Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Używane

Używane

20 najgorszych aut ostatniego 25-lecia
Rankingi Aut Używanych

20 najgorszych aut ostatniego 25-lecia

Używany Peugeot 308 II - stara nazwa, nowa jakość
Używane

Używany Peugeot 308 II - stara nazwa, nowa jakość

Seat Ibiza 1.2 czy 1.4? Większy silnik to mniejsze ryzyko
Co warto kupić

Seat Ibiza 1.2 czy 1.4? Większy silnik to mniejsze ryzyko

Seat Ibiza to ciekawe auto segmentu B, które można kupić już za niewielkie pieniądze. Nawet dziś Seat Ibiza z 2002 r. może się podobać. Ciekawie wyglądają wersje zarówno 3-, jak i 5-drzwiowe, wnętrze też prezentuje się lepiej niż u wielu konkurentów. Obok pochwał podkreślimy jednak też negatywne cechy, głównie przeciętną jakość wykończenia – tworzywa nawet w nowych autach nie zachwycały, wiele egzemplarzy atakuje trzaskami.

10 najgorszych samochodów. Na te używane auta musicie szczególnie uważać!
Używane

10 najgorszych samochodów. Na te używane auta musicie szczególnie uważać!

Chcesz kupić używany samochód? Uważaj, oprócz pułapek przygotowanych przez nieuczciwych sprzedawców, na rynku nie brakuje też ryzykownych modeli zmagających się z wadami wrodzonymi! Oto 10 najbardziej ryzykownych aut z ostatnich lat.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
BMW serii 5 (F10/F11) - luksusowa limuzyna za mniej niż 50 tys. zł
Co warto kupić

BMW serii 5 (F10/F11) - luksusowa limuzyna za mniej niż 50 tys. zł

BMW serii 5 F10/F11 ma mnóstwo zalet! Ten samochód nadal świetnie wygląda, fantastycznie się go prowadzi, często ma bogate wyposażenie, wrażenie robią też paleta silników i układ przeniesienia napędu. Do tego ceny są już na tyle atrakcyjne, że wiele osób może sobie pozwolić na tę generację "piątki".

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używana Mazda 2 - maluch dla wymagających
Co warto kupić

Używana Mazda 2 - maluch dla wymagających

Dobra wiadomość jest taka, że ta generacja Mazdy 2 okazuje się znacznie bardziej udana od poprzedniczki. Zła informacja to nadal wysokie ceny zakupu! Na zadbane egzemplarze musicie przeznaczyć przynajmniej 40 tys. zł.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Czy włoskie auta zawsze są ryzykowne?
Co warto kupić

Czy włoskie auta zawsze są ryzykowne?

Łamania stereotypów ciąg dalszy – po tym, jak wybraliśmy dla Was kilka modeli francuskich, które są godne polecenia, przyszedł czas na samochody włoskie.

Tych modeli nie kupuj! Najgorsze wersje popularnych samochodów
Używane

Tych modeli nie kupuj! Najgorsze wersje popularnych samochodów

Nawet najbardziej renomowane marki samochodowe mają wersje, które polecić można tylko... najgorszym wrogom. To samochody niedopracowane, które po prostu muszą się zepsuć. Jakich zatem modeli unikać?

Czy za 25-30 tys. zł można kupić dobrego SUV-a? [ANALIZA]
Co warto kupić

Czy za 25-30 tys. zł można kupić dobrego SUV-a? [ANALIZA]

Wszyscy chcą jeździć SUV-ami, ale nowe kosztują wyraźnie więcej niż ich odpowiedniki z normalnych (starych) segmentów. Za 100 tys. zł wybór nowych, nie za dużych SUV-ów i crossoverów jest już spory, ale to jednak duży wydatek. Dlatego wielu z nas sięga po SUV-y z rynku wtórnego. Na nim za 25-30 tys. zł można już nieźle powybrzydzać. Poniżej nasz TOP 10 używanych SUV-ów w tym przedziale cenowym. Różnych, tak jak różne są nasze potrzeby co do posiadania podwyższonego samochodu.

