• "Moc" tego porównania to w sumie 790 koni mechanicznych. Jesteście na to gotowi? To zapnijcie pasy!
  • Przyspieszenie do "setki" w granicach 4 sekund? To są absurdalnie dobre osiągi jak na rodzinne SUV-y. I to są seryjne auta, które możecie kupić w salonach
  • 400-konne silniki zadziwiająco mało palą. Do tego różnica między spalaniem katalogowym a testowym wyniosła zaledwie kilka procent. To rewelacja!
  • To nie będzie porównanie sportowych samochodów na drogach dojazdowych do supermarketu. Przepędzimy je dla Was po torze wyścigowym
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Boom! Dwusprzęgłowa skrzynia Cupry Formentor VZ5 brutalnie zmienia biegi przy wykorzystaniu trybu błyskawicznego startu. Procedura jest następująca: wybierasz tryb Cupra przyciskiem na kierownicy, wyłączasz system kontroli stabilności, wciskasz hamulec i gaz do podłogi. Kiedy obroty silnika osiągną mniej więcej 3800 na minutę, zdejmujesz stopę z pedału hamulca i SUV, którego mało kto posądza o tak rakietowe osiągi, rusza niczym z katapulty.

Dzieje się to przy akompaniamencie pięciu cylindrów, który kojarzy się raczej z rajdami czy wyścigami niż z rodzinnym samochodem, nawet do dynamicznej jazdy. Dostawca techniki – audi RS Q3 – też tak potrafi. Trzeba użyć przycisku "RS" i wybrać tryb dynamiczny. Potem następuje wysokoobrotowa orgia – na obrotomierzu można zobaczyć 7000 obrotów na minutę.