Auto Świat EV Wiadomości Wielki powrót współpracy dwóch gigantów. Co stworzą razem Renault i Volvo?

Wielki powrót współpracy dwóch gigantów. Co stworzą razem Renault i Volvo?

Dwaj motoryzacyjni giganci – Grupa Renault i Grupa Volvo – postanowili znowu połączyć siły. Koncerny mają już na koncie współpracę w zakresie pojazdów ciężarowych, ale nowe porozumienie skupia się na nieco innych obszarach rynku. Szwedzi i Francuzi założyli w tym celu nową spółkę joint venture.

Renault i Volvo łączą siły. Wiemy, co chcą razem wyprodukować
Renault i Volvo łączą siły. Wiemy, co chcą razem wyprodukowaćŻródło: Źródło zbiorcze dla obrazków importowanych w ramach Onet Editorial Workflow

Volvo + Renault = Flexis SAS. Tak właśnie została nazwana spółka joint venture, która będzie działać według koncepcji Software Defined Vehicle (SDV) i zaoferuje cały wachlarz usług powiązanych z autami. Porozumienie o współpracy dwóch koncernów zostało podpisane 6 października 2023 r., a teraz obie strony uzyskały niezbędne zgody na powołanie nowej spółki. Wiemy, co chcą razem opracować.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Renault i Volvo stworzą linię samochodów dostawczych

Współpraca w ramach Flexis SAS ma na celu opracowanie nowej generacji elektrycznych samochodów dostawczych. Francuzi i Szwedzi chcą w ten sposób przyspieszyć transformację ekologiczną w transporcie. Ich wspólnym dziełem mają być nie tylko pojazdy SDV, ale też cała sieć powiązanych usług – zapewne związanych z zarządzaniem flotą, eksploatacją nowych dostawczaków i sposobami finansowania przez klientów.

Jak czytamy w komunikacie wydanym przez marki, zawarte porozumienie jest odpowiedzią na rosnące potrzeby klientów, którzy oczekują efektywnych i zeroemisyjnych rozwiązań logistycznych w obszarze miejskim. Spółka Flexis SAS będzie miała siedzibę we Francji.

Jakiej wielkości będą wspólne auta? Tego firmy nie ujawniły
Jakiej wielkości będą wspólne auta? Tego firmy nie ujawniłyRenault

Volvo i Renault chcą zainwestować po 300 mln euro

Opracowanie linii nowych aut dostawczych i kompatybilnych z nimi usług nie będzie tanie. W ciągu najbliższych trzech lat obie grupy chcą przeznaczyć na ten cel aż po 300 mln euro (prawie 2,6 mld zł). Będą miały wsparcie Grupy CMA CGM, która zadeklarowała, że zainwestuję w spółkę Flexis SAS nawet 120 mln euro za pośrednictwem funduszu inwestycyjnego Pulse.

Ciekawostka: chociaż firmy dopiero zabierają się za wspólny projekt, ogłosiły, że rozpoczną wytwarzanie innowacyjnych pojazdów dostawczych już w 2026 r. Zaprojektowanie aut i przygotowanie produkcji w ciągu zaledwie dwóch lat (i jeszcze dołączenie do tego obiecanych usług) to ambitny cel. Z ciekawością czekamy na dalsze informacje na temat nowej gamy francusko-szwedzkich pojazdów.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków