Logo
Auto Bild
Audi RS e-tron GT, Mercedes-AMG EQE, Porsche Taycan Turbo - porównanie

Kosmiczne osiągi i wstydliwe zasięgi, a to wszystko po 700 tys. zł od sztuki

Audi RS e-tron GT, Mercedes-AMG EQE, Porsche Taycan Turbo - porównanie
Michał Krasnodębski
Michał Krasnodębski

Tak, są elektryczne, ale... na pewno nie są oszczędne. Nie mają też choćby przyzwoitych zasięgów, których ich producenci nie musieliby się wstydzić. Ale są szybkie i powstały po to, by cieszyć. Czas włączyć im prąd i sprawdzić, który zgasi światło!

To właśnie potrafią prezentowane auta elektryczne: sprint do 100 kilometrów na godzinę w nieco ponad trzy sekundy! Bez hałasu, bez wysiłku, powiedzielibyście – nic spektakularnego. Ale usiądźcie na fotelu pasażera (to ważne, bo kierowca, wiedząc, kiedy wciśnie gaz, potrafi się do tego przygotować, napinając odpowiednie mięśnie) i zobaczcie, a raczej poczujcie, co będzie. Rozpędzający się po pasie startowym z pełną mocą samolot pasażerski to przy tych elektrykach żółw. Ba, ślimak!

Autor Michał Krasnodębski
Michał Krasnodębski
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu