Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI - nadwozie
Przez lata głównie było podporządkowane funkcji i biło rekordy pojemności. Volkswagen Passat miał wyglądać tak, żeby nikt nie czuł się urażony. Generacja B8 jest bardziej designerska i wciąż superpraktyczna oraz przestronna – w tej klasie tylko Skoda Superb oferuje więcej miejsca. Opcjonalny pakiet R-Line i wybór nawet 19-calowych błyszczących kół pozwalają zadać szyku w garażu korporacji. Testowy Passat Variant 2.0 TDI miał dwukolorowe „18-ki” Marseille, sportowe zderzaki i nakładki na progach (pakiet R-Line za 8650 zł). Te elementy nieco ograniczają zdolność dynamicznego pokonywania krawężników, ale jeżeli macie czystą kartotekę u swojego menedżera ds. floty, to warto go urobić, żeby dał zielone światło dla tej konfiguracji. Zazdrość kolegów – bezcenna.
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI - silnik
190 KM i 400 Nm w dieslu to przyjemna sprawa, zautomatyzowana przekładnia DSG też świetnie pasuje do charakteru auta, ale gdy te dwie rzeczy występują naraz i swoje pięć groszy wtrąca jeszcze start-stop, to ruszanie spod świateł staje się rozwlekłym procesem, zakończonym: buksowaniem kół, trąbieniem kierowcy za nami i przekleństwem rzuconym pod nosem. Poza tym napęd jest cichy, żwawy i oszczędny – na naszej pętli testowej Passat Variant 2.0 TDI zużył 5,9 l/100 km.
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI - prowadzenie
Jest świetne, nie tylko jak na samochód tej klasy. Warto zamówić adaptacyjne zawieszenie (3160 zł) i progresywne wspomaganie ukł. kierowniczego (1690 zł). Potem w Individual ustawiacie podzespoły na „sport”, a zawieszenie na „comfort”.
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI - koszty
Passat jest nieco droższy od swoich rywali, ale ma bardzo bogate wyposażenie i atrakcyjne opcjonalne pakiety.
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI - to nam się podoba
Komfortowe zawieszenie, wygodne fotele, przestronne wnętrze, cichy silnik, wzorowe prowadzenie.
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI - to nam się podoba
Ospała skrzynia przy ruszaniu, start-stop nadaje się tylko do tego, by go wyłączyć, nieco tandetna tapicerka.
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI - naszym zdaniem: robi dobre wrażenie
Widziałem te spojrzenia, gdy tkwiłem Passatem w korku i przeklinałem ospałe podczas ruszania DSG – Volkswagen Passat Variant „na 18-ce w R-Linie” robi robotę. A na serio: bez tych błyskotek to też świetne, niezwykle wszechstronne auto.
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DSG Highline - dane techniczne
Silnik: typ/cylindr/zawory | t.diesel/R4/16 |
Pojemność | 1968 cm3 |
Moc maksymlana | 190 KM/3500 obr./min |
Maksymalny moment obrrotowy | 400 Nm/1750 obr./min |
Napęd/skrzynia biegów | przedni/automatyczna 6b |
Długość/szerokść/wysokość | 4767/1832/1477 mm |
Rozstaw osi | 2791 mm |
Pojemność bagażnika | 650-1780 l |
Masa własna/ładowność | 1625 kg/545 kg |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,6 s |
Średnie spalanie testowe | 5,9 l/100 km |
Emisja CO2 | 136 g/km |
Cena testowanego egzemplarza | 164 760 zł |