• Cupra Ateca dostępna jest tylko w benzynowej wersji 2.0 TSI o mocy 300 KM i z napędem na cztery koła
  • To obecnie flagowy SUV młodej, hiszpańskiej marki
  • Imponuje sportowym temperamentem, który nie przeszkadza mu w byciu funkcjonalnym autem na co dzień

Pierwsza Cupra Ateca pojawiła się na rynku w 2018 roku i w dużej mierze stanowiła zwieńczenie palety Seata Ateki, który dostępny był od roku 2016. Konstrukcja ta ma już zatem swoje lata. Face lifting rodzeństwo przeszło pod koniec 2020 roku. W tym samym roku Cuprze wyrosła wewnętrzna konkurencja w postaci Formentora, ale to Ateca nadal jest traktowana jako flagowy SUV marki. Będzie tak przynajmniej do przyszłego roku, kiedy to do oferty Hiszpanów dołączy większy, elektryczny Tavascan. A że elektryki nie wszyscy lubią...

Logo, napis „Cupra” na klapie oraz zderzak z dyfuzorem pozwalają odróżnić Cuprę od Seata Foto: Andrzej Kondratczyk / Auto Świat
Logo, napis „Cupra” na klapie oraz zderzak z dyfuzorem pozwalają odróżnić Cuprę od Seata

Cupra Ateca – SUV pewny siebie

Właśnie. Cupra Ateca już w momencie debiutu ucieleśniała cechy, które są najczystszą emanacją hiszpańskiego temperamentu – sportowy charakter, wyposażenie typowe dla klasy premium i odpowiednio mocny silnik. Potrafiła też zachwycić dynamiką i muszę przyznać, że w najnowszej odsłonie konsekwentnie trzyma się tych zasad. Owszem, być może wygląd nadwozia mimo face liftingu nie wzbudza już takich emocji, jak kilka lat temu, ale poruszający się na 19-calowych kołach SUV z charakterystycznymi miedzianymi i stalowoszarymi detalami wykończenia nadal zwraca uwagę i sprawia wrażenie solidnego i pewnego siebie auta.