Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Renault

Renault

Renault 4EVER Trophy zapowiada elektrycznego SUV-a segmentu B
Wiadomości

Renault 4EVER Trophy zapowiada elektrycznego SUV-a segmentu B

Salon samochodowy w Paryżu pokazuje mizerną kondycję takich imprez. Liczba nieobecnych firm zaskakuje
Wiadomości

Salon samochodowy w Paryżu pokazuje mizerną kondycję takich imprez. Liczba nieobecnych firm zaskakuje

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Renault Austral, czy to lepszy następca Kadjara?
Testy

Renault Austral, czy to lepszy następca Kadjara?

Nowe Renault Austral zastępuje nieco już wysłużonego Kadjara i przekonuje francuskim szykiem, nowocześniejszymi rozwiązaniami technicznymi i nieosiągalną wcześniej jakością wykończenia. Mieliśmy okazję odbyć jazdy SUV-em w wersji 200-konnej pełnej hybrydy z topowym wyposażeniem Esprit Alpine. Oto nasze wrażenia.

Renault Austral ma podbić rynek. Już nim jeździłem i wiem, że ma szanse
Testy nowych samochodów

Renault Austral ma podbić rynek. Już nim jeździłem i wiem, że ma szanse

To ma być nowe rozdanie. Kolejne wejście w segment, który ukształtował SUV-y w Europie, a pierwowzorem był jego brat z koncernu Qashqai. Renault Austral, bo o nim mowa, jest następcą Kadjara, wielką nadzieją Francuzów i dumą. Sprawdziłem, czy Renault rzeczywiście ma być, z czego dumnym.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Awaryjne samochody klasy średniej sprzed kilkunastu lat
Co warto kupić

Awaryjne samochody klasy średniej sprzed kilkunastu lat

Pod ładnym nadwoziem może kryć się zardzewiałe podwozie, a oszczędny diesel może okazać się skarbonką bez dna. Których kilkunastoletnich modeli i wersji w klasie średniej lepiej unikać?

Testy aut na dystansie 100 tys. km – co słychać u naszych maratończyków?
Testy długodystansowe

Testy aut na dystansie 100 tys. km – co słychać u naszych maratończyków?

Końcowy demontaż to nie wszystko – sprawdzamy, jak spisują się nasze auta długodystansowe, zanim dojadą do granicy 100 tys. km i zostaną rozebrane na części pierwsze.

Pojechałem elektrykiem nad morze. Dieslem byłoby drożej, ale zdecydowanie szybciej
Testy

Pojechałem elektrykiem nad morze. Dieslem byłoby drożej, ale zdecydowanie szybciej

Tę podróż zapamiętam na długo. Wziąłem znajomych, spakowałem Renault Megane E-Tech i pojechaliśmy nad morze do Pobierowa. Teraz wiem, że elektryki są świetne do momentu, gdy nie trzeba ich ładować. Dlatego wciąż wolę diesla.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Małe i dynamiczne samochody za 10-20 tys. zł. Top 10
Co warto kupić

Małe i dynamiczne samochody za 10-20 tys. zł. Top 10

Nie zawsze potrzeba multum koni. Są takie auta, w których robotę robią zawieszenie i niska masa, a każdy kolejny zakręt to większy błysk w oku kierowcy. Oto 10 modeli w atrakcyjnej cenie – raczej dla młodych, ale nie tylko! Pamiętaj, że przy zakupie auta należącego do tej grupy, należy sprawdzać każdy element.

Milion samochodów mniej niż rok wcześniej. Rynek wciąż w głębokiej depresji
Aktualności

Milion samochodów mniej niż rok wcześniej. Rynek wciąż w głębokiej depresji

Sprzedaż nowych samochodów w Europie spadała nieprzerwanie przez 13 miesięcy. Najwyższy pora zatem odbić się od dna. Niewielkie ożywienie rynku i skromny wzrost odnotowano dopiero w sierpniu 2022 r. Statystyki wciąż jednak są zatrważające.

Wizjonerskie modele są drogie
Youngtimer

Wizjonerskie modele są drogie

Samochody, które wyprzedziły swój czas pod względem wzornictwa i technologii, są poszukiwane przez fanów klasycznych samochodów. Wiele zyskało znacznie na wartości w ostatnich latach. Na rynku nie znajdziecie już żadnych prawdziwych okazji. Nawet jeżeli ceny niektórych aut tego typu ostatnio nieco spadły.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Ekologia, czy może eko-logika?
Wszystko o silniku

Ekologia, czy może eko-logika?

Filtry cząstek stałych, turbiny, bezpośredni wtrysk paliwa, zmienne fazy rozrządu, zawory EGR… Czy ktoś tu przypadkiem nie przesadza?

Cztery używane vany za 25-30 tys. zł – który jest największy, najbezpieczniejszy i najtrwalszy?
Używane

Cztery używane vany za 25-30 tys. zł – który jest największy, najbezpieczniejszy i najtrwalszy?

Oto cztery kompaktowe vany z oszczędnymi dieslami. Nie są tak szałowe, jak crossovery, ale górują nad nimi walorami użytkowymi i lepszą relacją ceny do wieku. Ford Grand C-Max, Opel Zafira Tourer, Renault Grand Scenic i Volkswagen Touran – który z nich najlepiej wywiąże się z codziennych zadań i zapewni spokój podczas eksploatacji?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Samochód dla rolnika, na co dzień i od święta. 10 ciekawych propozycji!
Co warto kupić

Samochód dla rolnika, na co dzień i od święta. 10 ciekawych propozycji!

Dynamiczny rozwój wsi w ostatnich 20 latach sprawił, że wielu rolników trochę inaczej patrzy na swój biznes. Zmieniły się też ich preferencje motoryzacyjne. Oto 10 ciekawych propozycji z różnych półek cenowych.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Samochód elektryczny też trzeba serwisować. Ile to kosztuje?
Porady

Samochód elektryczny też trzeba serwisować. Ile to kosztuje?

Samochód elektryczny jest mniej skomplikowany od spalinowego, więc eksploatacja i serwis są znacznie prostsze i tańsze – tak przynajmniej przekonują producenci. Sprawdziliśmy to na przykładzie elektrycznego Renault Megane E-Tech, które mamy w teście długodystansowym. Oto co nas czeka, gdy wybierzemy się na obowiązkowy przegląd.

Legenda hot hatchy powraca! Jest dwa razy mocniejsza niż wtedy, gdy wygrywała z Ferrari
Premiery

Legenda hot hatchy powraca! Jest dwa razy mocniejsza niż wtedy, gdy wygrywała z Ferrari

Choć Renault 5 Turbo było w gruncie rzeczy miejskim autem, to jego silnik znalazł się między siedzeniami a tylną osią i był mocniejszy od serca Ferrari 208 GTB! Po 36 latach "piątka" Turbo powraca w nowej odsłonie i tym razem też "rozwala system".

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Szef Dacii w Polsce o zbliżających się ciężkich czasach i zmianie podejścia Polaków do kupowania aut
Aktualności

Szef Dacii w Polsce o zbliżających się ciężkich czasach i zmianie podejścia Polaków do kupowania aut

Kupno i jazda samochodem ma dziś więcej z niepokoju, obaw i frustracji niż z czystej radości i pasji. A niewiadomych przybywa. W kolejnym odcinku naszego cyklu "Motoryzacja bez paliwa" o teraźniejszości i przyszłości motoryzacji opowiada Grzegorz Zalewski, szef Dacii w Polsce.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Renault Megane E-Tech to taki miejski, elektryczny hot-hatch
Testy

Renault Megane E-Tech to taki miejski, elektryczny hot-hatch

Renault postanowiło rozpocząć nowy rozdział w swojej historii od małej rewolucji. Producent pokazał światu kolejne Megane jako auto elektryczne. Firma zapowiedziała od razu, że innego napędu nie będzie. Dopóki pozwolą przepisy, klienci będą mogli kupić wcześniejszą generację jako spalinówkę. Ale jak ktoś chce mieć najnowsze dziecko inżynierów znad Loary, to ma do wyboru tylko i wyłącznie dwa rodzaje napędu elektrycznego Renault Megane E-Tech EV40 oraz EV60.

Tak szkoli się polska drogówka. Ćwiczenia na torze [Wideo]
Aktualności

Tak szkoli się polska drogówka. Ćwiczenia na torze [Wideo]

Aż 429 policjantów stołecznej drogówki wzięło udział w najnowszym szkoleniu doskonalenia techniki jazdy. Pod nadzorem instruktorów Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault oraz Akademii Megane R.S. funkcjonariusze mogli sprawdzić swoje umiejętności na torze.

Miękka hybryda kontra hybryda plug-in. Które auto będzie lepszym wyborem - Hyundai i30 czy Renault Megane E-Tech?
Testy

Miękka hybryda kontra hybryda plug-in. Które auto będzie lepszym wyborem - Hyundai i30 czy Renault Megane E-Tech?

Jeden to pełna hybryda plug-in, a drugi – tylko miękka. Ale może w ogólnym rozrachunku to drugie rozwiązanie okaże się rozsądniejsze? Postanowiliśmy sprawdzić, co się bardziej opłaca — jazda miękką hybrydą, a może jednak zdolną jeździć tylko na prądzie hybrydą plug-in. Sprawdzamy to porównując Hyundaia i30 z Renault Megane E-Tech.

Tanie i solidne samochody klasy średniej. TOP 10
Co warto kupić

Tanie i solidne samochody klasy średniej. TOP 10

Czy mając kilkanaście tysięcy złotych, można myśleć o niezawodnym aucie klasy średniej? Szansę na w miarę spokojną jazdę dają proste silniki benzynowe w modelach, które polecamy.

Otworzyli "fabrykę" używanych części. Będą znacznie tańsze
Aktualności

Otworzyli "fabrykę" używanych części. Będą znacznie tańsze

Używane podzespoły samochodowe można kupić w wielu miejscach. Niekiedy można nawet znaleźć na wysypiskach w okolicznych lasach (zwykle wtedy, gdy złodzieje dokonali pospiesznej rozbiórki samochodu). Francuzi uznali, że to dobry pomysł na biznes i otworzyli fabrykę używanych części.

Pojechałem elektrykiem do polskiego "piekła". W jedną stronę miałem pecha, w drugą niefart
Testy

Pojechałem elektrykiem do polskiego "piekła". W jedną stronę miałem pecha, w drugą niefart

To nie będzie kolejny artykuł z cyklu "Czy da się dojechać samochodem elektrycznym do...?". Jasne, że się da! Dzisiaj takie "wyzwania" nie mają już sensu, bo dzięki sporym zasięgom aut nawet uboga polska infrastruktura na to pozwala. Pytanie brzmi: czy warto pojechać tam "elektrykiem? A drugie: o ile czasu więcej to zajmie? W przypadku mojej podróży na Hel sprawdza się najbardziej uniwersalna odpowiedź, czyli "to zależy".

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.