To właśnie potrafią prezentowane auta elektryczne: sprint do 100 kilometrów na godzinę w nieco ponad trzy sekundy! Bez hałasu, bez wysiłku, powiedzielibyście – nic spektakularnego. Ale usiądźcie na fotelu pasażera (to ważne, bo kierowca, wiedząc, kiedy wciśnie gaz, potrafi się do tego przygotować, napinając odpowiednie mięśnie) i zobaczcie, a raczej poczujcie, co będzie. Rozpędzający się po pasie startowym z pełną mocą samolot pasażerski to przy tych elektrykach żółw. Ba, ślimak!

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

To jest czysta radość z poczucia lekkości, niemal lewitacji, dzięki ogromnej mocy napędu elektrycznego. Mocy, tak dużej, że niemal bezsensownej, jeżeli ktoś potrafi mądrze prowadzić auto na drogach publicznych. No i z pewnością takie sprinty z gazem w podłodze nie mają wiele wspólnego z ekologią czy poszanowaniem energii elektrycznej. Siła wciskająca w fotel jest tak duża, że co wrażliwsi pasażerowie mogą ją odebrać jako dyskomfort, a nie atrakcję. I to jest świetny przyczynek do zaprezentowania wam najbardziej rodzinnego z testowanych dziś elektryków – Mercedesa EQE.

Audi RS e-tron GT (I, 2022) - czyli... Taycan w innej karoserii. Mocno opadająca linia dachu, stosunkowo długi jak na elektryka tylny zwis. Foto: Auto Bild
Audi RS e-tron GT (I, 2022) - czyli... Taycan w innej karoserii. Mocno opadająca linia dachu, stosunkowo długi jak na elektryka tylny zwis.

A dokładniej jego najmocniejszej inkarnacji, sygnowanej przez AMG, co od jakiegoś czasu oznacza zmianę marki tego modelu na Mercedes-AMG. Tajemnicza liczba "53" przy jego nazwie oznacza w tym przypadku 687 koni mechanicznych i 1000 niutonometrów. Tysiąc! To są dane techniczne supersamochodu w ekologicznym przebraniu. I jeżeli ktoś od osiągów auta nie dozna choćby minimalnego zaburzenia równowagi, to nazywa się R2D2 albo pochodzi z przyszłości.

Audi RS e-tron GT (I, 2022) - z tyłu będzie mniej więcej tyle miejsca, co w Passacie po lekkim dachowaniu. Foto: Auto Bild
Audi RS e-tron GT (I, 2022) - z tyłu będzie mniej więcej tyle miejsca, co w Passacie po lekkim dachowaniu.

Ale to nie wszystko! W formacie Mercedesa-AMG mamy dziś jeszcze dwójkę kandydatów – z Ingolstadt i Zuffenhausen. Zebraliśmy dla was trzy najbardziej ekscytujące niemieckie elektryki w jednym miejscu i w jednym porównaniu. Zaznaczamy, że niemieckie, bo od jakiegoś czasu dostępna jest jeszcze Tesla Model S Plaid, ale to auto ma tak kosmiczne osiągi (1020 KM, 322 km/h), że na prostej pozostaje poza zasięgiem naszych elektrycznych sportowców. W tym zestawieniu musi wystarczyć 646 KM Audi RS e-tron GT albo 680 KM w Porsche Taycanie Turbo czy wspomniane już 687 KM Mercedesa-AMG GT. A to nie jest mało!

Audi RS e-tron GT (I, 2022) - wzorniczo Ingolstadt zachowało znacznie więcej umiaru niż Stuttgart. Foto: Auto Bild
Audi RS e-tron GT (I, 2022) - wzorniczo Ingolstadt zachowało znacznie więcej umiaru niż Stuttgart.

Wszystkie trzy bolidy chowają pokaźne pakiety akumulatorów trakcyjnych pod podłogą przedziału pasażerskiego. W Mercedesie połączone cele udostępniają 90,56 użytecznych kWh – co, jak już zapewne część z was wie – nazywane jest dziś pojemnością netto. Bliźniacze akumulatory spokrewnionych ze sobą Audi i Porsche oferują mniej, bo 83,7 kWh użytecznej pojemności elektrycznej. I teraz uważajcie, bo to, co zaraz przeczytacie, obraża inteligencję każdego kierowcy, a jednak ma miejsce.

Audi RS e-tron GT (I, 2022) - bardzo dobre fotele, niska pozycja siedząca. Foto: Auto Bild
Audi RS e-tron GT (I, 2022) - bardzo dobre fotele, niska pozycja siedząca.

Otóż podawane w katalogach teoretyczne zasięgi naszych kandydatów niespecjalnie – najdelikatniej mówiąc – pokrywają się z wynikami uzyskanymi w rzeczywistych warunkach drogowych. I tak Mercedes powinien przejechać 478 km, Porsche – 466 km, a Audi – 481 km. A w teście auta uzyskały odpowiednio: 288, 318 i 324 km. Grubo! I to jest czysta teoria, bo nikt przecież nie będzie "wyjeżdżał" energii z akumulatora do zera.

Audi RS e-tron GT (I, 2022) - koncepcja czterodrzwiowego coupe nie ma większego sensu, bo z tylu jest zwyczajnie za ciasno. Foto: Auto Bild
Audi RS e-tron GT (I, 2022) - koncepcja czterodrzwiowego coupe nie ma większego sensu, bo z tylu jest zwyczajnie za ciasno.

Jak byście się poczuli, kupując auta znakomicie spisujące się na trasie za kilkaset tysięcy złotych od sztuki, z zasięgami mniejszymi od miejskich toczydełek? Jak widać z tych danych, elektryczna motoryzacja nadal czeka na postęp techniczny. A tymczasem przyjrzymy się pozostałym aspektom tych imponujących ceną i osiągami samochodów.

Audi RS e-tron GT (I, 2022) - z przodu 80-litrowy kuferek, np. na kable. Foto: Auto Bild
Audi RS e-tron GT (I, 2022) - z przodu 80-litrowy kuferek, np. na kable.

Pod względem przestronności kabiny Mercedes pewnie wyprzedza (z przodu) lub nokautuje (z tyłu) swoich rywali. Kierowca i przedni pasażer już mają więcej swobody ruchów dzięki wyższej kabinie i dalej odsuniętej do przodu szybie, a z tyłu ilość miejsca na nogi jest o dwie klasy większa niż w Audi i Porsche, gdzie – jak już pochylicie głowę – będzie mniej więcej tak przestronnie, jak w Passacie po lekkim dachowaniu. Jednocześnie Mercedes jest tu jedynym zawodnikiem, którym pociągniecie przyczepę.

Audi RS e-tron GT (I, 2022) - oparcie można złożyć z podziałem na trzy części. Bagażnik ma tylko 350 litrów. Jak na tak wielkie auto to naprawdę bardzo mało i Audi powinno wziąć korepetycje u Tesli. Foto: Auto Bild
Audi RS e-tron GT (I, 2022) - oparcie można złożyć z podziałem na trzy części. Bagażnik ma tylko 350 litrów. Jak na tak wielkie auto to naprawdę bardzo mało i Audi powinno wziąć korepetycje u Tesli.

Przyczepkę – bo może ona ważyć zaledwie 750 kg. EQE jest też łatwiejsze do wyczucia podczas manewrowania. Szkoda tylko, że średnica zawracania jest tak duża. Można jeszcze dodać, że pufiaste fotele Mercedesa są najbardziej uniwersalne, oferują praktyczny miks komfortu i podparcia na zakrętach.

Mercedes-AMG EQE (I, 2022) - i to ma być auto sportowe? Przecież to rodzinna limuzyna! Z maksymalnie wydłużoną kabiną - popatrzcie, jak daleko do przodu i do tyłu wysunięte są szyby! Foto: Auto Bild
Mercedes-AMG EQE (I, 2022) - i to ma być auto sportowe? Przecież to rodzinna limuzyna! Z maksymalnie wydłużoną kabiną - popatrzcie, jak daleko do przodu i do tyłu wysunięte są szyby!

A "pokręcona" droga to akurat ulubiony żywioł Taycana. Precyzyjny układ kierowniczy (mimo znacznej masy auta – 2337 kg!) pracuje nawet jeszcze minimalnie lepiej niż w bazującym na tej samej płycie podłogowej Audi.

Mercedes-AMG EQE (I, 2022) - efekt takiego rozstawu osi może być tylko jeden: cud przestronności w kabinie! Tylko z tyłu nad głowami będzie ciasno. Foto: Auto Bild
Mercedes-AMG EQE (I, 2022) - efekt takiego rozstawu osi może być tylko jeden: cud przestronności w kabinie! Tylko z tyłu nad głowami będzie ciasno.

Dynamiczne manewry na drodze to w tym samochodzie czysta rozkosz. Żywiołowa natura Porsche świetnie pasuje do angażującego stylu jazdy. Mniej agresywnie prowadzi się Mercedesa, który jednak wzorowo spełnia polecenia kierującego (a jest cięższy – 2559 kg). Równie dziarskim zawodnikiem jest ważące nieco więcej od Porsche, ale łagodniejsze w stylu Audi (2365 kg).

Mercedes-AMG EQE (I, 2022) - makabrycznie niesportowy i niesamochodowy: kokpit pełen wyświetlaczy wygląda jak automat do gier z wesołego miasteczka. Foto: Auto Bild
Mercedes-AMG EQE (I, 2022) - makabrycznie niesportowy i niesamochodowy: kokpit pełen wyświetlaczy wygląda jak automat do gier z wesołego miasteczka.

Ciekawe wyniki przynosi test hamulców. Porsche jest tutaj poza zasięgiem rywali, nawet technicznego bliźniaka, czyli Audi. Mercedes za sprawą najwyższej w stawce masy wyjątkowo stabilnie trzyma się drogi, natomiast dopóki nie zechcecie zawrócić, to jego skrętne cztery koła przynoszą zwinność niespodziewaną w pojeździe z tak ogromnym (312 cm!) rozstawem osi.

Mercedes-AMG EQE (I, 2022) - wygodne, pufiaste fotele i mnóstwo miejsca. Foto: Auto Bild
Mercedes-AMG EQE (I, 2022) - wygodne, pufiaste fotele i mnóstwo miejsca.

AMG notuje także lekką przewagę w komforcie jazdy. To jest prawdziwa klasa: długie pofalowania jezdni EQE kwituje lekkim kołysaniem podczas rozciągania amortyzatorów. Bardziej kanciaste i gęste nierówności przyjmuje z równie stoickim spokojem. Do tego trzeba podkreślić fantastyczne wyciszenie kabiny Mercedesa.

Mercedes-AMG EQE (I, 2022) - gdyby nie niskie siedzisko i niski dach, byłoby tu wygodniej niż w klasie S. Kosmiczna ilość miejsca na nogi! Foto: Auto Bild
Mercedes-AMG EQE (I, 2022) - gdyby nie niskie siedzisko i niski dach, byłoby tu wygodniej niż w klasie S. Kosmiczna ilość miejsca na nogi!

Znakomicie oceniamy dozowanie niemałej przecież mocy pedałem przyspieszenia, co pozwala na płynną jazdę także w miejskim ruchu z częstym zatrzymywaniem się i ruszaniem z miejsca oraz przechodzeniem z przyspieszania do hamowania silnikiem (rekuperacji).

Mercedes-AMG EQE (I, 2022) - mały schodek w bagażniku utrudnia przesuwanie pakunków w głąb kufra o pojemności 430 litrów. To też bardzo mało. Foto: Auto Bild
Mercedes-AMG EQE (I, 2022) - mały schodek w bagażniku utrudnia przesuwanie pakunków w głąb kufra o pojemności 430 litrów. To też bardzo mało.

Żeby porządek był zachowany: Porsche jest w tym zestawieniu najszybszym elektrykiem (260 km/h). Po dynamicznym starcie powoli, ale konsekwentnie oddala się konkurentom. To, że Mercedes subiektywnie spokojniej przyspiesza, można przypisać nieobecności skrzyni biegów tylnej osi, która w Audi i Porsche dodaje do portfolio wrażeń lekkie szarpnięcie przy około 90 km/h.

Porsche Taycan Turbo (I, 2022) - linia dachu jest niemal identyczna, jak w Audi. Foto: Auto Bild
Porsche Taycan Turbo (I, 2022) - linia dachu jest niemal identyczna, jak w Audi.

No i jest, jak już wspomnieliśmy, cichy. Bardzo cichy. Można powiedzieć: mniej spektakularny. Bardziej kojarzy się z typowym dużym autem rodzinnym od agresywniej narysowanych rywali. Ale ten spokój wyszedł finalnie Mercedesowi na dobre. A pewność siebie okazała się uzasadniona.

Porsche Taycan Turbo (I, 2022) - pokrewieństwo Taycana z e-tronem GT podpowiada także ciasna z tyłu kabina. Foto: Auto Bild
Porsche Taycan Turbo (I, 2022) - pokrewieństwo Taycana z e-tronem GT podpowiada także ciasna z tyłu kabina.

A my teraz mamy dla Was dowody liczbowe w tabelach.

Audi e-tron GT, Mercedes EQE i Porsche Taycan — wyniki pomiarów drogowych (oceniane)

Wyniki testu MERCEDES-AMG AUDI Porsche
Przyspieszenie 0-50 km/h 1,4 s 1,4 s 1,3 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 3,2 s 3,3 s 3,1 s
Przyspieszenie 0-130 km/h 5,0 s 4,9 s 4,7 s
Przyspieszenie 0-160 km/h 7,6 s 7,1 s 6,8 s
Przyspieszenie 0-180 km/h 10,0 s 8,9 s 8,4 s
Przyspieszenie 0-200 km/h 13,0 s 11,1 s 10,4 s
Przyspieszenie 0-230 km/h 19,7 s 15,0 s 14,2 s
Czas rozpędzania 60-100 km/h (aut.) 1,5 s 1,6 s 1,5 s
Przyspieszenie 80-120 km/h (aut.) 1,9 s 1,8 s 1,8 s
Masa rzeczywista/ładowność 2559/536 kg 2365/495 kg 2337/543 kg
Rozdział masy (przód/tył) 49/51 proc. 49/51 proc. 49/51 proc.
Średnica zawracania (w lewo/w prawo) 12,3/12,3 m 11,2/11,4 m 11,3/11,3 m
Hamowanie ze 100 km/h (zimne) 35,7 m 34,9 m 33,2 m
Hamowanie ze 100 km/h (gorące) 34,9 m 34,5 m 33,0 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 53 dB (A) 57 dB (A) 56 dB (A)
Hałas w kabinie przy 100 km/h 61 dB (A) 63 dB (A) 64 dB (A)
Hałas w kabinie przy 130 km/h 63 dB (A) 67 dB (A) 67 dB (A)
Zużycie energii podczas oszczędnej jazdy 25,5 kWh/100 km 18,5 kWh/100 km 20,7 kWh/100 km
Zużycie energii na pętli testowej 35,6 kWh/100 km 28,8 kWh/100 km 29,1 kWh/100 km
Odchylenie od katalogowego zużycia prądu +63 proc. +40 proc. +31 proc.
Zasięg testowy 288 km 324 km 318 km
Odchylenie od katalogowego zasięgu -40 proc. -33 proc. -32 proc.
Porsche Taycan Turbo (I, 2022) - jak widać, da się naćkać wyświetlaczy tak, aby wyglądało to gustownie. Zachowano nawet typowy dla Porsche układ zegarów. Foto: Auto Bild
Porsche Taycan Turbo (I, 2022) - jak widać, da się naćkać wyświetlaczy tak, aby wyglądało to gustownie. Zachowano nawet typowy dla Porsche układ zegarów.

Audi e-tron GT, Mercedes EQE i Porsche Taycan — dane katalogowe (nieoceniane oprócz pojemności bagażników)

Dane producenta EQE e-tron GT Taycan
Silniki przedni i tylny elektryczny, synchroniczny elektryczny, synchroniczny elektryczny, synchroniczny
Struktura układu napędowego silnik z przodu i z tyłu silnik z przodu i z tyłu silnik z przodu i z tyłu
Moc maksymalna 460 kW (625 KM) 440 kW (598 KM) 460 kW (625 KM)
Moc ciągła/moment obrotowy 185 kW (252 KM)/1000 Nm 142 kW (193 KM)/830 Nm 142 kW (193 KM)/850 Nm
Maksymalna moc chwilowa 687 KM 646 KM 680 KM
Hamulce (przód/tył) tw/tw tw/tw tw/tw
Skrzynia biegów 1-biegowa z przodu i z tyłu 1-biegowa (p), 2-bieg. (t) 1-biegowa (p), 2-bieg. (t)
Napęd; prędkość maksymalna 4x4; 240 km/h 4x4; 250 km/h 4x4; 260 km/h
Rozmiar opon testowanego auta (p | t) 265/35 | 295/30 R 21 265/35 | 305/30 R 21 265/35 | 305/30 R 21
Marka i model opon testowanego auta Michelin Pilot Sport EV Goodyear Eagle F1 Asym. 3 Pirelli P Zero
Zasięg wg cyklu mieszanego WLTP 478 km 481 km 466 km
Zużycie energii wg cyklu mieszanego WLTP 21,9 kWh/100 km 20,5 kWh/100 km 22,2 kWh/100 km
Rodzaj baterii/pojemność netto litowo-jonowa/90,6 kWh litowo-jonowa/83,7 kWh litowo-jonowa/83,7 kWh
Moc ładowania prądem przemiennym/stałym 22/170 kW 22/270 kW 22/270 kW
Przyłącze ładowania CCS (z tyłu po prawej) CCS (z przodu po bokach) CCS (z przodu po bokach)
Pojemność bagażnika 430 l 350 l (+85 l z przodu) 366 l (+84 l z przodu)
Masa holowanej przyczepy z hamulcem/bez 750/750 kg -/- -/-
Porsche Taycan Turbo (I, 2022) - wygodne fotele i fantastyczne zespolenie z samochodem! Foto: Auto Bild
Porsche Taycan Turbo (I, 2022) - wygodne fotele i fantastyczne zespolenie z samochodem!

Audi e-tron GT, Mercedes EQE i Porsche Taycan — wyposażenie i ceny opcji (oceniane)

Wyposażenie EQE e-tron GT Taycan
Wersja 53 4Matic+ RS Turbo
Pompa ciepła w układzie ogrzewania S S 3664 zł
Reflektory LED/asystent świateł drogowych S (matrycowe)/S S (matrycowe)/S S (12 491 zł – matryc.)/S
Adaptacyjny tempomat/podążanie pasem ruchu 11 743 zł za obie opcje 6670 zł za obie opcje 7588 zł za obie opcje
Adaptacyjne amortyzatory/skrętna tylna oś S/S S/6920 zł 9368 (pakiet)/10 115 zł
System multimedialny 51 582 zł (Hyperscreen) MMI Navigation plus Porsche Comm. Man.
Wyświetlacz head-up/pneumat. zawieszenie 6274 zł/S 6970 zł/S 6916/9368 zł (pakiet)
Skórzana tapicerka/elektr. regulowane fotele 13 067 zł (nappa)/S 8340 zł/S S/S
Kamera cofania/ceramiczne hamulce S/24 177 zł S/27 870 zł S/31 673 zł*
Klimatyzacja automatyczna S (2-st.) lub 3857 zł (4-s.) S (3-strefowa) S (2-st.) lub 3561 zł (4-s.)
Podgrzewane fotele p/t/kierownica/szyba S/2072/1497/3339 zł S/2000 zł/S/N 1883/1885/1161 zł/N
Lakier metalizowany/felgi w testowanym aucie S/5181 zł 5230/8710 zł S/14 683 zł
Porsche Taycan Turbo (I, 2022) - z tyłu podobnie ciasno, jak w Audi. To są miejsca dla dzieci! Foto: Auto Bild
Porsche Taycan Turbo (I, 2022) - z tyłu podobnie ciasno, jak w Audi. To są miejsca dla dzieci!

Audi e-tron GT, Mercedes EQE i Porsche Taycan — cena, gwarancja i przeglądy (oceniane)

Gwarancja/ceny EQE e-tron GT Taycan
Cena wyjściowa 519 700 zł 623 030 zł 675 000 zł
Gwarancja mech./perforacyjna/na baterie 2 lata/30 lat/10 lat 4 lata/12 lat/8 lat 2 lata/12 lat/8 lat
Przeglądy co 30 tys. km co 30 tys. km co 30 tys. km
Cena po doposażeniu 659 515 zł** 705 700*** zł 784 865 zł****

Brakujące elementy wyposażenia dodaje się do ceny wyjściowej testowanej wersji – cena po doposażeniu to cena punktowana. Uwaga: samochody na zdjęciach mogą różnić się wyposażeniem od tych, które przyjmujemy jako modele wyjściowe w tabeli, nawet po doposażeniu. *cena z rynku niemieckiego; **cena Mercedesa zawiera także pakiet AMG Dynamic Plus za 23 026 zł; ***cena Audi zawiera także fotele sportowe PRO za 9960 zł; ****cena Porsche zawiera pakiet Sport Chrono za 4877 zł.

Porsche Taycan Turbo (I, 2022) - również tutaj z przodu nieco ponad 80-litrowy kuferek. Foto: Auto Bild
Porsche Taycan Turbo (I, 2022) - również tutaj z przodu nieco ponad 80-litrowy kuferek.

Audi e-tron GT, Mercedes EQE i Porsche Taycan — punkty i klasyfikacja

Nadwozie Maks. pkt. Mercedes Audi Porsche
Przestronność z przodu 40 34 34 34
Przestronność z tyłu 30 28 23 23
Pojemność bagażnika 25 18 16 16
Ładowność 15 12 11 12
Widoczność 20 10 10 10
Fotele, pozycja kierowcy 30 28 28 28
Ergonomia obsługi 20 16 16 16
Jakość wykończenia 20 19 19 19
Suma punktów 200 165 157 158
Napęd i zawieszenie Maks. pkt. Mercedes Audi Porsche
Przyspieszenie 25 23 23 23
Elastyczność 25 25 25 25
Poziom hałasu 15 15 13 13
Zasięg 40 8 10 10
Zachowanie na drodze 30 26 28 28
Komfort jazdy 30 27 26 26
Układ kierowniczy 15 14 15 15
Średnica zawracania 5 3 4 4
Skuteczność hamulców 40 34 35 38
Suma punktów 225 175 179 182
Koszty Maks. pkt. Mercedes Audi Porsche
Cena po doposażeniu 50 20 15 15
Zużycie energii 30 15 18 18
Wyposażenie – komfort 50 40 38 39
Wyp. – bezpieczeństwo 40 34 34 34
Ubezpieczenia 10 6 5 4
Gwarancja 15 9 12 8
Przeglądy 10 10 10 10
Suma punktów 205 134 132 121
Wynik końcowy 630 474 468 461
Miejsce w teście 1. 2. 3.
Porsche Taycan Turbo (I, 2022) - bagażnik z dzielonym oparciem kanapy ma tylko 366 litrów pojemności. Foto: Auto Bild
Porsche Taycan Turbo (I, 2022) - bagażnik z dzielonym oparciem kanapy ma tylko 366 litrów pojemności.

Audi e-tron GT, Mercedes EQE i Porsche Taycan — test zasięgów, czyli elektryczny wstyd

Audi e-tron, Mercedes EQE i Porsche Taycan - test zasięgów Foto: Auto Bild
Audi e-tron, Mercedes EQE i Porsche Taycan - test zasięgów

To jest taka katastrofa, że trudno ją komentować. Auta za kilkaset tysięcy złotych od sztuki cofają nas o dziesięciolecia w autonomii samochodu. Pamiętajcie, to teoretyczne zasięgi do wyładowania baterii, a kto odważy się jechać elektrykiem do rozładowania? Opcja z kanistrem nie przejdzie.

Audi e-tron GT, Mercedes EQE i Porsche Taycan — test hamulców

Audi e-tron, Mercedes EQE i Porsche Taycan - test hamulców Foto: Auto Bild
Audi e-tron, Mercedes EQE i Porsche Taycan - test hamulców

Niby Porsche i Audi to ten sam gigant motoryzacyjny, ale to Taycan pozamiatał w próbie hamowania. Wszystkie trzy samochody są bardzo ciężkie jak na sportowe auta, przy czym o ile waga e-trona GT i Taycana jest podobna, o tyle Mercedes jest już o około 200 kilogramów cięższy. To bardzo dużo. I najgorzej hamuje.

Audi RS e-tron GT, Mercedes-AMG EQE, Porsche Taycan Turbo - porównanie Foto: Auto Bild
Audi RS e-tron GT, Mercedes-AMG EQE, Porsche Taycan Turbo - porównanie

Podsumowanie

Czytaj więcej o AUDI E-TRON GT

No proszę! Mercedes pogodził obie inkarnacje elektrycznej platformy premium koncernu VAG swoim nowym modelem EQE. A dlaczego wygrał? Dlatego, że to nie było porównanie na torze, w którym niższe i lepiej nadające się do sportowej jazdy e-tron GT i Taycan zapewne zyskałyby przewagę. Zaufajcie nam: w codziennej jeździe tak wysokie osiągi są zupełnie zbędne. Za to bardziej rodzinny charakter Mercedesa bardzo się przyda. Nie licząc za małego do tych celów bagażnika.