Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Oldtimer

Oldtimer

Marki samochodowe, których już nie ma - Cord
Oldtimer

Marki samochodowe, których już nie ma - Cord

Marki samochodowe, których już nie ma - DKW
Oldtimer

Marki samochodowe, których już nie ma - DKW

Czy znasz modele Porsche?
Klasyki

Czy znasz modele Porsche?

Porsche istnieje od 1931 r. Firma została założona w Stuttgarcie przez Ferdynanda Porsche. Było to biuro projektowe, gdzie powstawały projekty aut dla Wanderera, NSU, Auto Uniona, a w połowie lat 30. „auto dla ludu” na zamówienie Adolfa Hitlera. W czasie II wojny światowej Ferdynand Porsche projektował m.in. czołgi dla armii niemieckiej, pojazd dla wojska (Kubelwagen) na bazie Garbusa oraz amfibię (Schwimmwagen). Jednak firma woli podkreślać historię powojenną, a szczególnie rok 1948, kiedy to powstał pierwszy model sportowego modelu Porsche 356.

Marki samochodowe, których już nie ma – Hillman
Oldtimer

Marki samochodowe, których już nie ma – Hillman

Pierwszy samochód ma już 135 lat. To trójkołowy Benz Patent-Motorwagen nr 1. Tyle miałaby też pierwsza firma motoryzacyjna – Benz, gdyby istniała do dziś. W 1926 r. połączyła się jednak z Daimlerem, tworząc firmę Daimler-Benz, dzisiejszego Mercedesa. Wiele firm motoryzacyjnych z końca XIX i początków wieku XX nie przetrwało do dziś. Warto je jednak przypomnieć, bo tworzyły piękne modele, mają swoje miejsce w historii motoryzacji. Oto jedna z takich firm – brytyjski Hillman.

Marki samochodowe, których już nie ma – Adler
Oldtimer

Marki samochodowe, których już nie ma – Adler

Pierwszy samochód ma już 135 lat. To trójkołowy Benz Patent-Motorwagen nr 1. Tyle miałaby też pierwsza firma motoryzacyjna – Benz, gdyby istniała do dziś. W 1926 r. połączyła się jednak z Daimlerem, tworząc firmę Daimler-Benz, dzisiejszego Mercedesa. Wiele firm motoryzacyjnych z końca XIX i początków wieku XX nie przetrwało do dziś. Warto je jednak przypomnieć, bo tworzyły piękne modele, mają swoje miejsce w historii motoryzacji. Oto jedna z nich – niemiecki Adler.

Aston Martin DB4 po trzydziestoletnim postoju w szopie i z ciekawą historią
Aktualności

Aston Martin DB4 po trzydziestoletnim postoju w szopie i z ciekawą historią

Na aukcję trafił właśnie Aston Martin DB4, który spędził 30 lat w stodole. Samochód niestety nie zachował się w najlepszym stanie, ale i tak jego cena wywoławcza jest kosmicznie wysoka. Astona wyceniono na 325 tys dolarów – mimo to auto znane z filmów o Jamesie Bondzie i tak wydaje się świetną inwestycją.

Nowe Muzeum Motoryzacji w Poznaniu
Aktualności

Nowe Muzeum Motoryzacji w Poznaniu

Tuż po zniesieniu ograniczeń związanych z koronawirusem na Międzynarodowych Targach Poznańskich będzie można odwiedzić stworzone tam Muzeum Motoryzacji. Ponad 100 pojazdów zgromadzonych w hali nr 2 pochodzi ze zbiorów członków Automobilklubu Wielkopolski.

Najpopularniejsze klasyki na polskich drogach
Aktualności

Najpopularniejsze klasyki na polskich drogach

Jeden z zakładów ubezpieczeniowych sprawdził jakie klasyki najczęściej ubezpieczają Polacy. Okazało się, że w 2020 roku wśród Fiatów 126p i 125p raz Mercedesów wysoko znalazły się też... Volkswageny Golfy i Passaty.

Pierwszy nowy Bentley Blower od 1930 roku gotowy
Aktualności

Pierwszy nowy Bentley Blower od 1930 roku gotowy

Bentley Blower – klasyczny model zbudowany od podstaw według wzorca z lat 20. – niebawem trafi do klientów. Brytyjski producent zakończył pracę nad prototypowym autem pod nazwą Car Zero. Powstanie dwanaście ręcznie wykonanych egzemplarzy – wszystkie są już sprzedane.

Cadillac Ignacego Paderewskiego na sprzedaż
Aktualności

Cadillac Ignacego Paderewskiego na sprzedaż

Cadillac z 1928 roku, należący do Ignacego Jana Paderewskiego - wybitnego pianisty, kompozytora i premiera Polski w dwudziestoleciu międzywojennym, trafił właśnie na aukcję. Auto ma przejechane zaledwie 917 km i jest w niemal perfekcyjnym stanie.

Zabytkowy autobus na ulicach Warszawy - ma 88 lat i wygląda wspaniale
Aktualności

Zabytkowy autobus na ulicach Warszawy - ma 88 lat i wygląda wspaniale

W Dniu bez Samochodu na ulicach Warszawy pojawił się wyjątkowy autobus – Somua Six. Modele tej marki był wizytówką przedwojennej stolicy, a egzemplarz, który można było podziwiać, jest jednym z dwóch autobusów z tamtego okresu, jakie znajdują się w kolekcji Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie.

CWS T-1 Torpedo naprawiony - pierwszy polski samochód znowu jeździ
Aktualności

CWS T-1 Torpedo naprawiony - pierwszy polski samochód znowu jeździ

Biało-czerwony CWS T-1 Torpedo, czyli pierwsze auto skonstruowane i wyprodukowane w Polsce, ponownie wrócił na drogi po tym, jak w 2018 roku uległ poważnemu wypadkowi. Samochód, kojarzony głównie z obchodami Święta Niepodległości, odbudował jego właściciel – Ludwik Rożniakowski.

Ceny oldtimerów – które zdrożały, które staniały, co warto kupić?
Klasyki

Ceny oldtimerów – które zdrożały, które staniały, co warto kupić?

Na rynku klasycznych samochodów zastój – koronawirus wstrzymał aukcje, targi, wystawy, pokazy, konkursy elegancji i ograniczył transakcje. Właściciele klasyków, podobnie jak inni kierowcy, czekają na lepsze czasy, kiedy będą mogli swoimi perełkami wyjechać z garaży i cieszyć się nimi w pełni.

Zabytkowy Mercedes ministra zdrowia Łukasza Szumowskiego
Aktualności

Zabytkowy Mercedes ministra zdrowia Łukasza Szumowskiego

Minister zdrowia Łukasz Szumowski w jednym z wywiadów przyznał, że posiada klasycznego Mercedesa. Z jego oświadczenia majątkowego wynika, że jest właścicielem zabytkowego Mercedesa 220 S z 1959 roku. Protoplasta Klasy S był marzeniem Szumowskiego. Na zdjęciach przedstawiamy samochody tego typu ze zbiorów Mercedesa.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Mercedesy klasy E coupé i kabriolety – ponad 50 lat historii
Klasyki

Mercedesy klasy E coupé i kabriolety – ponad 50 lat historii

Mercedesy klasy E w nadwoziu coupé i cabrio mają o wiele dłuższą historię niż sama nazwa „klasa E”, która funkcjonuje raptem 27 lat. Produkowane od ponad 50 lat dwudrzwiowe modele klasy wyższej zawsze wyróżniały się eleganckim stylem, a jednocześnie nie były aż tak drogie jak coupé na bazie klasy S. O gustach się nie dyskutuje, jednak w kwestii urody tych aut mamy swoich faworytów.

Techno-Classica Essen przełożona na 2021 rok
Klasyki

Techno-Classica Essen przełożona na 2021 rok

Święto zabytkowej motoryzacji dopiero za rok. Ograniczenia związane z pandemią koronowirusa dotknęły także fanów klasycznej motoryzacji. Co roku na początku kwietnia w niemieckim Essen odbywały się największe na świecie targi klasycznej motoryzacji. Próba zmiany terminu nie powiodła się i ostatecznie impreza w tym roku nie odbędzie się.

Autobahn i Mercedes 280 E W114 - czy klasyk osiągnie 200 km/h?
Aktualności

Autobahn i Mercedes 280 E W114 - czy klasyk osiągnie 200 km/h?

Kanał "TopSpeedGermany" na YouTube pełny jest filmików dokumentujących, jak samochody nowe i stare, sportowe i rodzinne, a także spalinowe i elektryczne osiągają swoją prędkość maksymalną na niemieckiej autostradzie w miejscu bez limitu prędkości. Tym razem prowadzący o imieniu Max postanowił mocno przewietrzyć klasycznego sedana Mercedesa z 1974 roku.

Zlicytują skonfiskowaną kolekcję 240 rzadkich samochodów
Oldtimer

Zlicytują skonfiskowaną kolekcję 240 rzadkich samochodów

Na tę aukcję czekają łowcy okazji i... oszukani wierzyciele. Renomowany dom RM Sotheby's przeprowadzi licytację tzw. Elkhart Collection. Cenne, głównie zabytkowe samochody niegdyś należały do Najeeba Khana, amerykańskiego biznesmena oskarżonego o oszustwo. Wszystkie pojazdy będą wystawione na sprzedaż bez ceny minimalnej

Nowoczesne multimedia dla klasycznych Porsche
Aktualności

Nowoczesne multimedia dla klasycznych Porsche

Apple CarPlay oraz radio z ekranem dotykowym i nawigacją w Porsche z lat 60-tych? Tak, teraz to możliwe. Producent z Zuffenhausen stworzył systemy multimedialne w formacie 1 DIN i 2 DIN dla swoich klasycznych modeli.

Odzyskane złomy Jamesa Hetfielda – auta lidera Metalliki
Aktualności

Odzyskane złomy Jamesa Hetfielda – auta lidera Metalliki

James Hetfield to nie tylko frontman zespołu Metallica, lecz także prawdziwy pasjonat motoryzacji. W Petersen Automotive Museum w Los Angeles można właśnie podziwiać jego wspaniałą kolekcję wyjątkowych hot-rodów, którym z pomocą zaprzyjaźnionych mechaników, stylistów i jemu podobnych zapaleńców przywrócił prawdziwą świetność.

Volkswagen Typ 3 prawie jak Porsche
Oldtimer

Volkswagen Typ 3 prawie jak Porsche

Pod blaszanym ubraniem tego Volkswagena Typ 3 kryje się Porsche. Z tyłu auta pracuje silnik z 911-tki o mocy ponad 300 koni. Układ jezdny i hamulce także pochodzą z Zuffenhausen. Auto trafiło właśnie na aukcję, ale nie jest tanie

Mercedes 540 K Coupe na sprzedaż - przez 40 lat nie wyjechał z garażu
Oldtimer

Mercedes 540 K Coupe na sprzedaż - przez 40 lat nie wyjechał z garażu

Na przyszłorocznej aukcji RM Sotheby’s w Arizonie pojawi się niezwykły samochód: Mercedes Benz 540 K Coupe z 1937 roku, z nadwoziem przebudowanym przez firmę karosującą Hebmüller. Przez ostatnie 50 lat auto pozostawało w rękach jednej rodziny.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.