Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Audi RS e-tron GT i Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ – cisza elektryka kontra ryk V8

Audi RS e-tron GT i Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ – cisza elektryka kontra ryk V8

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska

Audi RS e-tron GT i Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ – oba mocne, superszybkie i w podobnej cenie, ale diametralnie różniące się charakterem. Jak wygląda bezpośrednie starcie nowoczesnego superelektryka z tradycyjnym autem spalinowym napędzanym V8 biturbo?

Audi RS e-tron GT i Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ (2021)
Zobacz galerię (13)
Auto Bild
Audi RS e-tron GT i Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ (2021)
  • Nowoczesność kontra tradycja? Niekoniecznie – silnik elektryczny jest starszym wynalazkiem niż czterosuwowy benzyniak
  • Jazda elektrykiem robi wrażenie – błyskawiczne przyspieszanie dokonuje się w ciszy i spokoju, ale napęd ma swoje ograniczenia
  • Mercedes-AMG z ponad 600-konnym V8 biturbo to wymarzone auto petrolheada – głośne, wibrujące i bardzo dynamiczne
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Nie wiemy tego na pewno, ale w tej chwili wychodzimy z założenia, że przyszłość należy do samochodów elektrycznych. Spalinowce są skazane na wymarcie. Bo nieprzyzwoicie wibrują, piją i śmierdzą. W dodatku żywią się paskudztwem – oleistym szlamem wydobywanym z ziemi, destylowanym i rafinowanym po to, żeby zrobić z niego paliwo. Potem trafia to coś kropelkami do stalowego cylindra, gdzie jest zapalane. Ten wydzielający CO2 i tlenki azotu płomień wypycha tłok kręcący stalowym wałem, który z kolei wprawia w ruch samochód. Czy można bardziej archaicznie?

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska