Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Testy

Testy

Jeździłem najnowszą Toyotą GR Yaris z automatem – takiego szalonego Yarisa to ja poproszę
Testy nowych samochodów

Jeździłem najnowszą Toyotą GR Yaris z automatem – takiego szalonego Yarisa to ja poproszę

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Jeździłem Exlantixem ES. Chiński sedan jest mocniejszy niż Porsche Taycan w wersji za prawie 600 tys. zł
Testy

Jeździłem Exlantixem ES. Chiński sedan jest mocniejszy niż Porsche Taycan w wersji za prawie 600 tys. zł

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Przetestowałem nową Toyotę Camry. Czy warto jeszcze dopłacać do Lexusa?
Testy nowych samochodów

Przetestowałem nową Toyotę Camry. Czy warto jeszcze dopłacać do Lexusa?

Oferta klasycznych sedanów systematycznie maleje, jednak polscy klienci mają do nich słabość, więc Toyota zdecydowała się wprowadzić nową generację Camry na nasz rynek, a np. na niemiecki nie. Samochód zyskał mocniejszy układ hybrydowy oraz lepsze wnętrze niż u poprzednika. Od razu nasuwa się pytanie, czy jest sens kupować starszego i droższego Lexusa ES? Pojeździłem tydzień nową Camry w wersji Executive i nie mam wątpliwości.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Pojeździłem hybrydowym Passatem i policzyłem, czy hybryda Plug-in ma sens
Testy nowych samochodów

Pojeździłem hybrydowym Passatem i policzyłem, czy hybryda Plug-in ma sens

Nowy Volkswagen Passat pod względem wymiarów dogonił Skodę Superb. Nowe niemieckie kombi z Bratysławy oferuje niezwykłą przestronność i w zasadzie niespotykany w tej klasie samochodów komfort jazdy. Napęd hybrydowy w tym samochodzie jest jednak opcją dość dyskusyjną: to idealne rozwiązanie dla pewnej grupy kierowców, ale na pewno nie dla wszystkich.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Niemcy mogą namieszać na rynku. Nowy Opel Grandland to ogromny krok w przód
Testy nowych samochodów

Niemcy mogą namieszać na rynku. Nowy Opel Grandland to ogromny krok w przód

Nowatorskie oświetlenie, jeszcze wygodniejsze fotele z atestem AGR, a do tego przestronne i funkcjonalne wnętrze — to główne atuty nowego Opla Grandlanda. Do atutów niemieckiej nowości można dodać też odczuwalną wysoką jakość wykonania i sensownie skomponowane wyposażenie. Czy to oznacza, że mamy do czynienia z ideałem? Z pewnością nie, ale pierwsze jazdy nowym kompaktowym SUV-em Opla udowodniły, że to ogromny krok w przód w porównaniu z poprzednikiem, ale i wieloma konkurentami.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Jest jak Klasa S, a kosztuje jej ułamek. To wyjątkowo luksusowe auto. Robi świetne wrażenie
Testy nowych samochodów

Jest jak Klasa S, a kosztuje jej ułamek. To wyjątkowo luksusowe auto. Robi świetne wrażenie

Ten samochód często jest określany, jako Klasa S dla rodzin. Mercedes Klasy V to samochód, który służy do przewożenia VIP-ów albo jest luksusowym środkiem transportu dla dużych rodzin. Wielka przestrzeń i duża wygoda jazdy powodują, że to samochód stworzony na dalekie trasy. W dodatku z dwulitrowym dieslem pod maską nie brakuje mu ani mocy, ani ekonomii.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Jechałem Mercedesem droższym nawet od Maybacha. Poczułem się ważny, jak nigdy
Testy nowych samochodów

Jechałem Mercedesem droższym nawet od Maybacha. Poczułem się ważny, jak nigdy

Mercedes S 680 Guard to rynkowa anomalia – jedyna "gwiazda" droższa od Maybacha. Chociaż z zewnątrz nic na to nie wskazuje, tej limuzynie można nawet powierzyć swoje życie. Są na to papiery. Opancerzony Mercedes Klasy S ochroni podróżnych nie tylko przed ostrzałem z amunicji przeciwpancernej, ale nawet wybuchem bomby i atakiem z broni chemicznej. W żadnym innym samochodzie nie czułem się tak bezpiecznie podczas jazdy.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Czy w 2024 r. warto jeszcze kupić diesla? Sprawdziłem Volkswagena Tiguana 2.0 TDI
Testy nowych samochodów

Czy w 2024 r. warto jeszcze kupić diesla? Sprawdziłem Volkswagena Tiguana 2.0 TDI

Ten model nie rzuca się może przesadnie w oczy, ale jest uwielbiany przez klientów i to nie tylko w Europie. Volkswagen Tiguan to od lat bestseller w gamie niemieckiego koncernu. Jak jeździ najnowsza generacja kompaktowego SUV-a? Przed wami Volkswagen Tiguan w wersji R-line z mocnym dieslem pod maską.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Sprawdziłem, ile pali francuska hybryda podczas jazdy w korkach. Czy Renault Symbioz zmieści się w piątce?
Testy nowych samochodów

Sprawdziłem, ile pali francuska hybryda podczas jazdy w korkach. Czy Renault Symbioz zmieści się w piątce?

Renault Symbioz ma napęd hybrydowy o dość specyficznej konstrukcji – ta koncepcja wykorzystywana jest w różnych modelach tej marki, niemniej poszczególne wersje różnią się istotnie. Dość powiedzieć, że jest to hybryda szeregowo-równoległa, w której silnik spalinowy napędza albo tylko koła pojazdu, albo także generator prądu, albo wyłącznie generator, albo po prostu milczy; w mieście auto większą część dystansu pokonuje na prądzie, który sobie co jakiś czas produkuje i przechowuje w akumulatorze o poj. 1,2 kWh. Podobno jest to jeden z najbardziej efektywnych napędów hybrydowych występujących w przyrodzie, ale czy naprawdę? Postanowiłem to sprawdzić.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Jeździłem chińskim SUV-em Jaecoo 5. Cena niczym z dyskontu, design i jakość jak w premium. A reszta?
Testy

Jeździłem chińskim SUV-em Jaecoo 5. Cena niczym z dyskontu, design i jakość jak w premium. A reszta?

Dawno nie spotkałem w samochodzie tak dużego kontrastu między wyglądem i jakością z jednej strony a ceną z drugiej. Tyle że w Jaecoo 5 ten kontrast to najlepsze, co może spotkać klientów. Dodatkowo ten chiński SUV ma ich uraczyć 7-letnią gwarancją. Pokonałem 10 tys. km, żeby na samym wschodzie Azji jako jeden z dwóch pierwszych dziennikarzy w Polsce przejechać się rywalem Toyoty C-HR i Skody Karoq.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Nowe Mini – auto inne niż wszystkie. Pojeździłem i dałem się nieraz zaskoczyć
Testy nowych samochodów

Nowe Mini – auto inne niż wszystkie. Pojeździłem i dałem się nieraz zaskoczyć

Nowe mini to oryginał, chyba jeszcze większy oryginał niż starsze wersje tego samochodu. Prawie każdy detal zastosowany we wnętrzu tego auta wyróżnia się na tle konkurencyjnych rozwiązań i zasługuje na komentarz. O tym jednak, czy jest to samochód dla ciebie, decyduje całość – jak to wszystko razem pasuje do siebie i jak pasuje do ciebie. Pojeździłem nowym 5-drzwiowym Mini Cooper S, oddałem go i wciąż nie mogę się nadziwić.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Jeździłem SUV-em, który "nie miał przyszłości". Na szczęście Volvo uchyliło wyrok
Testy nowych samochodów

Jeździłem SUV-em, który "nie miał przyszłości". Na szczęście Volvo uchyliło wyrok

Nowe Volvo XC90 pokazuje, że czasami warto porzucić swoje plany. Szwedzi chcieli zastąpić spalinowego SUV-a elektrycznym EX90, ale jednak postanowili dać mu nowe życie. Klienci mają więc teraz wybór – zmodernizowany klasyk lub ultranowoczesny elektryk. Sprawdziłem w kolebce Volvo, czy przy wyborze dużego rodzinnego SUV-a warto wziąć pod uwagę XC90 po drugim, znacznie głębszym liftingu.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Wjechał nowy Land Cruiser 250. Jeździłem nim po górach, jeździłbym na co dzień
Testy

Wjechał nowy Land Cruiser 250. Jeździłem nim po górach, jeździłbym na co dzień

Jest na rynku kilka modeli aut uznawanych za mocne w terenie, a jednocześnie wygodne na co dzień lub wręcz luksusowe. Wśród nich jest Toyota Land Cruiser, która jednak na tle konkurencji jest pojazdem wyjątkowym. Ma za sobą reputację auta niezwykle odpornego, wykorzystywanego w najtrudniejszych warunkach, może pochwalić się też dość już rzadką w dzisiejszych czasach konstrukcją. Land Cruiser wraca do Europy, być może na chwilę, w wersji być może najciekawszej w swojej historii Czy jest w ogóle do czego się przyczepić? Przejechałem tym autem przez góry i wyjaśnię wam, jak jest.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Pokazałem fiordy i łosie naszej długodystansowej Skodzie Kamiq. Jak to zniosła?
Testy nowych samochodów

Pokazałem fiordy i łosie naszej długodystansowej Skodzie Kamiq. Jak to zniosła?

Zbyt długo "kisiliśmy" naszą długodystansową Skodę Kamiq w miastach – czas rzucić jej większe wyzwanie. W ramach swojej tury zapakowałem małego czeskiego SUV-a na prom do Szwecji i zabrałem go na kręte, wąskie i zapewniające spektakularne widoki drogi w zachodniej Norwegii. Oto kilka spostrzeżeń z podróży liczącej przeszło 4600 km.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Porsche Panamera E-Hybrid niby jest idealna, ale z generacji na generację coraz lepsza
Testy nowych samochodów

Porsche Panamera E-Hybrid niby jest idealna, ale z generacji na generację coraz lepsza

Choć Panamera jest pełnoprawnym Porsche, to częściej służy do pokonywania setek kilometrów przez autostrady, niż do urywania tysięcznych sekundy na torze. Wziąłem więc najmocniejszą wersję Turbo E-Hybrid na podróż przez Polskę. Nowy model nie jest rewolucyjny, ale to ewolucja przez duże "E".

