- Kia EV9 to nowy flagowy SUV koreańskiego, który dołączył do modelu Sorento. Mierzy mierzy 501,5 cm długości, 198 cm szerokości oraz 178 cm wysokości. I jest w pełni elektryczny. W bazowej wersji napędowej ma 203 KM i przyspiesza do 100 km na godz. w niecałe 10 sekund
- W Polsce uruchomiono nowy program dopłat do samochodów elektrycznych "NaszEauto". Z oryginalną, przekraczającą wyraźnie 300 tys. zł, ceną Kia EV9 by się na dopłaty nie załapała
- Od czego są jednak obniżki? W tym przypadku potężne. Pod nowe wymagania obniżono ceny Kia EV9 z roku produkcji 2023 r.
W Polsce Kia oferuje dwa SUV-y w rozmiarze XL. To oczywiście spalinowe Sorento, do którego niedawno dołączył stuprocentowy elektryk. Kia EV9 to flagowy model z prawdziwego zdarzenia. Samochód mierzy bowiem aż 501,5 cm długości, 198 cm szerokości oraz 178 cm wysokości. Rozstaw osi przekracza barierę trzech metrów, sięgając 310 cm. Wewnątrz znalazły się trzy rzędy siedzeń. Bagażnik można powiększyć do nieprawdopodobnych wręcz 2393 l. Kiedy pisaliśmy o jego wprowadzeniu na polski rynek we wrześniu zeszłego roku cennik otwierało 323 tys. 900 zł. Teraz kwota jest znacznie niższa.
Cennik Kii EV9 z myślą o "NaszEauto". Ogromna obniżka
Z taką ceną Kia EV9 nie załapałaby się na rządowy program dopłat, dlatego ceny modeli z roku produkcji 2023 r. poszły pod nóż. Obniżka jest naprawdę spora.
W ofercie wyprzedażowej, po uwzględnieniu rządowej dopłaty 30 000 zł dla jednoosobowych działalności gospodarczych i osób fizycznych z kartą dużej rodziny, bardzo bogato wyposażona Kia EV9 w wersji GT-Line z panoramicznym dachem, lakierem metalizowanym i z akumulatorem o pojemności 99,8 kWh kosztuje teraz jedyne 245 065 zł. Osoby fizyczne, które skorzystają w ramach programu „NaszEauto” z dopłaty w wysokości 18 750 zł mogą zostać właścicielami EV9 już za 256 315 zł
- chwali się Kia. Co więcej, korzyść dla klienta wynieść może nawet ponad 115 tys. 000 zł. Oprócz rabatu w wysokości do 29 proc. korzyść dla klientów obejmuje ładowarkę Green Cell Habu SE 11kW o wartości 2499 zł. Co ma na pokładzie taka Kia EV9? Koreańska marka przyzwyczaiła nas do długich list wyposażenia seryjnego i tak samo jest w tym przypadku. Obejmuje
- inteligentne światła adaptacyjne mijania i drogowe LED,
- trójstrefową automatyczną klimatyzację z nawiewami dla drugiego i trzeciego rzędu siedzeń,
- elektrycznie regulowane fotele kierowcy i pasażera z również elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa,
- elektrycznie regulowane boczki oparcia oraz funkcję masażu w fotelu kierowcy
- elektronicznie regulowaną kolumnę kierownicy
- Funkcja pamięci ustawień fotela kierowcy połączona z pamięcią ustawień lusterek zewnętrznych oraz kierownicy
- podgrzewane i wentylowane przednie fotele oraz skrajne siedzenia drugiego rzędu z 3-stopniową regulacją,
- wyświetlacz składający się z cyfrowego 12,3-calowego zestawu wskaźników kierowcy zintegrowanego z 12,3-calowym centralnym ekranem nawigacji, które oddziela 5,3-calowy dotykowy ekran do sterowania klimatyzacją,
- elektrochromatyczne lusterko wsteczne z podglądem z dodatkowej kamery z tyłu, tylnej,
- czytnik linii papilarnych do rozpoznawania kierowcy w celu ustawienia profilu kierowcy,
- indukcyjną ładowarkę do telefonu z funkcją chłodzenia,
- zestaw audio firmy Meridian z 14 głośnikami, technologią dźwięku przestrzennego oraz optymalizacją dźwięku,
- fotele kierowcy i pasażera z funkcją relaksu, wyposażone w elektrycznie wysuwany podnóżek,
- system kamer monitorujących otoczenie wokół pojazdu,
- kolorowy 12-calowy wyświetlacz przezierny Head-up display, który wyświetla na przedniej szybie parametry jazdy, ostrzeżenia systemów bezpieczeństwa, informacje z systemów multimedialnych oraz nawigacji,
- system zdalnego parkowania prostopadłego, równoległego i skośnego przy użyciu pilota,
- komplet systemów wspomagania kierowcy z monitorowaniem martwego pola z funkcją automatycznej korekty toru jazdy czy możliwością automatycznej zmiany pasa ruchu na autostradzie,
- zamszowe osłony przeciwsłoneczne z lusterkiem i oświetleniem LED,
- zamszowe wykończenie podsufitki i wewnętrznych słupków A, B i C,
- 21-calowe obręcze kół z lekkich stopów,
- pompę ciepła.
Obniżka dotyczy bazowej wersji napędowej o mocy 203 KM (350 Nm maksymalnego momentu obrotowego) i z napędem na tył. Przyspiesza od 0 do 100 km na godz. w niecałe 10 sekund.
Program NaszEauto - kto może skorzystać?
O dotacje do zakupu, leasingu, wynajmu długoterminowego mogą starać się osoby fizyczne oraz osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą. Do wsparcia kwalifikują się wyłącznie nowe samochody elektryczne kategorii M1, wcześniej niezarejestrowane, których cena nie przekracza 225 tys. zł netto. Dla osób fizycznych najniższa wysokość wsparcia przy zakupie auta elektrycznego wynosi 18 750 zł. Można ją powiększyć, spełniając pewne kryteria.
Działanie nowego programu dopłat do samochodów elektrycznych dokładnie opisaliśmy w oddzielnym artykule: Ruszył już program NaszEauto. Dopłacą nawet 40000 zł, ale obecne musisz oddać do kasacji