Auto Świat Używane Testy długodystansowe Volkswagen Passat - test długodystansowy (cz. 9)

Volkswagen Passat - test długodystansowy (cz. 9)

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak

Samochód klasy średniej dobrze sprawdza się w różnych rolach, np. jako pojazd rodzinny lub długodystansowy. Takie auta często widzimy też w roli holowników. Okazuje się, że w wielu przypadkach będzie to znacznie lepszy wybór niż - wydawałoby się idealny w takiej roli - SUV. Zatem do długodystansowego Passata zaprzęgamy lawetę i ruszamy w trasę

Volkswagen Passat
Zobacz galerię (6)
Auto Świat / Przemek Wąworek
Volkswagen Passat
  • Mocny silnik, automatyczna skrzynia biegów i dobre prowadzenie to duże atuty Passata
  • Chcąc holować przyczepę zgodnie z prawem, musicie wziąć pod uwagę przepisy dotyczące prawa jazdy, warunków technicznych oraz opłaty drogowe

Holowanie przyczepy trzeba zacząć od… studiowania przepisów. Warto przyswoić sobie m.in. takie pojęcie jak "dopuszczalna masa całkowita (dmc)". Holując przyczepę najczęściej trzeba sumować dmc auta oraz przyczepy. Najłatwiej rozstrzygnąć sprawę z systemem opłat viaTOLL. Jeśli dmc samochodu i przyczepy choć o 1 kg przekracza 3500 kg trzeba podpisać umowę i płacić za przejazd wyznaczonymi drogami. Nie liczcie też, że "jakoś się uda", bo kamery dobrze radzą sobie ze skanowaniem tablic rejestracyjnych i dodawaniem mas samochodu i przyczepy. W przypadku Volkswagena Passata możecie spokojnie holować przyczepy o dmc do 1320 kg (3500-2180 kg). To pierwsza przewaga Passata np. nad terenówkami - legitymują się one dmc około 2800 kg, więc bez opłat zabierzecie tylko około 700 kg.

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak
Powiązane tematy: