Auto Świat Testy Porównania samochodów Porównanie SUV-ów - czy warto mieć diesla z przednim napędem?

Porównanie SUV-ów - czy warto mieć diesla z przednim napędem?

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Ford niedawno odświeżył swojego kompaktowego SUV-a – ulepszona Kuga ponownie staje do pojedynku z bestsellerami segmentu. Sprawdziliśmy, jak sobie poradzi.

Porównanie SUV-ów
Zobacz galerię (22)
Auto Bild
Porównanie SUV-ów

Macie wrażenie, że cały czas czytacie porównania kompaktowych SUV-ów? No cóż, podziękujcie kupującym nowe auta – w całej Europie ten segment nieustannie się rozwija, a producenci dorzucają tylko kolejne wersje silnikowo-napędowe. Cóż innego nam pozostaje, jak sprawdzać i doradzać...

Tym razem postanowiliśmy się zająć mniej typową kombinacją: diesel ze średniej półki plus napęd na przednią oś. Nie jest to najpopularniejszy wybór, bowiem jeśli ktoś już chce dopłacić do diesla, to przeważnie przełknie też cenę opcji 4x4. „Ośki” są raczej wybierane z tańszymi benzyniakami, ale staramy się pochylać nad dylematami wszystkich Czytelników, dlatego teraz zebraliśmy auta w takich wersjach. Wszystkie mają też ręczne skrzynie biegów, z wyjątkiem Hyundaia: 141-konne 1.7 CRDi występuje wyłącznie z 7-stopniową dwusprzęgłówką. Jeśli ktoś się upiera przy „manualu”, może wybrać słabszą o 5 KM dwulitrówkę. Dlaczego Hyundai oferuje dwa silniki o podobnej mocy? Trudno powiedzieć...

Najświeższym modelem w tym towarzystwie jest Ford Kuga, który pierwszy raz po face liftingu staje do porównania. Ma nieco zmieniony przód, potężniejszy grill, a także inne światła. Co dziwne – wciąż nie są full LED. Halo, Fordzie, pobudka – mamy 2017 rok! W kokpicie pojawiły się też nowe multimedia. Czy są lepsze od poprzednich, które często krytykowaliśmy? Zobaczymy. Niewątpliwie najbardziej na czasie jest tu Peugeot ze swoim futurystycznym wnętrzem i atrakcyjnym designem karoserii. Z kolei Nissan X-Trail to model najbardziej opatrzony i zaawansowany wiekowo. Ma jednak asa w rękawie – dużą kabinę. No tak, jest jeszcze ten, który przeważnie psuje zabawę, czyli prymus VW Tiguan. Czy i tym razem rozwali bank punktowy? Właśnie po to bierzemy go pod lupę w kolejnej wersji, tym razem nieco uboższej – Comfortline.

Które auto zwycięży? Zgadnijcie. Albo przeczytajcie nasz test (patrz galeria).

Volkswagen Tiguan, Hyundai Tucson, Ford Kuga, Nissan X-Trail i Peugeot 3008 - dane producentów

VolkswagenHyundaiFordNissanPeugeot
Silnik: typ/cylindry/zaworydiesel, turbo/R4/16diesel, turbo/R4/16diesel, turbo/R4/16diesel, turbo/R4/16diesel, turbo/R4/16
Zasilanie/napęd rozrząducommon rail/pasekcommon rail/łańcuchcommon rail/pasekcommon rail/łańcuchcommon rail/pasek
Pojemność skokowa (cm3)19681685199715981997
Moc maksymalna (KM/obr./min)150/3500141/4000150/3500130/4000150/4000
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min)340/1750340/1750370/2000320/1750370/2000
Prędkość maksymalna (km/h)204185194185207
Skrzynia biegówman. 6aut. 7 (dwusprzęgłowa)man. 6man. 6man. 6
Napędprzedniprzedniprzedniprzedniprzedni
Hamulce (przód/tył)tw/ttw/ttw/ttw/ttw/t
Pojemność bagażnika (l)520-1655513-1503456-1653550-1982520-1482
Opony testowanego auta215/65 R 17225/60 R 17235/55 R 17225/55 R 19235/50 R 19
Pojemność zbiornika paliwa/AdBlue (l)58/1262/-60/-60/-52/10
Emisja CO2 (g/km)123129122133121
Masa holowanej przyczepy z hamulcem/bez (kg)2000/7501600/7501900/7502000/7501650/745
Dł./szer./wys. (mm)4486/1839/16544475/1850/16454524/1838/16774486/1839/16544447/1841/1624

Volkswagen Tiguan, Hyundai Tucson, Ford Kuga, Nissan X-Trail i Peugeot 3008 - wyniki pomiarów drogowych

VolkswagenHyundaiFordNissanPeugeot
Przyspieszenie 0-50 km/h3,8 s3,7 s3,8 s3,7 s3,7 s
Przyspieszenie 0-100 km/h10,0 s10,5 s10,2 s11,4 s10,6 s
Przyspieszenie 0-130 km/h16,9 s17,9 s17,3 s20,5 s18,1 s
Elastyczność 60-100 km/h5,3 s5,7 s5,6 s6,6 s6,0 s
Elastyczność 80-120 km/h7,2 s7,9 s7,4 s9,2 s7,0 s
Masa rzeczywista/ładowność612/538 kg1571/514 kg1663/587 kg1665/655 kg1612/438 kg
Średnica zawracania (w lewo/w prawo)11,3/11,3 m11,0/11,1 m11,6/11,8 m12,0/12,0 m10,9/10,8 m
Hamowanie ze 100 km/h (zimne)40,2 m37,5 m38,2 m38,5 m40,7 m
Hamowanie ze 100 km/h (gorące)41,3 m39,1 m40,3 m38,7 m42,7 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h57 dB59 dB59 dB59 dB57 dB
Hałas w kabinie przy 100 km/h66 dB67 dB66 dB66 dB66 dB
Hałas w kabinie przy 130 km/h69 dB70 dB70 dB72 dB70 dB
Spalanie testowe6,0 l/100 km6,8 l/100 km7,4 l/100 km7,0 l/100 km7,0 l/100 km
Zasięg960 km910 km810 km850 km740 km

Volkswagen Tiguan, Hyundai Tucson, Ford Kuga, Nissan X-Trail i Peugeot 3008 - gwarancja/ceny

VolkswagenHyundaiFordNissanPeugeot
Cena podstawowa testowanej wersji125 180 zł127 990 zł124 000 zł131 050 zł125 200 zł
Utrata wartości (po 3 latach i 90 tys. km)42,7 proc.47,3 proc.45,9 proc.44,5 proc.47,8 proc.
Gwarancja mechaniczna2 lata5 lat2 lata3 lata2 lata
Gwarancja perforacyjna12 lat12 lat12 lat12 lat12 lat
Przeglądyco 30 tys. km lub rokco 30 tys. km lub 2 lataco 30 tys. km lub rokco 30 tys. km lub rokco 30 tys. km lub rok
Cena po doposażeniu143 350 zł132 490 zł136 500 zł134 550 zł146 100 zł

Volkswagen Tiguan, Hyundai Tucson, Ford Kuga, Nissan X-Trail i Peugeot 3008 - punkty i klasyfikacja

Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.

NadwozieMaks. pkt.VolkswagenHyundaiFordNissanPeugeot
Przestronność z przodu403730323731
Przestronność z tyłu302925252924
Pojemność bagażnika252222202322
Ładowność151212141510
Widoczność201613151313
Fotele, pozycja kierowcy302423222022
Ergonomia obsługi201616131413
Jakość wykończenia201716151317
Suma punktów200173157156164152
Napęd i zawieszenieMaks. pkt.VolkswagenHyundaiFordNissanPeugeot
Przyspieszenie251817181617
Elastyczność252222222122
Poziom hałasu151211111112
Skrzynia biegów15111210910
Zachowanie na drodze302625262126
Komfort jazdy302523242022
Układ kierowniczy15141213913
Średnica zawracania544324
Skuteczność hamulców402630283024
Suma punktów200158156155139150
KosztyMaks. pkt.VolkswagenHyundaiFordNissanPeugeot
Cena po doposażeniu503540383933
Utrata wartości151412131312
Zużycie paliwa302318171819
Wyposażenie – komfort302426252224
Wyp. – bezpieczeństwo302424251421
Ubezpieczenia1088788
Gwarancja158148108
Przeglądy202020132020
Suma punktów200156162146144145
Wynik końcowy600487475457447447
Miejsce w teście1.2.3.4.4.
Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków