Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Limuzyna dla prezesa, któremu się spieszy. Testujemy Audi S8

Limuzyna dla prezesa, któremu się spieszy. Testujemy Audi S8

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Mierzącą niemal 5,2 m flagową limuzyną Audi wyposażoną w 571-konne V8 uzyskałem setkę ze startu w 3,9 s. Na drogach publicznych i na torze sprawdziłem, co jeszcze potrafi poliftingowe Audi S8.

Audi S8 2022 r. 4. generacja po FLŻródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki

Testując samochody elektryczne, często narzekam, że mają dużą masę i przez to jeżdżą ociężale. Dla przykładu: testowany niedawno VW ID.5 GTX z 299-konnym silnikiem i napędem na obie osie ważył 2275 kg. Dużo? Owszem, ale wcale nie więcej niż prezentowane S8, które postawione na wadze było tylko o 7 kilogramów lżejsze, i to mimo że jego karoseria w 58 proc. wykonana jest z aluminium. Bez wątpienia audi S8 dużo ważyło, ale rozprawiało się ze swoją nadwagą zupełnie inaczej niż wspomniany elektryk.

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
Powiązane tematy:AudiAudi S8Samochody