Auto Świat Testy 4,8 s do setki w rodzinnym SUV-ie. Czy to ma sens?

4,8 s do setki w rodzinnym SUV-ie. Czy to ma sens?

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski

Pierwszy model Seata "przerobiony" na Cuprę ma już pięcioletni staż rynkowy, ale wcale nie zamierza odpuszczać. Co decyduje o tym, że nadal warto brać go pod uwagę?

Cupra Ateca
Cupra AtecaŻródło: Auto Świat / andrzej kondratczyk
  • Cupra Ateca dostępna jest tylko w benzynowej wersji 2.0 TSI o mocy 300 KM i z napędem na cztery koła
  • To obecnie flagowy SUV młodej, hiszpańskiej marki
  • Imponuje sportowym temperamentem, który nie przeszkadza mu w byciu funkcjonalnym autem na co dzień

Pierwsza Cupra Ateca pojawiła się na rynku w 2018 roku i w dużej mierze stanowiła zwieńczenie palety Seata Ateki, który dostępny był od roku 2016. Konstrukcja ta ma już zatem swoje lata. Face lifting rodzeństwo przeszło pod koniec 2020 roku. W tym samym roku Cuprze wyrosła wewnętrzna konkurencja w postaci Formentora, ale to Ateca nadal jest traktowana jako flagowy SUV marki. Będzie tak przynajmniej do przyszłego roku, kiedy to do oferty Hiszpanów dołączy większy, elektryczny Tavascan. A że elektryki nie wszyscy lubią...

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski