- Nowy Nissan Juke czerpie garściami ze stylu poprzednika
- Jeep Renegade spalił znacznie więcej paliwa od rywali
- To są "tanie" małe SUV-y, a mimo to ceny... Sami zobaczycie!
- Przeczytaj też:
- Jeep Renegade 1.0 T-GDI
- Hyundai Kona 1.0 T-GDI
- Przeczytaj też:
- Nissan Juke DIG-T 117
- VW T-Cross 1.0 TSI
- Nissan Juke, VW T-Cross, Hyundai Kona i Jeep Renegade - wyniki pomiarów drogowych (oceniane)
- Nissan Juke, VW T-Cross, Hyundai Kona i Jeep Renegade - rzeczywiste wymiary kabin (oceniane)
- Nissan Juke, VW T-Cross, Hyundai Kona i Jeep Renegade - dane katalogowe (nieoceniane za wyjątkiem pojemności bagażników)
- Nissan Juke, VW T-Cross, Hyundai Kona i Jeep Renegade - wyposażenie i ceny opcji (oceniane)
- Nissan Juke, VW T-Cross, Hyundai Kona i Jeep Renegade - ceny, gwarancja, przeglądy (oceniane)
- Nissan Juke, VW T-Cross, Hyundai Kona i Jeep Renegade - punkty i klasyfikacja
- Nissan Juke, VW T-Cross, Hyundai Kona i Jeep Renegade - spalanie katalogowe kontra testowe zużycie paliwa (różnica nie jest oceniana)
- Nissan Juke, VW T-Cross, Hyundai Kona i Jeep Renegade - podsumowanie
Trochę to dziwne – kolarz hobbysta kupuje sobie dziś rower z karbonową ramą, by możliwie jak najbardziej zejść z masą. I nawet nie zauważa, że jego własny brzuszek daje największy potencjał oszczędzenia kilogramów.
Przeczytaj też:
Nie inaczej wygląda to wśród SUV-ów. Jeśli ktoś chce usiąść nieco wyżej, sięga często po wielką terenówkę – nawet gdy napęd na 4 koła czy możliwość holowania ciężkiej przyczepy nie mają dla niego najmniejszego znaczenia. Nissan Juke jest jednak przykładem na to, że są sprytniejsze rozwiązania. Łączy nietuzinkową, przyciągającą spojrzenia stylistykę z kompaktowymi wymiarami i koncepcją przydatnego na co dzień SUV-a. Do tego nie potrzebuje więcej niż napęd na przednie koła, ręczna skrzynia biegów i 117 KM.
To bardzo sympatyczne założenie, które stosują też inni producenci. Na przykład Jeep z Renegade’em. Najmniejszy kowboj wysyła 120 koni przez manualną skrzynię na przednią oś. Tę samą moc oddaje do dyspozycji Hyundai Kona. „Koreańczyk” też obywa się bez napędu 4x4 i „automatu”. A VW T-Cross? Tutaj silnik rozwija 115 KM, „pogania” się je lewarkiem i wypuszcza na przednią oś. Czyli mamy cztery krótkie i sprytne auta, które darują sobie zbędne terenowe gadżety. Ale czy Juke’owi uda się wyjść na prowadzenie? Przeczytajcie na kolejnych stronach nasze porównanie z punktami, a wszystko będzie jasne.
Zanim przejdziemy dalej, przyjrzymy się najpierw podstawowym cenom, bo jak się zapewne domyślacie, do testów nie trafiają najtańsze „golasy”. Hyundai Kona z silnikiem 1.0 T-GDI o mocy 120 KM i manualną skrzynią biegów z 6 przełożeniami startuje w wersji Classic Plus od 73 200 zł. Po niej jest specyfikacja Comfort za 78 200 zł i nasza testowana Style za 85 200 zł. Najtańszego Jeepa Renegade’a 1.0/120 KM z manualną skrzynią w wersji Sport można mieć za 74 990 zł.
Dalej jest odmiana Longitude za 82 900 zł i nasza testowana Limited za 91 900 zł. Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 kosztuje w wersji Visia 66 900 zł. Wyżej stoi Acenta za 72 400 zł i testowana N-Connecta za 79 900 zł. W przypadku VW T-Crossa ze 115-konnym silnikiem TSI ceny startują od 73 690 zł (Life), a testowana wersja Style kosztuje 81 290 zł. Postaramy się w miarę możliwości wyrównać te poziomy wyposażenia. A teraz omówimy po kolei wszystkie auta, po czym zajmiemy się danymi pomiarowymi i specyfikacjami, zebranymi w jak zwykle opasłych tabelach. Zapraszamy!
Jeep Renegade 1.0 T-GDI
Ostatni taki kanciasty: tak można w skrócie trafnie opisać najmniejszego Jeepa. Choć z punktu widzenia techniki to Fiat 500X, który nie słynie z przygodowości, swoim wyglądem Renegade prowokuje do bycia odważnym. Karoseria w typowym dla Jeepa stylu ma 1,7 m wysokości, sporo miejsca w środku, zapewnia dobrą widoczność, ale też mocno opiera się opływowi powietrza.
Z tego też względu Renegade nie należy do najszybszych, do tego… dużo pali (8,3 l/100 km na pętli pomiarowej) i szybko robi się głośny. W funkcjonalnym, ale raczej prosto urządzonym wnętrzu czekają: nieprecyzyjnie działająca gałka zmiany biegów, bardzo gruba kierownica i masywny uchwyt przed pasażerem – tu trzeba prawdziwego chłopa.
Jeep Renagade - plusy: Sensowna przestronność kabiny, dobra widoczność, styl karoserii – nie do podrobienia.
Jeep Renegade - minusy: Niezrównoważone zawieszenie, wysokie spalanie, odpychająca cena po doposażeniu
Hyundai Kona 1.0 T-GDI
Hyundai odrobił swoje lekcje. Kona może się poszczycić dobrymi właściwościami, które ucieszą kierowcę. Wygląda ciekawie i do tego dostaje się 5 lat gwarancji. Dlaczego zatem nie wygrywa? Bo jednak nie wszystko potrafi tak świetnie. Trzycylindrowy silnik jest zbyt mocno słyszalny i wcale nie dostarcza najlepszych osiągów. Ilość miejsca z przodu się zgadza, ale z tyłu nie imponuje.
Profil siedziska kanapy zmusza wyższych pasażerów bardziej do kucania niż odprężającego siedzenia. Sztywne zawieszenie potrafi na nierównym asfalcie nieźle zmieszać podróżujących. Za to podoba nam się przejrzyście urządzony kokpit. Fotele mogłyby pewniej trzymać biodra.
Hyundai Kona - plusy: 5 lat gwarancji, dobre hamulce, prosta obsługa instrumentów, oryginalny styl karoserii.
Hyundai Kona - minusy: Częściowo proste materiały wykończeniowe, mrukliwy silnik, ciasno skrojony tył.
Przeczytaj też:
- Nissan Juke 1.0 DIG-T DCT7 – sportowy wygląd, przeciętne osiągi?
- Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG – mały nie znaczy ciasny
- Jeep Renegade 1.3 - tylko z przednim napędem, ale czy to ma sens?
Nissan Juke DIG-T 117
Nissan stylistycznie nieco „ugładził” drugą generację Juke’a, ale ten mały crossover pozostał wierny swojemu stylowi. Pod stylizowaną na coupé blachą siedzi się z przodu przyjemnie nisko, czuć sportowego ducha. Na kanapie z kolei szybko robi się ciasno, dorośli nie będą tu chętnie podróżować. Jeżeli ktoś zechce wybrać się na wakacje we dwoje, to szybko osiągnie niski limit bagażu. Maksymalnie 1088 l po rozłożeniu kanapy i załadowaniu po dach to raczej kiepski wynik, ale taka jest cena modnego tyłu.
Pod względem osiągów Juke wypada na tle rywali przyzwoicie. 117 koni naprawdę się stara i pozwala rozpędzać w 11 sekund od zera do 100 km/h. W górnym zakresie obrotów jednak silnik już nieźle się męczy i wydaje się skrępowany. Mimo to trzycylindrowiec z turbo odznacza się dobrą kulturą pracy i niezłymi manierami akustycznymi.
Zawieszenie mogłoby się za to nieco bardziej starać, więcej „połykać”. Sztywne amortyzatory zapewniają na równym asfalcie poczucie dobrego zespolenia z drogą, ale potykają się o drobne nierówności, wprowadzając nerwowość w jazdę. Mało przekonujący jest też lewarek skrzyni biegów – ma długi skok i niechętnie się porusza między przełożeniami. Juke’a jak na razie można kupić tylko z jednym silnikiem, ale za to istnieje możliwość zamówienia automatycznej skrzyni biegów.
Nissan Juke - plusy: Porządne osiągi, spokojnie pracujący silnik 3-cylindrowy, długa gwarancja mechaniczna, oryginalny styl.
Nissan Juke - minusy: Bardzo wąska kabina, dość mało miejsca z tyłu, długi skok lewarka biegów, nieporadne zawieszenie.
VW T-Cross 1.0 TSI
Bądźmy rozsądni. T-Cross wygrywa to porównanie nie dlatego, bo coś nas wiąże z Volkswagenem. Nie, najkrótszy mini-SUV tego porównania zwycięża, ponieważ ma dużo zalet i niewiele wad. Chętnie to wytłumaczymy. T-Cross oferuje najlepszą koncepcję wnętrza, tylko o 13 cm dłuższy Renegade sprawia wrażenie przestronniejszego (ale głównie za sprawą wysokości) i mieści podobną ilość bagażu (jednak tylko po rozłożeniu kanapy).
Litrowy 3-cylindrowiec wyciąga ze swoich 115 KM najwięcej temperamentu, dostarcza najlepszych przyspieszenia i elastyczności. Jednocześnie jednostka TSI zużywa najmniej paliwa – na pętli pomiarowej zadowoliła się 6,4 l/100 km. Hamulce też są skuteczne. Wyraźną przewagę za to notujemy w zawieszeniu i prowadzeniu. Mały „wolfsburczyk”, który jest produkowany w hiszpańskiej Pampelunie, bardzo łagodnie i pewnie resoruje na każdym rodzaju nierówności.
Wystarczająco bezpośredni i komunikatywny układ kierowniczy czyni prowadzenie przyjemnym, lewarek skrzyni biegów obsługuje się najprzyjemniej z testowanej czwórki aut. Jeśli już mamy na coś narzekać, to na zbyt mocno wyprostowaną pozycję za kierownicą, jednak niektórzy kierowcy mogą to uznać za zaletę – wedle gustu prowadzącego. T-Cross może i nie jest jakimś wystrzałem geniuszu, ale wszystko robi dobrze, a czasem bardzo dobrze. I w tym jest nie do pokonania.
Volkswagen T-Cross - plusy: Dobrze wyważone zawieszenie, oszczędny silnik, zwinne prowadzenie.
Volkswagen T-Cross - minusy: Wysoka cena po doposażeniu, tylko 2 lata gwarancji, niska masa przyczepy.
Nissan Juke, VW T-Cross, Hyundai Kona i Jeep Renegade - wyniki pomiarów drogowych (oceniane)
Wyniki testu | VW | Nissan | Hyundai | JEEP |
Przyspieszenie 0-50 km/h | 3,8 s | 3,7 s | 4,1 s | 4,5 s |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,3 s | 11,0 s | 11,9 s | 11,9 s |
Przyspieszenie 0-130 km/h | 16,6 s | 18,3 s | 19,6 s | 19,3 s |
Elastyczność 60-100 km/h (na 4. biegu) | 8,0 s | 8,8 s | 9,4 s | 8,7 s |
Elastyczność 80-120 km/h (na 6. biegu) | 15,1 s | 15,1 s | 19,9 s | 14,9 s |
Masa rzeczywista/ładowność | 1249/491 kg | 1224/476 kg | 1308/467 kg | 1434/426 kg |
Rozdział masy (przód/tył) | 59/41 proc. | 62/38 proc. | 60/40 proc. | 58/42 proc. |
Średnica zawracania (w lewo/w prawo) | 10,7/10,8 m | 11,2/11,4 m | 11,1/11,1 m | 11,8/11,8 m |
Hamowanie ze 100 km/h (zimne) | 36,5 m | 36,1 m | 35,6 m | 37,4 m |
Hamowanie ze 100 km/h (gorące) | 34,7 m | 35,1 m | 35,2 m | 36,3 m |
Hałas w kabinie przy 50 km/h | 60 dB (A) | 59 dB (A) | 59 dB (A) | 59 dB (A) |
Hałas w kabinie przy 100 km/h | 63 dB (A) | 65 dB (A) | 66 dB (A) | 66 dB (A) |
Hałas w kabinie przy 130 km/h | 69 dB (A) | 68 dB (A) | 69 dB (A) | 68 dB (A) |
Spalanie testowe | 6,4 l/100 km | 7,2 l/100 km | 7,3 l/100 km | 8,3 l/100 km |
Zasięg | 620 km | 630 km | 680 km | 570 km |
Nissan Juke, VW T-Cross, Hyundai Kona i Jeep Renegade - rzeczywiste wymiary kabin (oceniane)
Wymiar | Jednostka | Volkswagen T-Cross | Nissan Juke | Hyundai Kona | Jeep Renegade |
Miejsce na nogi z przodu maks. | (mm) | 1160 | 1105 | 1130 | 1130 |
Szerokość wnętrza z przodu | (mm) | 1470 | 1410 | 1470 | 1475 |
Wysokość wnętrza z przodu maks. | (mm) | 1025 | 1020 | 1000 | 1070 |
Zakres regulacji fotela | (mm) | 220 | 215 | 230 | 210 |
Indeks miejsca na nogi z tyłu | (mm) | 750 | 695 | 680 | 690 |
Szerokość wnętrza z tyłu | (mm) | 1430 | 1390 | 1460 | 1480 |
Wysokość nad głową z tyłu | (mm) | 950 | 910 | 935 | 985 |
Wysokość siedziska z tyłu | (mm) | 395 | 330 | 375 | 340 |
Indeks miejsca na nogi z tyłu mierzymy po odsunięciu oparcia fotela kierowcy o metr od pedału hamulca, co odpowiada ustawieniu dla kierowcy o przeciętnym wzroście.
Nissan Juke, VW T-Cross, Hyundai Kona i Jeep Renegade - dane katalogowe (nieoceniane za wyjątkiem pojemności bagażników)
Dane producenta | T-Cross | Juke | Kona | Renegade |
Silnik: typ/cylindry/zawory | benzynowy, turbo/R3/12 | benzynowy, turbo/R3/12 | benzynowy, turbo/R3/12 | benzynowy, turbo/R3/12 |
Ustawienie silnika | poprzecznie z przodu | poprzecznie z przodu | poprzecznie z przodu | poprzecznie z przodu |
Zasilanie/napęd rozrządu | wtrysk bezpośredni/pasek | wtrysk bezpośredni/łańcuch | wtrysk bezpośredni/łańcuch | wtrysk bezpośredni/łańcuch |
Pojemność skokowa (cm3) | 999 | 999 | 998 | 999 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 115/5000 | 117/5250 | 120/6000 | 120/5750 |
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min) | 200/2000 | 180/1750 | 172/1500 | 190/1750 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 193 | 180 | 181 | 185 |
Skrzynia biegów | manualna, 6-biegowa | manualna, 6-biegowa | manualna, 6-biegowa | manualna, 6-biegowa |
Napęd | na przednie koła | na przednie koła | na przednie koła | na przednie koła |
Hamulce (przód/tył) | tw/t | tw/t | tw/t | tw/t |
Pojemność bagażnika (l) | 455-1281 | 422-1088 | 361-1143 | 351-1297 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 40 | 46 | 50 | 48 |
Marka i model opon testowanego auta | Pirelli Cinturato P7 | Bridgestone Turanza T005 | Hankook Ventus Prime 3 | Bridgestone Dueler H/P Sport |
Rozmiar opon testowanego auta | 215/45 R 18 | 215/60 R 17 | 235/45 R 18 | 235/45 R 19 |
Emisja CO2 (g/km)/filtr cząstek stałych | 140/S | 135/S | 146/S | 138/S |
Masa holowanej przyczepy z hamulcem/bez (kg) | 1100/620 | 1250/628 | 1200/600 | 1250/600 |
Nissan Juke, VW T-Cross, Hyundai Kona i Jeep Renegade - wyposażenie i ceny opcji (oceniane)
Wyposażenie | T-Cross | Juke | Kona | Renegade |
Wersja | 1.0 TSI Style | DIG-T 117 N-Connecta | 1.0 T-GDI Style | 1.0 T-GDI Limited |
Airbagi czołowe/boczne/kurtyny powietrzne | S/S/S | S/S/S | S/S/S | S/S/S |
Automatyczne światła drogowe | 650 zł | S | N | S |
Światła dzienne LED/pełne światła LED/p.mgielne | S/S/S | S/S/S | S/N/S | S/4140 zł/S |
Klimatyzacja manualna/automatyczna | S/2890 zł (pakiet) | N/S | N/S | N/S |
Elektr. podgrzewane/składane lusterka boczne | S/710 zł | S/S | S/N | S/3100 zł (pakiet I) |
Elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne | N | S | S | S |
System multim./nawigacja/radio DAB | S/2350/1020 zł | S/2200 zł/S | S/3700 zł (pakiet, za obie opcje) | S/5500 zł/S |
Bluetooth/złącze USB/CarPlay i Android Auto | S/S/940 zł | S/S/S | S/S/N | S/S/S |
Kierownica wielofunkcyjna/kluczyk zbliżeniowy | S/1560 zł | S/S | S/S | S/3100 zł (pakiet I) |
Ekran head-up/wirtualne zegary | N/2890 zł (pakiet) | N/S | N/N | N/S |
Podgrzewane fotele/kierownica | 1370 zł/N | 1700 zł/N | S/S | 1430/1000 zł |
Automat parkujący | 2 660 zł | N | N | 3100 zł (pakiet II) |
Tempomat/adaptacyjny tempomat | S/S | S/2750 zł (pakiet) | S/N | S/S |
Czujniki park. tylne/przednie/kamera cofania | 2040 zł za obie opcje/1170 zł | S/N/S | S/S/S | S/S/1200 zł |
System unikania kolizji/czujnik martwego pola | S/S | S/2750 zł (pakiet) | N/N | S/3100 zł (pakiet II) |
Asystent pasa ruchu/skaner znaków drogowych | S/N | S/S | S/3700 zł (pakiet) | S/S |
Wykrywanie zmęczenia kierowcy | S | 2750 zł (pakiet) | S | N |
Lakier metalizowany/alufelgi w testowanym aucie | 2060/2020 zł (18 cali) | 2400 zł/S (17 cali) | 2400/3600 zł (18 cali) | 2650/5200 zł (19 cali) |
Nissan Juke, VW T-Cross, Hyundai Kona i Jeep Renegade - ceny, gwarancja, przeglądy (oceniane)
Gwarancja/ceny | T-Cross | Juke | Kona | Renegade |
Cena wyjściowa | 81 290 zł | 79 900 zł | 85 200 zł | 91 900 zł |
Utrata wartości (po 3 latach i 60 tys. km) | 34,3 proc. | 37,2 proc. | 40,5 proc. | 37,5 proc. |
Gwarancja mechaniczna | 2 lata | 5 lat | 5 lat | 2 lata |
Gwarancja perforacyjna | 12 lat | 12 lat | 12 lat | 12 lat |
Przeglądy | co 30 tys. km | co 20 tys. km | co 15 tys. km | co 30 tys. km |
Cena po doposażeniu | 100 670 zł | 86 550 zł | 92 500 zł | 116 570 zł |
Nissan Juke, VW T-Cross, Hyundai Kona i Jeep Renegade - punkty i klasyfikacja
Nadwozie | Maks. pkt. | VW | Nissan | Hyundai | Jeep |
Przestronność z przodu | 40 | 32 | 26 | 29 | 30 |
Przestronność z tyłu | 30 | 23 | 17 | 19 | 20 |
Pojemność bagażnika | 25 | 18 | 17 | 15 | 15 |
Ładowność | 15 | 11 | 11 | 11 | 10 |
Widoczność | 20 | 14 | 10 | 12 | 15 |
Fotele, pozycja kierowcy | 30 | 25 | 26 | 23 | 24 |
Ergonomia obsługi | 20 | 16 | 14 | 16 | 16 |
Jakość wykończenia | 20 | 14 | 13 | 14 | 12 |
Suma punktów | 200 | 153 | 134 | 139 | 142 |
Napęd i zawieszenie | Maks. pkt. | VW | Nissan | Hyundai | Jeep |
Przyspieszenie | 25 | 16 | 15 | 14 | 14 |
Elastyczność | 25 | 18 | 18 | 16 | 18 |
Poziom hałasu | 15 | 12 | 12 | 10 | 11 |
Skrzynia biegów | 15 | 11 | 9 | 10 | 8 |
Zachowanie na drodze | 30 | 25 | 23 | 24 | 22 |
Komfort jazdy | 30 | 23 | 20 | 21 | 19 |
Układ kierowniczy | 15 | 14 | 12 | 13 | 11 |
Średnica zawracania | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 |
Skuteczność hamulców | 40 | 31 | 31 | 31 | 28 |
Suma punktów | 200 | 155 | 144 | 143 | 134 |
Koszty | Maks. pkt. | VW | Nissan | Hyundai | Jeep |
Cena po doposażeniu | 50 | 30 | 35 | 33 | 24 |
Utrata wartości | 15 | 15 | 14 | 13 | 14 |
Zużycie paliwa | 30 | 23 | 21 | 21 | 19 |
Wyposażenie – komfort | 40 | 21 | 19 | 17 | 22 |
Wyp. – bezpieczeństwo | 30 | 21 | 22 | 11 | 21 |
Ubezpieczenia | 10 | 7 | 5 | 6 | 8 |
Gwarancja | 15 | 8 | 14 | 14 | 8 |
Przeglądy | 10 | 10 | 7 | 5 | 10 |
Suma punktów | 200 | 135 | 137 | 120 | 126 |
Wynik końcowy | 600 | 443 | 415 | 402 | 402 |
Miejsce w teście | 1. | 2. | 3. | 3. |
Nissan Juke, VW T-Cross, Hyundai Kona i Jeep Renegade - spalanie katalogowe kontra testowe zużycie paliwa (różnica nie jest oceniana)
Stare czasy wracają? Popatrzcie na wynik Jeepa. Według europejskiego cyklu pomiarowego powinien on palić 5,8 l na 100 km. Tymczasem pochłonął aż 8,3 l w naszym redakcyjnym teście spalania, a więc o 43 proc. więcej niż podaje producent. Tak nie powinno być i inne firmy nie pozwalają sobie na takie wystrzały wycelowane prosto w zaufanie klientów. Nissanowi poszło lepiej na tle danych fabrycznych, Hyundaiowi – jeszcze lepiej. A VW pokazał wszystkim figę.
Nissan Juke, VW T-Cross, Hyundai Kona i Jeep Renegade - podsumowanie
Bez poważnych wad, za to z dojrzałą techniką T-Cross zapewnia sobie zwycięstwo. Juke jest za mało praktyczny, by zagrozić na podium Volkswagenowi, ma zbyt wąską kabinę i bardzo niewiele miejsca na tylnej kanapie. Do tego nie prowadzi się go aż tak dobrze, jak T-Crossa, a resorowanie nie jest tak dojrzałe. Kona nie zaskakuje niczym szczególnym, ale to porządne auto z prostą obsługą. Jeep technicznie wyraźnie za rywalami, ale oryginalność ma w genach.
A które auto jest Twoim typem? Zapraszamy do komentowania!
Galeria zdjęć
To on był pierwszy i ta pozycja mu się należy. Pozycja wyjściowa. Bo łatwo nie będzie!
Hyundai, podobnie jak kilka innych marek, wpadł na pomysł oddzielenia ozdobnych lamp dziennych na masce od właściwych reflektorów w zderzaku. Podoba Wam się takie rozwiązanie?
Bagażnik pomieści 361-1143 l - ta pierwsza wartość lokuje się w nizinach tego porównania
Centralny ekran został umieszczony przyjemnie wysoko, a w dostępie do poszczególnych kart menu pomagają prawdziwe przyciski i pokrętła. Prosta, intuicyjna obsługa.
Fotel Hyundaia Kony umieszczono 620 mm nad jezdnią.
Profil siedziska kanapy zmusza wyższych pasażerów bardziej do kucania niż odprężającego siedzenia.
Oto prawdziwy "kanciak" o aerodynamice domu jednorodzinnego. Opór powietrza mocno przekłada się niestety na spalanie.
Bagażnik mieści tylko 351 litrów przy komplecie pasażerów, ale po złożeniu kanapy – aż 1297 l
Uporządkowane miejsce pracy, ale nieco rustykalne. Charakterystyczne (dla Fiata...) szerokie rozstawienie zegarów. Nisko umieszczony ekran multimedialny.
Siedzisko fotela Jeepa Renegade znajduje się aż 720 mm nad jezdnią.
Pudełkowate nadwozie przynosi dobre poczucie przestronności w Jeepie.
Ładny, czy tak brzydki że aż piękny? Na to pytanie nie odpowiemy, ale z pewnością Nissanowi Juke'owi nie brakuje pewności siebie.
422-1088 l: wynik przyzwoity przy komplecie pasażerów, ale po rozłożeniu kanapy – mierny
Kierowca czuje się dobrze zespolony z samochodem, ekran w polu widzenia. Kabina jest bardzo wąska zarówno z przodu, jak i z tyłu, ale przednie fotele robią dobrą robotę.
Siedzisko wygodnego fotela Juke'a znajduje się 630 mm nad jezdnią.
Ciasno i niezbyt jasno - tylna kanapa Juke'a tylko dla desperatów i na krótki dystans.
Volkswagen wygląda masywnie i chyba tak miało być - projektanci nie bawili się tutaj w stylistyczne subtelności. T-Cross miał wyglądać solidnie i tak też się prezentuje, czyli się udało.
455-1281 l – zdecydowanie najpraktyczniejszy i najbardziej ustawny kufer w porównaniu
Kokpit klarownie ukształtowany i funkcjonalny, ale sporo tu twardego plastiku. Takie są jednak prawa tego segmentu – mimo niemałej ceny to są przecież... tanie SUV-y.
630 mm dzieli siedzisko fotela Volkswagena od jezdni.
Ta tylnej kanapie T-Crossa jest najwięcej miejsca na nogi, z naprawdę dużą przewagą. A przecież Volkswagen jest najkrótszy. Czary?
Nissan ostatni? Na pewno nie!