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Pięć rzeczy, które w hybrydowej Toyocie Corolli denerwują i pięć, które zapisałem po stronie plusów [Test długodystansowy, cz. III]
Testy nowych samochodów

Pięć rzeczy, które w hybrydowej Toyocie Corolli denerwują i pięć, które zapisałem po stronie plusów [Test długodystansowy, cz. III]

Toyotą Corollą jeżdżę niemal od roku. Autu wybiło już 17 tys. km. Poznałem je do ostatniej śrubki. Podczas długiego testu skrzętnie notowałem jej wady i zalety. Wybrałem po pięć najważniejszych.

Które opony całoroczne do SUV-ów nadają się na zimę? Ranking 10 modeli
Testy

Które opony całoroczne do SUV-ów nadają się na zimę? Ranking 10 modeli

Czy opony całoroczne są rzeczywiście tak wszechstronne, jak przekonują nas ich producenci? Sprawdzamy 10 modeli w rozmiarze 245/45 R 18, z różnych półek cenowych, od opon marek premium, aż po tanie gumy budżetowe. Już wiemy, że nie wszystkie opony całoroczne rzeczywiście nadają się na cały rok. Który model opon wielosezonowych jest najlepszy? Który oferuje najwięcej w relacji do ceny? Oto nasze rekomendacje oparte na wynikach pomiarów.

Jeździłem Kią EV3. To e-odpowiednik Kii Sportage. W tej cenie zaskakuje
Testy

Jeździłem Kią EV3. To e-odpowiednik Kii Sportage. W tej cenie zaskakuje

Nowa Kia EV3 ma 204-konny silnik elektryczny, potrafi przejechać nawet do 605 km na jednym ładowaniu, a do tego oferuje przestronne i bardzo nowoczesne wnętrze. Polski cennik otwiera atrakcyjne 166 tys. 900 zł. Przepis na murowany sukces? Miałem okazję to sprawdzić.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Co ma w sobie Toyota C-HR, że tak chętnie jest wybierana? Spojrzałem w zegary i zrozumiałem
Testy nowych samochodów

Co ma w sobie Toyota C-HR, że tak chętnie jest wybierana? Spojrzałem w zegary i zrozumiałem

Druga generacja Toyoty C-HR udowadnia, że Japończycy produkują ładne samochody. Samym wyglądem jednak się nie jeździ, więc dokładnie sprawdziłem spalanie i wygodę codziennego użytkowania 223-konnej wersji PHEV. Czy nowa generacja nieco futurystycznego SUV-a ma szansę na powtórzenie sukcesu poprzednika? Wystarczy spojrzeć w zegary, by zrozumieć, że ma na to twarde argumenty.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Lifting mocno zmienił Nissana Qashqaia. Za tym samochodem będziesz się odwracać
Testy nowych samochodów

Lifting mocno zmienił Nissana Qashqaia. Za tym samochodem będziesz się odwracać

Czy ładne auto może stać się jeszcze ładniejsze? Japończycy za pomocą Nissana Qashqaia po liftingu udowadniają, że może. Zmian jest jednak więcej i są one na tyle istotne, że Qashqai zaczyna ocierać się o klasę premium. Takie są moje wnioski po przetestowaniu wersji hybrydowej.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Jeździłem chińskim rywalem Toyoty RAV4. Omoda 7 chce pokonać japońskiego SUV-a jego własną bronią
Testy nowych samochodów

Jeździłem chińskim rywalem Toyoty RAV4. Omoda 7 chce pokonać japońskiego SUV-a jego własną bronią

Niegdyś Toyota znajdowała się w tym samym miejscu, co dziś chińska Omoda. Naprawdę były takie czasy, kiedy japoński koncern nie cieszył się w Europie powszechną rozpoznawalnością, a firma starała się przebić na rynku, na którym z pozoru nie było już miejsca na kolejną markę. Dziś Toyota to nr 2 w Europie oraz nr 1 w Polsce i teraz to ona musi odpierać ataki na swoją pozycję. Z Omodą 7 może nie być łatwo: jeździłem chińskim rywalem Toyoty RAV4 i poznałem jego argumenty. Są mocne.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Renault Megane GrandCoupe to stary znajomy, który powrócił. I to atrakcyjna propozycja
Testy nowych samochodów

Renault Megane GrandCoupe to stary znajomy, który powrócił. I to atrakcyjna propozycja

Przybył zza światów. Model Megane, na którym już postawiono krzyżyk, jednak pozostał w ofercie Renault i teraz, w momencie chińskiej ofensywy, okazuje się jedną z najlepszych ofert na rynku dla kogoś, kto chce mieć rodzinne, w miarę szybkie i ekonomiczne auto. Choć znamy ten samochód od lat, to zmienił się rynek, a Renault ceną zagrało va banque. Co więc ma do zaoferowania nowe-stare Megane?

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.