• W latach 80. Saab sprzedawał w USA niewiele mniej aut od BMW, a pierwszą partię Saaba 900 Convertible wykupiono, znając go wyłącznie ze zdjęć
  • W 1990 r. Saaba przejął bogaty koncern General Motors, ale nawet z nim Szwedzi przedstawiali zbyt mało nowości, aby rosnąć
  • W 2009 r. Saab sprzedał w Europie 26,7 tys. samochodów. To poziom z… 1960 r., kiedy szwedzka firma wyprodukowała 26,1 tys. aut!
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu

W 1990 r. o Saaba zabiegali najwięksi, w tym Fiat i General Motors. 20 lat później, kiedy GM szukał chętnego na szwedzką firmę, nie był nią zainteresowany żaden duży gracz, choć marki premium przeżywały wówczas apogeum popularności. Skorzystało z tego Volvo, które w 2010 r. kupił chiński koncern Geely.

Co się stało z Saabem przez te zaledwie 20 lat? Nic. Właśnie nic. "Nic się nie stało" to najlepsza odpowiedź.