• Decydując się na serwisowanie silnika samochodu w trybie long life, drastycznie skracasz jego żywotność
  • Odpowiednio częsta wymiana oleju i wybranych filtrów zapobiega usterkom i samego silnika, i układu wtryskowego w dieslu
  • Wydłużone interwały serwisowe opłacalne są dla pierwszego właściciela samochodu, o ile pozbędzie się go w odpowiednim momencie
  • Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Samochody serwisowane co 30 tys. km w większości przypadków bez problemu dojeżdżają do trzeciej wymiany oleju. Potem... różnie bywa, ale to niemal bez znaczenia: kończy się gwarancja, pierwszy właściciel odsprzedaje samochód, prawdziwa przyczyna potencjalnych usterek staje się trudna do uchwycenia. W końcu nie wiadomo, co poprzedni właściciel robił z samochodem, jak nim jeździł.

Oczywiście, na zużycie silnika oprócz częstotliwości wymiany oleju wpływają także warunki eksploatacji, styl jazdy kierowcy, średnia długość pokonywanych odcinków, niemniej w żadnym wypadku wydłużone interwały serwisowe nie są korzystne dla silnika samochodu. Mówiąc inaczej: częstotliwość wymiany oleju można dostosować do każdych warunków i każdego stylu jazdy. Nie sposób jednak dostosować stylu jazdy do wymiany oleju co 30 tys. km w taki sposób, aby silnik zniósł taki tryb serwisowy bez szwanku.