Trzy generacje Volkswagena Passata. B6, B7 czy B8 - którą warto kupić?
Co warto kupić

Trzy generacje Volkswagena Passata. B6, B7 czy B8 - którą warto kupić?

Nie zawsze jest tak w motoryzacji, że jeśli coś młodsze, to lepsze! Choć nowoczesne rozwiązania techniczne dają dużo frajdy z jazdy, często są niedopracowane. A jak wygląda to w przypadku Volkswagena Passata? Czy lepiej postawić na niedrogiego w zakupie i znanego wszystkim mechanikom Volkswagena Passata B6, czy wersję przejściową, czyli Volkswagena Passata B7, a może trochę dołożyć i celować w Passata B8?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Daewoo Lanos kontra Daewoo-FSO Polonez - z archiwum Auto Świata
Używane

Daewoo Lanos kontra Daewoo-FSO Polonez - z archiwum Auto Świata

Test-porównanie z "Auto Świata" nr 14 z 2003 roku. W szran­ki sta­ją Po­lo­nez Ca­ro Plus i La­nos – au­ta róż­ni prze­paść kon­struk­cyj­na i war­tość ryn­ko­wa. Czy Po­lo­ne­zo­wi, który pod opie­ką Da­ewoo przeszedł spo­rą mo­der­ni­za­cje, uda się pod­jąć rów­ną wal­kę z La­no­sem? Je­go głów­nym atu­tem była atrak­cyj­na ce­na za­ku­pu.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Trwałe i oszczędne auto do miasta – 10 najlepszych propozycji za 20-25 tys. zł
Co warto kupić

Trwałe i oszczędne auto do miasta – 10 najlepszych propozycji za 20-25 tys. zł

Popyt na miejskie auta nie słabnie. Wytypowaliśmy 10 ciekawych propozycji, trwałych i oszczędnych, ale tym razem nieco droższych – za 20-25 tys. zł.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używana Toyota RAV4 IV – na tym SUV-ie mechanicy dużo nie zarobią!
Co warto kupić

Używana Toyota RAV4 IV – na tym SUV-ie mechanicy dużo nie zarobią!

Czwarta generacja Toyoty RAV4 jest nie tylko praktyczna, lecz także dość dobrze wyposażona i trwała. To jedna z ciekawszych propozycji wśród kilkuletnich kompaktowych SUV-ów, szczególnie w wersji benzynowej i Hybrid.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używany TOP 10 – sześć cylindrów, rasowo, ale średnio oszczędnie
Rankingi Aut Używanych

Używany TOP 10 – sześć cylindrów, rasowo, ale średnio oszczędnie

Czasy mamy, jakie mamy: jest kryzys, paliwa raczej nie tanieją, a wzięciem cieszą się – jak nigdy – tanie auta z oszczędnymi silnikami. Ale są i tacy, dla których to wszystko fraszka, a zmiany cen benzyny to jedynie suche dane odczytywane przez spikera w telewizji. Dlatego tym razem podejdziemy do tematu nieco inaczej i przyjrzymy się ciekawym modelom klasy średniej z dużymi silnikami sześciocylindrowymi. Nie samym niskim spalaniem przecież człowiek żyje.

Honda Civic VII (2001-06) – auto solidne, ale podatne na korozję
Co warto kupić

Honda Civic VII (2001-06) – auto solidne, ale podatne na korozję

Honda Civic ma problem z wizerunkiem – potencjalnym nabywcom kojarzy się z autami o sportowym zacięciu, podczas gdy większość oferowanych modeli to tak naprawdę praktyczne i solidne pojazdy.

Używana Mazda 3 - trwała, droga i... pożądana
Co warto kupić

Używana Mazda 3 - trwała, droga i... pożądana

Statystyki nie kłamią: Mazda 3 od lat bardzo dobrze radzi sobie w różnorakich zestawieniach najmniej awaryjnych modeli. A generacja z lat 2013-19 ma coś jeszcze – bardzo atrakcyjne opakowanie i sporo ciekawostek technicznych.

Auta w cenie Thermomixa. Czy za cenę kultowego narzędzia kuchennego da się kupić dobry samochód?
Co warto kupić

Auta w cenie Thermomixa. Czy za cenę kultowego narzędzia kuchennego da się kupić dobry samochód?

Kto by się spodziewał, że sprzęt kuchenny może wzbudzać aż takie emocje? Thermomix ma wielką rzeszę fanów i zagorzałych zwolenników, ale też i wielu krytyków. "Za cenę tego garnka z mikserem można przecież kupić samochód" – argumentują ci drudzy. Za to fani Thermomixa twierdzą, że to nie wydatek, a świetna inwestycja. Sprawdziliśmy, co oferuje to urządzenie i jakie auta (i nie tylko) da się kupić za jego równowartość?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Czy to faktycznie "motoryzacyjny złom"? Nastoletnie auta, które nadal budzą podziw
Używane

Czy to faktycznie "motoryzacyjny złom"? Nastoletnie auta, które nadal budzą podziw

Media alarmują – do Polski napływa "motoryzacyjny złom", "zalewają nas wraki". A wszystko to dlatego, że średni wiek używanych aut sprowadzanych do Polski przekroczył 13 lat. Czy rzeczywiście kilkunastoletnie samochody są tak niebezpieczne i nieekologiczne, jak się o nich mówi? Czy 13-letnie auto to złom, którym strach i wstyd wyjechać na ulicę?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
100 tys. km Skodą Fabią Combi 1.2 TSI - praktyczna, ale nie tania
Testy długodystansowe

100 tys. km Skodą Fabią Combi 1.2 TSI - praktyczna, ale nie tania

Jak w czeskim fillmie, czyli nikt nic nie wie – warsztat zaspał, jeden kabel nie wytrzymał, przez co w gruncie rzeczy solidne oraz wszechstronne małe kombi straciło szansę na dobry wynik. A szkoda, bo Fabia Combi umie wiele rzeczy lepiej niż te wszystkie modne SUV-y i crossovery razem wzięte.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
BMW serii 3 E90 - koszty będą rosnąć
Co warto kupić

BMW serii 3 E90 - koszty będą rosnąć

Używane BMW serii 3 E90 można kupić już za 20 tys. zł. Jednak najtańsze egzemplarze prawie zawsze wymagają dużego doinwestowania, a BMW pomimo wieku nie należy do tanich w utrzymaniu. Jaką więc wybrać "trójkę" E90, żeby się nie okazało, że wydamy masę pieniędzy na naprawy? Lepszy będzie diesel czy benzyna?

Trochę lepszy kompakt? Prezentacja używanej Toyoty Corolli XI
Co warto kupić

Trochę lepszy kompakt? Prezentacja używanej Toyoty Corolli XI

Toyota rozdzieliła rodzinę Aurisa i Corolli, żeby podnieść rangę tej drugiej. Czy rzeczywiście Corolla zasługuje na miano lepszego kompaktu? Na pewno wskazują na to ceny zadbanych używanych egzemplarzy. Plusem bez wątpienia jest trwałość auta i niski poziom awarii. Mimo to nie będzie to propozycja dla każdego kierowcy.

Używany Citroën C4 - nie jest mistrzem trwałości. Ale ma też sporo zalet
Co warto kupić

Używany Citroën C4 - nie jest mistrzem trwałości. Ale ma też sporo zalet

W czasach, gdy niemal wszystko drożeje, w cenie są – jak nigdy – względnie tanie auta używane. Na przykład takie, jak Citroen C4 pierwszej generacji. Sprawdzamy, jak wypada po latach eksploatacja tego modelu, bo nieżyczliwe francuskiej motoryzacji języki twierdzą, że "C4-ka" z lat 2004-10 nie jest urodzoną mistrzynią trwałości...

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.