Z opublikowanych danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów (CEP) wyraźnie widać, że chińskie marki zwiększają swoje udziały — od stycznia do listopada 2024 r. zarejestrowano w sumie 8831 takich samochodów. Nie są to jeszcze wielkie liczby, jednak systematycznie rosną — obecnie chińskie auta stanowią 3,3 proc. całego rynku nowych samochodów w Polsce.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoPZPM zwraca uwagę na trzy najdynamiczniej rozwijające się grupy:
- SAIC z markami MG i Maxus;
- BAIC: BAIC i Foton;
- Chery: Omoda i Jaecoo.
Lider nie stanowi zaskoczenia. Z dużą przewagą prowadzi MG, które, jak już informowaliśmy, jest najdłużej na polskim rynku (już od roku), ma znaną nazwę (SAIC Motor kupił brytyjską markę) oraz dysponuje rozbudowaną gamą modelową.
Pewne drugie miejsce należy do BAIC, która wkrótce wprowadzi do oferty następne SUV-y o bardziej terenowym charakterze.
Zobacz też: Leapmotor oficjalnie wchodzi do Polski. T03 składany w Tychach
Bardzo dobry start zanotowały dwie marki należące do koncernu Chery: Omoda i Jaecoo zajęły trzecią i czwartą lokatę, wyprzedzając BYD.
Dalsze pozycje to już po kilkadziesiąt lub zaledwie kilka rejestracji. Co zaskakujące, są też marki z okrągłymi zerami. Poniżej znajdują się dokładne dale oraz galeria zdjęć wybranych modeli "made in China".
Rejestracje samochodów chińskich marek od stycznia do listopada 2024 r.
MG | 5847 |
BAIC | 1493 |
Omoda | 797 |
Jaecoo | 307 |
BYD | 229 |
Forthing | 63 |
Maxus | 33 |
Seres | 22 |
DFSK | 15 |
Leapmotor | 7 |
Skywell | 6 |
NIO | 5 |
Hongqi | 4 |
Dongfeng | 1 |
SWM | 1 |
Foton | 1 |
JAC | 0 |
Voyah | 0 |
Źródło: PZPM na podstawie CEP