Logo

Volkswagen Passat - test długodystansowy (cz. 9)

Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak
  • Mocny silnik, automatyczna skrzynia biegów i dobre prowadzenie to duże atuty Passata
  • Chcąc holować przyczepę zgodnie z prawem, musicie wziąć pod uwagę przepisy dotyczące prawa jazdy, warunków technicznych oraz opłaty drogowe
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Holowanie przyczepy trzeba zacząć od… studiowania przepisów. Warto przyswoić sobie m.in. takie pojęcie jak "dopuszczalna masa całkowita (dmc)". Holując przyczepę najczęściej trzeba sumować dmc auta oraz przyczepy. Najłatwiej rozstrzygnąć sprawę z systemem opłat viaTOLL. Jeśli dmc samochodu i przyczepy choć o 1 kg przekracza 3500 kg trzeba podpisać umowę i płacić za przejazd wyznaczonymi drogami. Nie liczcie też, że "jakoś się uda", bo kamery dobrze radzą sobie ze skanowaniem tablic rejestracyjnych i dodawaniem mas samochodu i przyczepy. W przypadku Volkswagena Passata możecie spokojnie holować przyczepy o dmc do 1320 kg (3500-2180 kg). To pierwsza przewaga Passata np. nad terenówkami - legitymują się one dmc około 2800 kg, więc bez opłat zabierzecie tylko około 700 kg.

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak
Powiązane tematy: Volkswagen Holowanie
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu