność i ustawność bagażnika
Renault Austral E-Tech ma kufer o pojemności 555-1455 l. To dobra wartość, ale w przypadku miękkiej hybrydy (140 KM lub 158 KM) część ładunkowa mieści 575-1525 l. Całe szczęście, że testowany pojazd miał przesuwaną kanapę, bowiem w wersji ze stałym tylnym siedzeniem bagażnik hybrydowej odmiany ma pojemność zaledwie 430 l.
Renault Austral E-Tech – spalanie i koszty eksploatacji
Renault Austral E-Tech ma mocny układ hybrydowy, dzięki któremu okazuje się wystarczająco dynamiczny. Co istotne za dobre osiągi nie trzeba dużo płacić na stacji paliwowej. Producent obiecuje średnie zapotrzebowanie na paliwo na poziomie 4,6-4,7 l/100 km.
Tymczasem w trakcie sprawdzianu samochód potrzebował około 5,5 l benzyny na każde 100 km, ale już podczas spokojnej jazdy potrafił zadowolić się 5 litrami. Taka nadwyżka jest, jak najbardziej akceptowalna.
Renault Austral E-Tech – prowadzenie
Renault Austral E-Tech jest samochodem, który polubicie za dopracowany układ jezdny. Jego nastawy skonfigurowano w taki sposób, żeby zapewnić pasażerom, jak najwyższy komfort resorowania (większość nierówności pochłanianych jest nienagannie), a jednocześnie zagwarantować stabilne prowadzenie.
W efekcie nawet podczas dynamicznie pokonywanych zakrętów nadwozie nie przechyla się nadmiernie na boki. Fantastycznym rozwiązaniem zastosowanym w testowanym egzemplarzu jest układ 4Control, dzięki któremu skrętne są wszystkie koła. Jak to działa?
Otóż do 50 km/h koła tylnej osi skręcają się w kierunku przeciwnym do przednich kół, a to zmniejsza średnicę zawracania, która wynosi tylko 10,1 m. Subiektywne odczucie jest takie, jakby Renault Austral E-Tech miał mniejsze wymiary, niż są w rzeczywistości. Można poczuć się, jak w trakcie jazdy miejskim samochodem, a to oznacza łatwe manewrowanie w trakcie parkowania w ciasnych miejscach.
Po przekroczeniu 50 km/h tylne koła zwracają się w tym samym kierunku co przednie. Takie działanie poprawia stabilność samochodu w trakcie dynamicznego pokonywania zakrętów.
Renault Austral E-Tech – finansowanie i gwarancja
Renault Austral kosztuje minimum 135 900 zł, ale taka cena dotyczy 140-konnej miękkiej hybrydy z manualną skrzynią biegów i w bazowej wersji evolution. Za hybrydową odmianę trzeba zapłacić od 173 900 zł i jest to samochód ze specyfikacją techno.
- Czytaj także: Lexus RX 450h+. Jeździłem "piątą generacją luksusu"
Tymczasem testowany egzemplarz występował z wyposażeniem iconic, a to oznacza wydatek od 188 900 zł. To jeszcze nie koniec, bowiem po dodaniu cen płatnych opcji, które znalazły się na pokładzie naszego egzemplarza, koszty zakupu wzrosły do 220 100 zł.
Nie jest to już niestety mało, jak za kompaktowego SUV-a z napędem na jedną oś. Na szczęście wygórowaną cenę usprawiedliwia mocny układ hybrydowy oraz bogate wyposażenie standardowe.
Renault Austral E-Tech – czy warto kupić?
Z racji tego, że Renault Austral E-Tech nie jest tanim pojazdem, pytanie okazuje się całkiem zasadne. Jeżeli zależy Wam na dobrych osiągach uzyskiwanych przy niskim spalaniu, to jest to oferta warta rozważenia. Jeżeli jednak podróżujecie spokojnie, to może warto zastanowić się nad znacznie tańszą miękką hybrydą. Jednak w tym przypadku polecamy 158-konną odmianę (od 158 900 zł), która w standardzie ma automatyczną skrzynię biegów.