Auto Świat Testy Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DSG - flotówka z błyskotkami

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DSG - flotówka z błyskotkami

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński
|
Aktualizacja

Służbowy Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI: dla jednych nieosiągalne marzenie, dla drugich – narzędzie pracy i dodatek do pensji. Hejterzy wywodzą się raczej z tej pierwszej grupy, bowiem ktokolwiek miał kontakt z tym samochodem, szybko się do niego przekonuje. Sportowy pakiet R-Line w Passacie nie dodaje koni. To przede wszystkim ładny dodatek do fantastycznego kombi

Volkswagen Passat Variant R-Line
Zobacz galerię (9)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Volkswagen Passat Variant R-Line

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI - nadwozie

Przez lata głównie było podporządkowane funkcji i biło rekordy pojemności. Volkswagen Passat miał wyglądać tak, żeby nikt nie czuł się urażony. Generacja B8 jest bardziej designerska i wciąż superpraktyczna oraz przestronna – w tej klasie tylko Skoda Superb oferuje więcej miejsca. Opcjonalny pakiet R-Line i wybór nawet 19-calowych błyszczących kół pozwalają zadać szyku w garażu korporacji. Testowy Passat Variant 2.0 TDI miał dwukolorowe „18-ki” Marseille, sportowe zderzaki i nakładki na progach (pakiet R-Line za 8650 zł). Te elementy nieco ograniczają zdolność dynamicznego pokonywania krawężników, ale jeżeli macie czystą kartotekę u swojego menedżera ds. floty, to warto go urobić, żeby dał zielone światło dla tej konfiguracji. Zazdrość kolegów – bezcenna.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI - silnik

190 KM i 400 Nm w dieslu to przyjemna sprawa, zautomatyzowana przekładnia DSG też świetnie pasuje do charakteru auta, ale gdy te dwie rzeczy występują naraz i swoje pięć groszy wtrąca jeszcze start-stop, to ruszanie spod świateł staje się rozwlekłym procesem, zakończonym: buksowaniem kół, trąbieniem kierowcy za nami i przekleństwem rzuconym pod nosem. Poza tym napęd jest cichy, żwawy i oszczędny – na naszej pętli testowej Passat Variant 2.0 TDI zużył 5,9 l/100 km.

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI - prowadzenie

Jest świetne, nie tylko jak na samochód tej klasy. Warto zamówić adaptacyjne zawieszenie (3160 zł) i progresywne wspomaganie ukł. kierowniczego (1690 zł). Potem w Individual ustawiacie podzespoły na „sport”, a zawieszenie na „comfort”.

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI - koszty

Passat jest nieco droższy od swoich rywali, ale ma bardzo bogate wyposażenie i atrakcyjne opcjonalne pakiety.

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI - to nam się podoba

Komfortowe zawieszenie, wygodne fotele, przestronne wnętrze, cichy silnik, wzorowe prowadzenie.

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI - to nam się podoba

Ospała skrzynia przy ruszaniu, start-stop nadaje się tylko do tego, by go wyłączyć, nieco tandetna tapicerka.

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI - naszym zdaniem: robi dobre wrażenie

Widziałem te spojrzenia, gdy tkwiłem Passatem w korku i przeklinałem ospałe podczas ruszania DSG – Volkswagen Passat Variant „na 18-ce w R-Linie” robi robotę. A na serio: bez tych błyskotek to też świetne, niezwykle wszechstronne auto.

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DSG Highline - dane techniczne

Silnik: typ/cylindr/zaworyt.diesel/R4/16
Pojemność1968 cm3
Moc maksymlana190 KM/3500 obr./min
Maksymalny moment obrrotowy400 Nm/1750 obr./min
Napęd/skrzynia biegówprzedni/automatyczna 6b
Długość/szerokść/wysokość4767/1832/1477 mm
Rozstaw osi2791 mm
Pojemność bagażnika650-1780 l
Masa własna/ładowność1625 kg/545 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h8,6 s
Średnie spalanie testowe5,9 l/100 km
Emisja CO2136 g/km
Cena testowanego egzemplarza164 760 zł
Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński