Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Testy

Testy

Jeździłem BMW M5 Touring E34. Potem przesiadłem się do nowego M5
Testy nowych samochodów

Jeździłem BMW M5 Touring E34. Potem przesiadłem się do nowego M5

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Nowe Audi A5 pokochają nie tylko klienci firmowi. Ten model potrafi oczarować
Testy nowych samochodów

Nowe Audi A5 pokochają nie tylko klienci firmowi. Ten model potrafi oczarować

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Hyundai Kona Hybrid pozostał oryginalny. Stworzono go w jednym celu
Testy nowych samochodów

Hyundai Kona Hybrid pozostał oryginalny. Stworzono go w jednym celu

Druga generacja Hyundaia Kony dalej ma oryginalną stylistykę, trzy warianty napędu i długą gwarancję. Ma także kontynuować ważne zadanie poprzednika – świetną sprzedaż. Sprawdziłem, czy Koreańczycy dalej wiedzą, jak buduje się bestseller.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Jeździłem Abarthem 600e. To najmocniejszy skorpion w historii. Znamy już ceny
Testy

Jeździłem Abarthem 600e. To najmocniejszy skorpion w historii. Znamy już ceny

Abarth w nowej elektrycznej erze nie zamierza się zmieniać, czego najlepszym dowodem jest nowy 600e. Abarth wziął "zwykłego" Fiata i sprawił, że stał się autkiem niezwykłym. Z masą detali i wielką mocą. Ba, to najmocniejszy samochód ze skorpionem na masce w historii. Jak wyszło?

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Jeździłem francuskim kompaktem premium. Czy DS4 to auto także dla Ciebie?
Testy

Jeździłem francuskim kompaktem premium. Czy DS4 to auto także dla Ciebie?

W koncernie Stellantis marka DS Automobiles jest wisienką na torcie. Auta ze znaczkiem DS to samochody premium, nawiązujące do najbardziej spektakularnych modeli marki Citroen prezentowanych w połowie lat 60 XX w. Nie ma najmniejszych wątpliwości, że – jeśli chodzi o kompaktowy model DS4 – włożono dużo wysiłku, aby ten samochód robił świetne wrażenie. Ale czy to jednoznacznie dobre wrażenie pozostaje po bliższym zapoznaniu się z autem?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Widziałem Jeepa Avengera 4xe w wydaniu The North Face. Jest po prostu świetny
Testy nowych samochodów

Widziałem Jeepa Avengera 4xe w wydaniu The North Face. Jest po prostu świetny

Mały Jeep z Polski, model Avenger, doczekał się wersji z napędem 4x4. Z okazji premiery 4xe przygotowano specjalną edycję, która powstała we współpracy z firmą North Face. Czy może być lepsza kooperacja? Po krótkiej prezentacji śmiem wątpić.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Czy Leapmotor T03 to godny następca Malucha? Tak jeździ nowe auto z Tychów
Testy nowych samochodów

Czy Leapmotor T03 to godny następca Malucha? Tak jeździ nowe auto z Tychów

Koncern Stellantis, do którego należą takie marki jak choćby m.in. Citroen, Peugeot, Fiat, Opel, najwyraźniej szuka sposobu, żeby nie stracić zbyt wiele na postępującej inwazji chińskich producentów aut na europejski rynek. Wygląda na to, że teraz testuje strategię "jeśli nie możesz z nimi wygrać, to się przyłącz". Już wkrótce u wybranych dilerów Stellantis będzie można kupić auta marki Leapmotor. Mogliśmy poznać bliżej model T03, czyli niedrogie, miejskie auto elektryczne, którego montaż zaczął się w fabryce w Tychach.

Przesiadłem się do nowego Kamiqa 1.5 TSI Monte Carlo. Nieco nudna Skoda stała się fajna
Testy nowych samochodów

Przesiadłem się do nowego Kamiqa 1.5 TSI Monte Carlo. Nieco nudna Skoda stała się fajna

Skoda Kamiq gości w naszej redakcji przez kwartał, więc wielu kierowców może ją przetestować w różnych sytuacjach. Ja skupiłem się na ocenie topowej wersji Monte Carlo, która ma dodawać temu niedużemu SUV-owi nieco dynamicznego charakteru.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Na tego Mercedesa każdy może dostać dofinansowanie. Sprawdziłem model EQA po liftingu
Testy nowych samochodów

Na tego Mercedesa każdy może dostać dofinansowanie. Sprawdziłem model EQA po liftingu

Mercedes przeprowadził lifting swoich najmniejszych modeli. Wśród nich znalazł się też model EQA, na którego każdy może dostać spore dofinansowanie. Co więcej, teraz to jeszcze oszczędniejszy samochód. Sprawdziłem, czy po zmianach warto się zainteresować tym modelem.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Nowe BMW M5 krytykują ci, którzy nim nie jeździli. Auto pozytywnie zaskakuje
Testy nowych samochodów

