Brytyjska marka, chiński producent: założone 100 lat temu w Oxfordzie MG wróciło na nasz rynek w grudniu 2023 r., a już 11 miesięcy później awansowało do pierwszej dziesiątki najpopularniejszych marek nowych aut w Polsce. Najnowszym modelem jest ZS, czyli najtańszy SUV w gamie MG. Przeanalizowałem jego cennik i sam jestem zaskoczony tym, która z wersji okazała się najbardziej sensowna.
Nowe MG ZS jest na razie dostępne w Polsce wyłącznie w wersji Hybrid+, czyli z mocnym napędem hybrydowym. Tyle że cena za taką liczbę KM jest zaskakująco niska
Należąca do chińskiego koncernu SAIC Motor marka MG z pewnością jest jednym z największych wygranych polskiego rynku motoryzacyjnego 2024 r. Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w okresie styczeń-październik 2024 r. MG zajęło 14. miejsce w rankingu najczęściej rejestrowanych marek nowych samochodów osobowych przez klientów indywidualnych. W samym październiku 2024 r. MG wspięło się na 10. lokatę. Niesamowite, zważywszy, że marka przez kilkanaście lat była w Polsce nieobecna.
Jeszcze bardziej szokuje dynamika przedstawiania nowości: w 2024 r. poznaliśmy aż trzy kompletnie nowe MG, czyli kolejne wcielenia MG3, MG HS i MG ZS. Ten ostatni to najtańszy SUV w gamie tej brytyjsko-chińskiej marki. Za niecałe 100 tys. zł masz kompaktowego SUV-a z napędem hybrydowym rozwijającym blisko 200 KM.
Tylko czy bazowa odmiana jest istotnie najlepszym wyborem? Dokładnie przeanalizowałem cennik nowego MG ZS i już znam odpowiedź.
MG ZS Hybrid+: wymiary, bagażnik, napęd, rywale
MG ZS (druga generacja)Źródło: MG
To już druga generacja MG ZS jako SUV-a. W latach 2001-2005 MG ZS było bowiem klasycznym kompaktem. Na dodatek nowy SUV znacznie urósł, zmieniając się z miejskiego auta w kompaktowe i tym samym zostając rywalem m.in. Toyoty C-HR, Kii Niro i Hyundaia Kona.
Najnowsze MG ZS ma bowiem 443 cm długości, 181,8 cm szerokości, 163,5 cm wysokości i 261 cm rozstawu osi. Pojemność bagażnika wynosi od 443 do 1457 l.
Na razie nowe MG ZS jest dostępne w Polsce wyłącznie w wersji z napędem hybrydowym. 1,5-litrowy silnik spalinowy wraz z jednostką elektryczną w tym nadal niedużym samochodzie generuje łącznie aż 197 KM i... 465 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 8,7 s.
Wkrótce ma się pojawić tańszy spalinowy wariant, ale już hybryda ma świetną cenę.
MG ZS Hybrid+: ceny i wyposażenie standardowe
MG ZS (druga generacja)Źródło: MG
Każde MG ZS Hybrid+ sprzedawane w Polsce jest objęte 7-letnią gwarancją z limitem 150 tys. km. W gamie znalazły się trzy wersje wyposażenia.
Bazowa odmiana Standard oferuje bez dopłaty m.in.:
6 poduszek powietrznych;
klimatyzację automatyczną;
kamerę cofania;
tylne czujniki parkowania;
łączność z Apple CarPlay i Android Auto;
elektryczną regulację przednich i tylnych szyb bocznych;
elektryczną regulację i podgrzewanie lusterek bocznych;
system monitorowania martwego pola;
tempomat adaptacyjny;
7-calowy ekran zestawu wskaźników;
10,25-calowy ekran dotykowy
Półkę wyżej jest odmiana Excite, która w standardzie ma wszystko, co Standard, ale dodaje do tego m.in.:
system bezkluczykowego otwierania samochodu;
17-calowe aluminiowe obręcze kół;
12,3-calowy ekran dotykowy (zamiast 10,25-calowego z wersji Standard);
reflektory LED;
skórzane obszycie kierownicy
Na samym topie mamy wariant Exclusive, który w porównaniu z Excite jest standardowo bogatszy o m.in.:
system kamer 360 stopni;
18-calowe aluminiowe obręcze kół;
tapicerkę ze sztucznej skóry;
elektryczną regulację fotela kierowcy w sześciu kierunkach;
podgrzewanie przednich foteli;
elektryczne składanie bocznych lusterek;
podgrzewanie kierownicy
Niezależnie od wersji wyposażenia dopłata za lakier metalizowany wynosi 2250 zł.
MG ZS należy do coraz węższej grupy SUV-ów, które można kupić za mniej niż 100 tys. zł. Oto jak wyglądają bazowe ceny dla trzech wariantów wyposażenia:
Standard: od 98 tys. 900 zł;
Excite: od 107 tys. 800 zł;
Exclusive: od 116 tys. 700 zł
No to teraz najważniejsze: którą wersję wybrać?
MG ZS Hybrid+: polecana wersja
MG ZS (druga generacja)Źródło: MG
MG ZS Hybrid+ potwierdza obiegową opinię o doskonale wyposażonych autach chińskich producentów. Dlatego moim zdaniem, najwięcej sensu ma bazowa odmiana Standard za niecałe 100 tys. zł.
W gruncie rzeczy wariant Excite wnosi niewiele naprawdę praktycznych dodatków, zaś Exclusive z przydatnych na co dzień udogodnień dodaje podgrzewanie przednich foteli i elektryczne składanie bocznych lusterek. Sam oceń, czy jest to warte 17800 zł dopłaty.
Dane pochodzą z 28 listopada 2024 r.
Galeria zdjęć
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.