• Cztery różne marki, cztery różne silniki, a spalanie... Prawie identyczne!
  • BMW jako jedyny zawodnik ma silnik trzycylindrowy. Czy to pomoże mu zwyciężyć?
  • Po wyrównaniu poziomu wyposażenia różnice w cenach zakupu sięgają 45 tys. zł
  • Więcej takich testów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Kompakty – kiedyś było to coś zwyczajnego, chleb z masłem. Nie za drogie, nie za mocne, nie przekombinowane. Solidne i wszechstronne auta dosłownie dla każdego. W kwestii dodatków Audi, BMW, Mercedes i VW oferują dziś znacznie więcej niż samo masełko. Moc, luksus, elegancki design i delikatne elektrowsparcie są tu jak łosoś na kanapce.

150-konny silnik 1.5 eTSI w VW Golfie wspomaga 48-woltowa „prądnica”, zasilana z akumulatora – w czasie rozpędzania układ ten daje małego „kopa”. Golf z silnikiem eTSI kosztuje co prawda dość dużo, jednak na tle rywali z tego porównania wydaje się wręcz okazyjnie tani. Jeśli dotrwacie do ostatniej strony tego materiału, to przekonacie się, że przewaga cenowa Golfa nie stopnieje nawet po wyrównaniu poziomu wyposażenia. Volkswagen w standardzie ma już 7-biegowe DSG, wirtualny kokpit i adaptacyjny tempomat.