Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Alfa Romeo Sprint

Alfa Romeo Sprint

Alfa Romeo Sprint

Alfa Romeo Sprint to kompaktowe coupe produkowane przez włoską markę. Auto pojawiło się w 1976 roku i początkowo było jedynie jedną z wersji nadwoziowych niezbyt lubianego modelu Alfasud, dlatego przez kilka pierwszych lat, auta nosiły nazwę Alfasud Sprint.

3-drzwiowe coupe nawiązywało stylistycznie do swojego pierwowzoru, ale zgrabna linia znacznie uatrakcyjniała auto. Niestety wraz z nazwą i techniką, Sprint odziedziczył po Alfasudzie także bolączki związane z wysoką awaryjnością, kiepską jakością wykonania oraz ogromnymi problemami z korozją (mówiono, że te auta rdzewieją już w katalogu).

Do napędu auta służyły wyłącznie 4-cylindrowe silniki typu boxer. Początkowo dostępna była tylko 1,3-litrowa jednostka, jednak z czasem do oferty dołączyła także odmiana 1,4-, 1,5-, a 2 lata przed końcem produkcji – 1,7-litrowa. Siniki generowały kolejno 75-79, 87, 85-105 oraz 105-118 KM. Dzięki niskiej masie (ok. 900 kg) auto Sprint była zwinna i dynamiczna. Moc przenoszona była na przednią oś za pomocą 5-biegowej przekładni manualnej.

W 1983 roku zaszły pewne zmiany. Auto od tej pory stało się samodzielne i występowało tylko pod nazwą Sprint. Dodatkowo auto pod względem konstrukcyjnym zbliżyło się do modelu 33, który na rynku pojawił się 3 lata później. Modernizacji uległo m.in. zawieszenie, hamulce, płyta podłogowa oraz nieco nadwozie.

Produkcja Sprinta została zakończona w 1989 roku, a jego następca, model GT, pojawił się dopiero 14 lat później.

Rywalem Alfy Romeo Sprint jest m.in. Volkswagen Scirocco, a podobieństwo w designie obu aut nie jest przypadkowe, bowiem za projekt nadwozia obu aut odpowiadał Giorgetto Giugiaro.

Alfa Romeo Sprint - generacje

Alfa Romeo Sprint (1976&nbsp-&nbsp1989)

Alfa Romeo Sprint (1976 - 1989)

Ikona samochodu

alfa romeo sprint

Alfa Romeo Sprint - powiązane artykuły

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test