Auto Świat Wiadomości Aktualności Mercedes popularniejszy niż Dacia - sprzedaż nowych aut w Polsce

Mercedes popularniejszy niż Dacia - sprzedaż nowych aut w Polsce

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Klienci znów wrócili do salonów, pomimo pandemii koronawirusa, ponieważ sprzedaż nowych aut w październiku nieco wzrosła. Szczególnie skorzystały na tym marki premium, które odnotowały imponujące wzrosty. Niestety nie wszystkim firmom wiedzie się równie dobrze. W tarapatach m.in. popularne marki francuskie, japońskie czy niemieckie.

Największy salon Mercedesa w Polsce
Zobacz galerię (7)
Daimler
Największy salon Mercedesa w Polsce
  • Premium pnie się w górę w ogólnych statystykach sprzedaży. Od początku roku Mercedes zdobył więcej klientów niż Dacia
  • Więcej chętnych było także na nowe Audi czy BMW niż Opla; także Volvo cieszyło się większym wzięciem od Fiata, Peugeota czy Nissana
  • Ogromne spadki dotknęły m.in. Mazdę i Opla - 66,69 i 59,74 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Na polskim rynku nowych aut rządzi wielka trójka: Toyota, Skoda i Volkswagen. Razem mają ponad 1/3 całego segmentu aut osobowych. W tym szacownym gronie najlepiej wypadają firmy z Japonii i Czech, które w październiku odnotowały odpowiednio 5998 i 5768 zarejestrowanych egzemplarzy. Volkswagen z wynikiem 3783 sztuk uplasował się na trzecim miejscu. Oto najnowsze wyniki, jakie uzyskaliśmy z raportu instytutu Samar.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Najpopularniejsze marki w Polsce (październik 2020)

MiejsceMarkaLiczba zarejestrowanych egzemplarzy w październiku 2020 rokuZmiana względem września 2020 roku (proc.)
1Toyota5998-0,94
2Skoda5768+10,48
3Volkswagen3783+22,55
4Kia2099+12,79
5Dacia1935+47,71
6Mercedes1890-7,17
7Audi1866+40,72
8Ford1837-12,77
9Hyundai1795+5,84
10Renault1687-6,02

Równie dobrze wiedzie się wielkiej trójce w statystykach sprzedaży od początku roku. Toyota odnotowała przy tym najmniejszy spadek (zaledwie -6,4 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem). Pod tym względem Skoda czy Volkswagen mocniej odczuły wpływ pandemii, notując znacznie większe spadki. Daleko jednak im do tego z czym obecnie muszą się zmierzyć menedżerowie m.in. Mazdy czy Opla. W przypadku japońskiej marki liczba rejestracji zmniejszyła się aż o 66,69 proc. W Oplu niewiele lepiej – aż o 59,74 proc. To odpowiednio o ponad 17,6 tys. (Opel) i 7,6 tys. (Mazda) mniej nowych aut niż jeszcze rok temu.

Przeczytaj też:

Kiepskie statystyki dotyczą też innych popularnych marek. Wyniki poszybowały w dół również w takich firmach jak: Citroen (-37,45 proc.), Dacia (-41,51 proc.), Ford (-40,10 proc.), Jaguar (-43,79 proc.), Peugeot (-32,11 proc.), Seat (-31,70 proc.), Subaru (-42,91 proc.), Suzuki (-45,24 proc.).

Sprzedaż nowych samochodów osobowych (styczeń - październik 2020)

MiejsceMarkaUdział w rynku w 2020 roku (proc.)Liczba zarejestrowanych egzemplarzy w 2020 rokuZmiana względem 2019 roku (proc.)
1Toyota14,3448 081-6,40
2Skoda13,7346 025-18,23
3Volkswagen8,4728 391-36,85
4Kia5,8319 543-20,09
5Renault4,8816 342-27,21
6Mercedes4,8416 222-3,05
7Dacia4,7315 858-41,51
8Ford4,3414 537-40,10
9Hyundai4,3114 453-27,89
10BMW4,1713 972-15,71

Okazuje się, że w czasie jesiennej pandemii nie wszystkim jednak maleje sprzedaż. Nieźle radzi sobie bowiem segment premium. Audi szczyci się wzrostem aż o 11,44 proc, co oznacza 1256 więcej zarejestrowanych nowych aut. Świętują także w Lexusie. Dodatkowe 197 sztuk zapracowało wynikiem + 6,05 proc. W przypadku Tesli kolejne 58 sztuk więcej oznacza lepszy rezultat aż o 75,32 proc. Przybyło także klientów w salonach Bentleya (4 sztuki więcej i +8,7 proc.), Lamborghini (5 egz. i 12,2 proc.) oraz Alpiny (4 sztuki i 44,44 proc.). Na tym nie koniec.

Premium pnie się w górę w ogólnych statystykach sprzedaży. Od początku roku Mercedes zdobył więcej klientów niż Dacia. Więcej chętnych było także na nowe Audi czy BMW niż Opla. Także Volvo cieszyło się większym wzięciem niż Fiat, Peugeot czy Nissan. Na tym tle wciąż skromnie wygląda francuskie premium, czyli DS. Na auta z Francji zdecydowało się w tym roku 225 klientów. By wspiąć się w statystykach i wyprzedzić np. Jaguara, DS musiałby niemal potroić sprzedaż.

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków