Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Używane > Te samochody wypadły najgorzej w naszych testach na dystansie 100 tys. km

Te samochody wypadły najgorzej w naszych testach na dystansie 100 tys. km

Regularnie przeprowadzamy testy długodystansowe samochodów, sprawdzamy przeróżne rzeczy, robimy notatki, wypisujemy usterki i awarie, a także rozbieramy auta na części. Każdy samochód na koniec dostaje ocenę. Które auta w testach na dystansie 100 tys. km zaliczyły poważne wpadki i uplasowały się na końcu rankingu? Oto najgorsza dziesiątka z ostatnich lat.

Audi Q3 2.0 TDI quattroŹródło: Auto Bild
  • Redakcje Auto Świat i Auto Bild od dawna przeprowadzają testy długodystansowe. Naprawdę długodystansowe. Mówimy tu o teście samochodu przez 100 tys. km
  • Wybraliśmy 10 samochodów z ostatnich lat, które... otrzymały najniższe oceny.
  • Co nas zdziwiło, jedna marka ma aż trzy samochody w tym zestawieniu. To niemiecki producent z metką premium, którego auta bardzo często chwalimy

Celem przeprowadzania testów na dystansie 100 tys. km jest odpowiedź na pytania związane z użytkowaniem czterech kółek – od codziennej eksploatacji, poprzez koszty serwisu i napraw, a na trwałości kończąc. To dlatego każdy samochód jest poddawany ciężkim próbom przez blisko 2 lata, a po zakończeniu testu rozbierany na drobne części i dokładnie sprawdzany.

Przeczytaj także: Już jutro paliwo za 4,99 zł za litr. Stacje Avia wracają ze swoją promocją

Które samochody wypadły najgorzej w testach na dystansie 100 tys. km?

Miejsce w rankingu zależy od liczby punktów karnych, które auto otrzymało. Musimy tu zaznaczyć, że wprowadziliśmy nowy system oceny – punkty karne przyznajemy już nie tylko za usterki, które wystąpiły podczas testu, lecz także za stan i kondycję podzespołów po rozebraniu samochodu na części oraz za wrażenia z samego testu. To właśnie auta ocenione w nowym systemie są bohaterami tego niechlubnego rankingu.

W najgorszej dziesiątce rankingu testów długodystansowych znajdziecie modele różnych marek, ale jedna z nich ma aż trzech reprezentantów. Chodzi o BMW - kupując auta bawarskiej marki na rynku wtórnym, trzeba być wyjątkowo ostrożnym. To jednak niejedyne negatywne zaskoczenie w naszym rankingu. W galerii poniżej znajduje się niechlubna lista 10 aut, które wypadły najgorzej w naszych długodystansowych testach.