Nowe BMW M5 krytykują ci, którzy nim nie jeździli. Auto pozytywnie zaskakuje

Siódma generacja BMW M5 (G90) jest wyjątkowa pod kilkoma względami: ma rekordowo wysoką moc (727 KM), po raz pierwszy otrzymała napęd hybrydowy, a po 14 latach znowu jest oferowana z nadwoziem kombi. Jednocześnie urosła i mocno przybrała na wadze (ok. 2,5 tony), co stało się tematem do żartów. Jeździłem już nową "M-piątką" w wersji sedan i mam dobre wieści.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Lexus NX Overtrail. Jeździłem nim po wulkanicznych bezdrożach
Testy nowych samochodów

Lexus NX Overtrail. Jeździłem nim po wulkanicznych bezdrożach

Luksusowym Lexusem NX można poruszać się nie tylko po asfaltowych drogach, lecz także po bezdrożach. Pod warunkiem że będzie to najnowsza wersja Overtrail. Mogłem to sprawdzić osobiście i na dodatek w dość egzotycznych okolicznościach, bo na wulkanicznej wyspie Lanzarote – jednej z archipelagu Wysp Kanaryjskich.

Citroen C4 przed faceliftingiem powoli znika z salonów. W tej cenie warto się nim zainteresować
Testy nowych samochodów

Citroen C4 przed faceliftingiem powoli znika z salonów. W tej cenie warto się nim zainteresować

Już niewiele czasu pozostało, by kupić takiego Citroena C4, jakiego widzicie na zdjęciach. To dlatego, że facelifting tego modelu stał się faktem, a to jednocześnie oznacza, że starsze modele będą wyprzedawane w bardzo kuszących cenach. Tylko czy warto jeszcze kupić taki samochód? Sprawdziłem na przykładzie wersji 1.2 o mocy 130 KM.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Volvo S60 odchodzi. Pożegnałem go w 455-konnej wersji i wiem, że jest czego żałować
Testy nowych samochodów

Volvo S60 odchodzi. Pożegnałem go w 455-konnej wersji i wiem, że jest czego żałować

Volvo ze sportem nie jest kojarzone tak, jak ze stylem i wygodą podróżowania. Przez lata jednak nie opierało się pokusie, by robić ze swoich samochodów także cywilne wyścigówki. Ostatnim takim samochodem jest Volvo S60 T8 Polestar Engineered. Niestety nad nim zaszło już słońce. Tym testem pożegnałem auto, które jest idealną interpretacją pojęcia "sleeper".

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
DS 4 PHEV Antoine De Saint Exupery, czyli wyszukany, komfortowy i... niszowy kompakt
Testy nowych samochodów

DS 4 PHEV Antoine De Saint Exupery, czyli wyszukany, komfortowy i... niszowy kompakt

DS 4 został zaprojektowany z francuską fantazją, co ma dobre i złe strony. Przetestowałem najnowszą odsłonę tego modelu z hybrydą plug-in w kolekcjonerskiej wersji Antoine De Saint Exupery. Czy warto wydać na nią znacznie ponad 200 tys. zł?

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Jeździłem nowym, sportowym SUV-em hiszpańskiej marki. Tego nie da Wam żaden "chińczyk"
Testy

Jeździłem nowym, sportowym SUV-em hiszpańskiej marki. Tego nie da Wam żaden "chińczyk"

Jeśli poszukujesz auta, które ma modne nadwozie (wiadomo: musi być SUV) i naprawdę wyróżnia się wśród dziesiątek innych modeli, to dobrze trafiłeś. Cupry Terramar nie pomylisz z żadnym autem innej marki. Na tę unikalność ma wpływ zarówno kształt nadwozia i charakterystyczne detale, jak i mroczne, a jednocześnie eleganckie kolory typowe dla Cupry. Zresztą Terramar nie tylko dobrze wygląda, lecz także świetnie jeździ.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Co wybrać – Golfa GTI czy Golfa R? Sprawdziłem to w bratobójczym pojedynku na torze
Testy nowych samochodów

Co wybrać – Golfa GTI czy Golfa R? Sprawdziłem to w bratobójczym pojedynku na torze

Torowa jazda odświeżonymi Volkswagenami Golfami GTI i R była emocjonująca, ale pozostawiła mnie w depresyjnym nastroju. To dlatego, że przypomniałem sobie emocje, za którymi będziemy koszmarnie tęsknić w nowym, elektromobilnym świecie. Aż chciałoby się rzec: spieszmy się upalać prawdziwe hot hatche, tak szybko znikają...

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Drobiazgowo sprawdziłem chińskie "Lambo". Test Forthinga T-Five na dystansie 1350 km
Testy

Drobiazgowo sprawdziłem chińskie "Lambo". Test Forthinga T-Five na dystansie 1350 km

Spalinowy Forthing T-Five w trakcie długiego testu zaskakiwał mnie wiele razy. Szczęka opadła mi po raz pierwszy, gdy zobaczyłem front SUV-a w stylu Lamborghini, a potem spojrzałem na metkę z ceną o kilkadziesiąt tysięcy złotych niższą niż u klasowych rywali. Zauroczenie nie utrzymało się jednak do końca, bo... nie wszystko złoto, co się świeci.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Jeździłem chińskim motocyklem ADV. Potrzebowałem kilku dni, by zrozumieć swój błąd. Test Voge 525 DSX
Testy

Jeździłem chińskim motocyklem ADV. Potrzebowałem kilku dni, by zrozumieć swój błąd. Test Voge 525 DSX

Źle zacząłem test tego motocykla. Przesiadłem się na niego wprost z o wiele większego Voge DSX 900, którego wymiary, wygląd i moc dedykowane są raczej doświadczonym motocyklistom. Przesiadka na coś mniejszego zawsze obarczona jest pewnym rozczarowaniem i siłą rzeczy — zduszonymi emocjami. Z każdym dniem użytkowania Voge 525 DSX orientowałem się jednak, jak duży błąd poznawczy popełniłem na starcie.

Jeździłem najmocniejszym hybrydowym SUV-em świata. Ma coś, czego nie da ci żaden elektryk
Testy nowych samochodów

Jeździłem najmocniejszym hybrydowym SUV-em świata. Ma coś, czego nie da ci żaden elektryk

Osławione Ferrari Purosangue jest aż 75 KM i 234 Nm za nim. Tytuł najmocniejszego nieelektrycznego seryjnego SUV-a na świecie należy obecnie do 800-konnego Lamborghini Urusa SE. Wielka moc idzie w parze z wielkimi gabarytami: sam przedni zwis ma przeszło metr długości, nadwozie wraz z lusterkami mierzy 218,1 cm szerokości, a całość waży ok. 2,5 tony! Zanim zapytasz, gdzie tym parkować, odpowiem, jak się tym jeździ. Spoiler alert: sam byłem zaskoczony.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Próbowałem utopić chińskiego SUV-a Jaecoo J7. Sami mnie do tego namawiali
Testy nowych samochodów

Próbowałem utopić chińskiego SUV-a Jaecoo J7. Sami mnie do tego namawiali

Koncern Chery chce zawojować europejski rynek modelami marek Jaecoo i Omoda. Jaecoo J7 występuje w wersji z napędem 4x4, a przedstawiciele tej marki twierdzą, że choć to bardzo cywilizowany, kompaktowy SUV, to zbudowano go tak, żeby dawał sobie radę także poza utwardzonymi drogami. Na deklaracjach się nie skończyło, zostałem zaproszony na profesjonalny tor offroadowy, żeby móc się o tym osobiście przekonać. Jak to się skończyło?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
To urządzenie przenosi samochód w nową erę. Nextbase IQ jest jak Anioł Stróż kierowców
Testy

To urządzenie przenosi samochód w nową erę. Nextbase IQ jest jak Anioł Stróż kierowców

Montaż kamery samochodowej to dziś dla wielu kierowców obowiązek i forma dodatkowego ubezpieczenia. A co, gdyby kamera nie tylko nagrywała, ale była małym "aniołem stróżem" i przeobrażała nawet starsze auto w nowoczesne urządzenie? Takie możliwości ma oferować kamera Nextbase IQ, którą bez wątpienia można nazwać najinteligentniejszym urządzeniem na rynku i czymś więcej niż tylko kamerą. Sama firma zresztą bardzo ambitnie podchodzi do jej rozwoju. Zapraszam do testu urządzenia, które jest inwestycją w przyszłość.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Już jeździłem najnowszym spalinowym MG HS. Chiński SUV należy do garstki aut, o których mogę śmiało powiedzieć jedno
Testy nowych samochodów

Już jeździłem najnowszym spalinowym MG HS. Chiński SUV należy do garstki aut, o których mogę śmiało powiedzieć jedno

Druga generacja MG HS to już trzeci nowy SUV tej marki w Polsce w ciągu zaledwie dziewięciu miesięcy. Znów jest obłędna cena, ponowie bardzo długa gwarancja i jak zwykle szalenie przyjemny standard wyposażenia. Na dodatek na tle rywali MG HS wyróżnia się czymś, czym poprzednik raczej nie błyszczał. Mało tego, w jednej kategorii nowość przewyższa nawet niektóre droższe o ok. 200 tys. zł modele — i nie chodzi ani o wyposażenie, ani o gwarancję. Przyznaję, że to pierwsze auto z Chin, o którym śmiało mogę powiedzieć coś, co naprawdę rzadko zdarza mi się mówić na temat testowanego samochodu.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.