Logo
TestyTesty nowych samochodówLimuzyna dla prezesa, któremu się spieszy. Testujemy Audi S8

Limuzyna dla prezesa, któremu się spieszy. Testujemy Audi S8

Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Mierzącą niemal 5,2 m flagową limuzyną Audi wyposażoną w 571-konne V8 uzyskałem setkę ze startu w 3,9 s. Na drogach publicznych i na torze sprawdziłem, co jeszcze potrafi poliftingowe Audi S8.

Audi S8 2022 r. 4. generacja po FL
Zobacz galerię (17)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Audi S8 2022 r. 4. generacja po FL

Testując samochody elektryczne, często narzekam, że mają dużą masę i przez to jeżdżą ociężale. Dla przykładu: testowany niedawno VW ID.5 GTX z 299-konnym silnikiem i napędem na obie osie ważył 2275 kg. Dużo? Owszem, ale wcale nie więcej niż prezentowane S8, które postawione na wadze było tylko o 7 kilogramów lżejsze, i to mimo że jego karoseria w 58 proc. wykonana jest z aluminium. Bez wątpienia audi S8 dużo ważyło, ale rozprawiało się ze swoją nadwagą zupełnie inaczej niż wspomniany elektryk.

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
Powiązane tematy: