Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Toyota GR86. Cena? Nie ma znaczenia, bo...

Toyota GR86. Cena? Nie ma znaczenia, bo...

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Toyota GR86 o elektryfikacji słyszała tylko od swojej grzecznej rodziny. Mimo obszernej modernizacji nadal jest lekkodusznym, tylnonapędowym, wolnossącym grzesznikiem. Sprawdziłem, czy z automatyczną skrzynią nowa Toyota GR86 też daje tę analogową frajdę z jazdy.

Toyota GR86 (2022 r., 2. generacja)
Toyota GR86 (2022 r., 2. generacja)Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
  • Napęd na tył, szpera, dość wąskie opony – GR86 rwie się do zrywania trakcji
  • Według naszych pomiarów automatyczna skrzynia biegów nie pogarsza osiągów tak bardzo, jak podaje Toyota
  • W porównaniu z poprzednikiem rozmiary zmieniły się nieznacznie. Zaledwie 1775 mm szerokości szybko docenia się w mieście i na węższych bocznych drogach
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu

Wśród licznych aut będących wzorcami rozsądku, ekonomii spalania i niezawodności korporacyjna Toyota znajduje sens i inwencję, by rozwijać paletę rasowych modeli GR. Wszak tak każe szef: GR Supra, GR Yaris i GR86 to oczka w głowie Akio Toyody, CEO Toyoty. On lubi prowadzić, ścigać się i pilnować, by auta jeździły zgodnie z jego preferencjami. W przypadku GR86 ewidentnie zażądał wyższej mocy, większej sztywności skrętnej nadwozia, lepszych osiągów i... zachowania oldskulowego czaru.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński
Powiązane tematy:ToyotaSportoweCoupeDrift