Auto Świat Testy Porównania samochodów Porównanie: nowa Astra kontra reszta świata

Porównanie: nowa Astra kontra reszta świata

Autor Michał Krasnodębski
Michał Krasnodębski

Opel pokłada ogromne nadzieje w swoim odświeżonym kompakcie, ale konkurencja także nie próżnuje. Czy nowa Astra poradzi sobie z pięcioma groźnymi rywalami, mimo że jej silnik ma niewielką pojemność? Jak na razie – na naszym zdjęciu – Opel prowadzi peleton do mety. Zobaczcie, czy utrzyma prowadzenie!

Porównanie - nowa Astra kontra reszta świata: Ford Focus, Hyundai i30, Kia cee'd, Peugeot 308 i VW Golf
Zobacz galerię (20)
Auto Bild
Porównanie - nowa Astra kontra reszta świata: Ford Focus, Hyundai i30, Kia cee'd, Peugeot 308 i VW Golf

Pięciu na jednego – to nie brzmi sprawiedliwie. Tym bardziej że przed nowym kompaktem Opla konfrontacja z bezlitosnymi konkurentami. Przede wszystkim Astra musi stawić czoła zrównoważonemu Golfowi, który z wielu porównań wyszedł obronną ręką.

W wersji z dwulitrowym dieslem Volkswagen prezentuje wysoki poziom, który już nieraz przyniósł mu zwycięstwo. Według zapewnień koncernu z Wolfsburga w dwulitrowym motorze z rodziny nowych turbodiesli nie wykorzystano nieuczciwych trików do obejścia przepisów dotyczących emisji spalin, możemy więc z czystym sumieniem skonfrontować Golfa z rywalami. I nie mamy obaw o nielegalne zanieczyszczanie środowiska nadmiarem spalin – oczywiście, jeśli wierzyć koncernowi, który zasłynął z oszukiwania swych klientów.

Obok Golfa w blokach stoi wysoko ceniony Ford Focus. Tradycyjnie ten model lubi nadrabiać punkty w kategorii „zwinność”. A w zasadzie on ich nie nadrabia, lecz zyskuje, bo jeżeli kierowca i pasażer Focusa nie będą zbyt wyrośnięci, to raczej nie znajdą powodów do narzekań, gdyż relatywnie ciasna kabina nie będzie im przeszkadzała.

Nowa Astra z pewnością nie szokuje awangardą, ale przekonuje talentami

Dalej mamy dwóch specjalistów od dobrego stosunku jakości do ceny – Hyundai i30 i Kia cee’d mają bogate wyposażenie z zakresu komfortu (bo z zakresu bezpieczeństwa już nie do końca) i najdłuższe gwarancje na rynku. Kia daje 7 lat ochrony. Do tego oba auta mają w tym towarzystwie atrakcyjne ceny, które wcale nie przekładają się na jakieś radykalne wyrzeczenia pod względem praktyczności czy komfortu pasażerów. Dlatego jeżeli ktoś chce kupić tanio, to w zasadzie już wybrał zwycięzcę. Rywale są bardziej kosztowni.

Jest tu jeszcze oryginalny Peugeot 308. Ma szlachetnie wykonane, eleganckie wnętrze, wyróżnia go francuski szyk. Pod maską – tak jak w Volkswagenie i Fordzie – pracuje mocny dwulitrowy motor wysokoprężny. Oto więc nasi zawodnicy. Tak skonfigurowana drużyna tylko czeka, żeby pożreć i rozjechać każdego, kto stanie z nią do walki. Oj, Oplu... Lekko nie będzie!

Na szczęście jednak nowa Astra nie musi się bać. W dziesiątej generacji tego kompaktu (licząc od Kadetta A z 1962 r.) Opel wziął pod uwagę lekcje wyciągnięte z poprzednich aut. Zawieszenie? Niemal bez zarzutu. Systemów asystujących w Astrze nie brakuje, tak samo jak licznych funkcji multimedialnych. Silnik? Na poziomie. Jest czysty, spełnia normę emisji spalin Euro 6 i na papierze – czyli według oderwanego od rzeczywistości europejskiego cyklu pomiaru zużycia paliwa – zadowala się średnio 3,7 l/100 km. Sami oczywiście sprawdzimy spalanie i skonfrontujemy dane katalogowe z rzeczywistymi wynikami testu. Tak czy inaczej, utalentowana Astra może zdobyć wiele punktów. Czy jednak wystarczy ich, żeby pobić konkurentów? Dowiecie się tego z kolejnych stron.

Peugeot 308 2.0 HDi

Porównanie - nowa Astra kontra reszta świata: Ford Focus, Hyundai i30, Kia cee'd, Peugeot 308 i VW Golf
Porównanie - nowa Astra kontra reszta świata: Ford Focus, Hyundai i30, Kia cee'd, Peugeot 308 i VW GolfAuto Bild

Peugeot ma swoją wizję miejsca kierowcy. Nie ma na rynku innego kompaktu, którego twórcy poszliby aż tak radykalną drogą. Pierwszą reakcją towarzyszącą zajęciu miejsca w kokpicie jest zaskoczenie. Drugim odczuciem będzie euforia spowodowana elegancką, czystą formą deski rozdzielczej. Trzeci etap to przyzwyczajanie się do tego wszystkiego, co Peugeot wymyślił.

Diesel dobrze ciągnie i kulturalnie brzmi, ale pali najwięcej w porównaniu

Kierowca ma w rękach małą kierownicę, a nad nią, tuż pod szybą, umieszczone są zegary, ze wskazówkami obracającymi się w przeciwnych kierunkach. Chociaż intuicja podpowiada kierowcy, że wraz z ruchem wskazówki w prawą stronę obroty i prędkość powinny wzrastać, Francuzi zadecydowali, że będzie inaczej.

Mimo poręcznej kierownicy zachowanie podczas jazdy jest nieco ociężałe – benzynowe wersje „308-ki” bardziej spontanicznie reagowały na skręt kierownicą. W porównaniu z konkurentami Peugeot jest dosyć ciężki, a duże pofałdowania jezdni skutkują bujaniem nadwozia. Poza tym biegi niechętnie wchodzą, a miękkie fotele nie zapewniają wystarczającego podparcia. Na dokładkę Peugeot rozczarowuje długą drogą hamowania.

Peugeot 308 2.0 HDi - plusy: Luksusowa atmosfera w kabinie, dobre przyspieszenie, przyjemne brzmienie silnika, duży bagażnik, przyjazne multimedia.

Peugeot 308 2.0 HDi - minusy: Zbyt udziwniony kokpit nie każdemu kierowcy pozwala zająć wygodną pozycję, relatywnie wysokie spalanie.

Hyundai i30 1.6 CRDi

Porównanie - nowa Astra kontra reszta świata: Ford Focus, Hyundai i30, Kia cee'd, Peugeot 308 i VW Golf - spalanie, opinie, dane techniczne
Porównanie - nowa Astra kontra reszta świata: Ford Focus, Hyundai i30, Kia cee'd, Peugeot 308 i VW Golf - spalanie, opinie, dane techniczneAuto Bild

Że niby jest nudny? Niektórzy tak bowiem wypowiadają się o produktach Hyundaia. My za to spytamy: a czy Golf z wyglądu jest bardziej interesujący? Nawet oponenci koreańskiej marki powinni przyznać, że i30 to zgrabne i efektowne auto, a gdyby jednak się opierali, to argument w postaci pięcioletniej gwarancji na pewno zagłuszy ich wątpliwości.

Trudno uwierzyć, że leniwe i30 ma pod maską tyle koni, co Astra

Jeżeli ktoś nie ma wygórowanych wymagań i nie spędza wieczorów z nosem w tabelach z wynikami pomiarów przyspieszenia, to będzie z Hyundaia zadowolony. Silnik dyskretnie warkocze, zawieszenie gorliwie (choć nie tak skutecznie, jak u liderów tego porównania) niweluje nierówności w jezdni – czego chcieć więcej? Na przykład systemów asystujących albo nowoczesnych multimediów.

Oprócz automatu parkującego, który w dodatku jest dostępny jedynie w najdroższej specyfikacji, nie uświadczycie tu żadnych nowoczesnych wspomagaczy. Silnikowi brakuje też pary. Według naszych pomiarów i30 zostaje daleko w tyle za pięcioma konkurentami, nawet za siostrzaną konstrukcją Kii. Hyundai za to znakomicie hamuje – z prędkości 100 km/h zatrzymuje się po 34 m.

Hyundai i30 1.6 CRDi - plusy: Dobre hamulce, wysoki poziom wyposażenia z zakresu komfortu, niska cena zakupu, prosta obsługa czytelnych instrumentów.

Hyundai i30 1.6 CRDi - minusy: Kierowca nie może liczyć na wsparcie najnowszych systemów asystujących. Typ raczej do spokojnej jazdy, nie lubi być poganiany.

Kia Cee’d 1.6 CRDi

Porównanie - nowa Astra kontra reszta świata: Ford Focus, Hyundai i30, Kia cee'd, Peugeot 308 i VW Golf - spalanie, opinie, dane techniczne
Porównanie - nowa Astra kontra reszta świata: Ford Focus, Hyundai i30, Kia cee'd, Peugeot 308 i VW Golf - spalanie, opinie, dane techniczneAuto Bild

Kia hamuje ze 100 KM/H na dystansie 33,8 metra! Jak na spokojny samochód kompaktowy to niesamowity wynik, chociaż Hyundai jest niewiele gorszy. Takie hamulce można kupić w dobrej cenie, bo pod tym względem Kia jest naprawdę korzystnie skalkulowana.

Dobra cena i siedem lat spokoju – ta kombinacja działa jak magnes

Jakby tego było mało, dostaniecie aż o 5 lat dłuższą gwarancję niż w Volkswagenie! Kia cee'd ma też inne zalety – na przykład bardzo przyzwoicie jeździ. W bezpośrednim porównaniu jest może bardziej ospały od Focusa, a zawieszenie nie pracuje tak komfortowo i pewnie, jak w Golfie. Z drugiej strony jest jednak wystarczająco komfortowe podczas dalekich podróży i dostosowane do dużej ładowności – Kią można przewieźć aż 552 kg.

Szkoda tylko, że diesel potrafi być głośny, a podczas wyprzedzania brakuje mu trochę pary. Ciekawe, że mimo niemal identycznej masy cee’d jest o niemal sekundę szybszy w sprincie do „setki” od bratniego i30. Kia wypada także lepiej w próbie elastyczności, a mimo to wykazuje się takim samym zużyciem paliwa, jak Hyundai. Niedawny lifting odmłodził cee’da, ale nie zmienił radykalnie jego charakteru.

Kia Cee’d 1.6 CRDi - plusy: Czytelne i praktyczne instrumentarium, bogate wyposażenie z zakresu komfortu, atrakcyjne warunki gwarancji, znakomite hamulce.

Kia Cee’d 1.6 CRDi - minusy: Silnik mógłby pracować żwawiej i ciszej, fotelom brakuje zdecydowanego wyprofilowania, układ kierowniczy daje średnie wyczucie.

Ford Focus 2.0 TDCi

Porównanie - nowa Astra kontra reszta świata: Ford Focus, Hyundai i30, Kia cee'd, Peugeot 308 i VW Golf - spalanie, opinie, dane techniczne
Porównanie - nowa Astra kontra reszta świata: Ford Focus, Hyundai i30, Kia cee'd, Peugeot 308 i VW Golf - spalanie, opinie, dane techniczneAuto Bild

Focus sprawia frajdę podczas jazdy – trudno znaleźć kierowcę, który polemizowałby z tą tezą. Chyba że nigdy tego samochodu nie prowadził i jest po uszy zakochany w innej marce, a zauroczenie przesłania mu prawdziwy obraz. Na Focusa obecnej generacji w kwestii frajdy z pokonywania serpentyn nie ma mocnych: to jedno z najprzyjemniejszych w prowadzeniu współczesnych aut kompaktowych z pasywnym resorowaniem.

Nawet podczas szybkiej jazdy Ford zachowuje niebywały spokój

Tego Forda prowadzi się zwinnie i lekko, a układ kierowniczy jest bardzo dobrze zbalansowany: z jednej strony wystarczająco spontanicznie reaguje, ale z drugiej – nie aż tak żywiołowo, żeby prowadzenie Focusa wymagało nadmiernego skupienia podczas jazdy autostradowej. Projektanci układu jezdnego Peugeota z pewnością mogliby wziąć kilka korepetycji w Fordzie.

Silnik Focusa nie irytuje klekotem, za to prężnie rozwija moc i dumnie prezentuje swoje 370 Nm. To w sumie nic nowego w tym modelu. Ford dołożył mu teraz jednak porcję komfortu. Poza tym kierowca może polegać na zastępie systemów asystujących. Oprócz aktywnego asystenta pasa ruchu jest tu także system ostrzegający o kolizji.

Ford Focus 2.0 TDCi - plusy: Zwinne prowadzenie, żywiołowy silnik i dopracowana skrzynia biegów – do tego świetnie pasuje resorowanie Focusa.

Ford Focus 2.0 TDCi - minusy: Kabina Forda oferuje mniej przestrzeni niż najprzestronniejsi rywale i to jest w zasadzie główna wada tego bardzo udanego auta.

VW Golf 2.0 TDI

Porównanie - nowa Astra kontra reszta świata: Ford Focus, Hyundai i30, Kia cee'd, Peugeot 308 i VW Golf - spalanie, opinie, dane techniczne
Porównanie - nowa Astra kontra reszta świata: Ford Focus, Hyundai i30, Kia cee'd, Peugeot 308 i VW Golf - spalanie, opinie, dane techniczneAuto Bild

Nic dziwnego, że ten segment nazywa się klasą Golfa. Kompaktowy Volkswagen pokazuje bowiem w każdym detalu (niestety, także w cenie), co naprawdę jest istotne: wysoka funkcjonalność, przestronność, praktyczność i brak kompromisów w kwestii komfortu i stabilności jazdy. Auto z Wolfsburga ma to opanowane.

Jedni nienawidzą go za to, jak jest dobry. Inni go za to kochają

Być może jego konserwatywny wygląd nie przyciąga spojrzeń, ale za to pasażerowie cieszą się wygodą, obsługa jest łatwa, a dzięki stosunkowo pionowo ustawionym szybom także widoczność okazuje się lepsza niż w dynamicznie narysowanej Astrze. Żeby przekonać się o właściwościach jezdnych Golfa, wystarczy ruszyć z miejsca. Stosunkowo cichy silnik dobrze ciągnie, przytomnie reaguje na gaz, a lewarek z łatwością przemyka między biegami – taki diesel potrafi sprawiać frajdę.

Zawieszenie też robi swoje jak należy. Golf stabilnie trzyma się drogi, a jednocześnie godnie resoruje. Pomaga mu w tym układ adaptacyjnych amortyzatorów. W ustawieniu Comfort wygładza także poważne nierówności. Tam gdzie w Kii i Hyundaiu zaczyna już wstrząsać pasażerami, system DCC w Volkswagenie ma jeszcze rezerwy.

VW Golf 2.0 TDI - plusy: Dojrzałe zachowanie podczas jazdy i resorowanie, nienaganne fotele, dużo miejsca, ponadprzeciętnie dynamiczny silnik.

VW Golf 2.0 TDI - minusy: Wysoka cena zakupu – za te pieniądze można mieć samochód klasy średniej. Ładowność powinna być wyższa.

Opel Astra 1.6 CDTI

Porównanie - nowa Astra kontra reszta świata: Ford Focus, Hyundai i30, Kia cee'd, Peugeot 308 i VW Golf - spalanie, opinie, dane techniczne
Porównanie - nowa Astra kontra reszta świata: Ford Focus, Hyundai i30, Kia cee'd, Peugeot 308 i VW Golf - spalanie, opinie, dane techniczneAuto Bild

Udało się, Astra ograła Golfa! Trzeba jednak zaznaczyć, że jej zwycięstwo nie jest wynikiem przebojowości, lecz raczej naszej zaawansowanej porównawczej arytmetyki, która pozwala uzyskać drobne punkty za najmniejsze talenty i w finale uzbierać pokaźną sumę. Choć Astra zrobiła ogromne postępy i trudno wytknąć jej poważne wady, to jednak nadal są kategorie, w których może się czegoś nauczyć.

Astra miała trochę szczęścia, ale uczciwie zebrała punkty

Chociażby zawieszenie. Przy wyższych prędkościach albo na znacznych nierównościach odpowiednio reaguje i dobrze trzyma karoserię Astry w ryzach. Za to na drobnych niedoskonałościach nawierzchni podczas wolnej jazdy do kabiny są przekazywane wstrząsy. Silnik pracuje co prawda pełną parą i zużywa bardzo mało paliwa, ale powyżej 3 tys. obrotów staje się głośny. Biegi też nie są przełączane tak dobrze, jak na zwycięzcę przystało.

Układ kierowniczy przyjemnie bezpośrednio reaguje, ale brakuje komunikatów zwrotnych. Niektóre materiały w szykownym kokpicie niezręcznie dobrano – na przykład konsolę między przednimi fotelami zakrywa plastikowy panel o kiepskiej jakości. To małe rzeczy, ale mają znaczenie.

Opel Astra 1.6 CDTI - plusy: Elastyczny i mocny silnik o niskim spalaniu. Pod maską tkwi nowoczesna technika, na pokładzie komplet asystentów jazdy.

Opel Astra 1.6 CDTI - minusy: Słaba widoczność, miejscami nie najlepsze wykończenie. Mechanizmowi zmiany biegów przydałaby się większa precyzja.

Porównanie - nowa Astra kontra Ford Focus, Hyundai i30, Kia ceed, Peugeot 308 i VW Golf - katalogowe dane techniczne

Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.

OpelVWFordKiaHyundaiPeugeot
Silnik: typ/cylindry/zaworyturbodiesel/R4/16turbodiesel/R4/16turbodiesel/R4/16turbodiesel/R4/16turbodiesel/R4/16turbodiesel/R4/16
Ustawienie silnikapoprzecznie z przodupoprzecznie z przodupoprzecznie z przodupoprzecznie z przodupoprzecznie z przodupoprzecznie z przodu
Zasilaniecommon railcommon railcommon railcommon railcommon railcommon rail
Pojemność skokowa (cm3)159819681997158215821997
Moc maksymalna (KM/obr./min)136/3500150/3500150/3750136/4000136/4000150/4000
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min)320/2000340/1750370/2000280/1500280/1500370/2000
Prędkość maksymalna (km/h)205216210196197218
Skrzynia biegówman. 6man. 6man. 6man. 6man. 6man. 6
Napędprzedniprzedniprzedniprzedniprzedniprzedni
Hamulce (przód/tył)tw/ttw/ttw/ttw/ttw/ttw/t
Pojemność bagażnika (l)370-1210380-1270363-1262380-1318378-1316420-1228
Opony testowanego auta225/45 R 17225/45 R 17215/50 R 17205/55 R 16205/55 R 16225/40 R 18
Pojemność zbiornika paliwa (l)475060535352
Emisja CO2 (g/km)99106105999997
Czynnik układu klimatyzacjiR1234yfR134aR134aR1234yfR1234yfR1234yf
Dł./szer./wys. (mm)4370/1809/14854255/1799/14524358/1823/14844310/1780/14704300/1780/14654253/1804/1457

Porównanie - nowa Astra kontra Ford Focus, Hyundai i30, Kia ceed, Peugeot 308 i VW Golf - wyniki pomiarów drogowych

Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.

AstraGolfFocuscee’di30308
Przyspieszenie0-50 km/h3,1 s3,2 s3,1 s3,2 s3,5 s3,3 s
0-100 km/h9,1 s8,5 s8,9 s9,7 s10,6 s9,0 s
0-130 km/h15,3 s14,0 s15,0 s16,2 s18,5 s14,5 s
Elastyczność60-100 km/h (4. bieg)5,7 s6,5 s6,8 s9,6 s9,9 s7,3 s
80-120 km/h (6. bieg)10,1 s12,6 s14,1 s17,3 s18,4 s14,8 s
Masa rzeczywista/ładowność1330/545 kg1402/458 kg1451/599 kg1368/552 kg1379/541 kg1425/445 kg
Rozdział masy (przód/tył)62/38 proc.61/39 proc.62/38 proc.62/38 proc.62/38 proc.64/36 proc.
Średnica zawracania (w lewo/w prawo)11,2/11,3 m10,9/11,1 m11,4/11,5 m11,4/11,2 m11,2/11,0 m10,8/11,2 m
Hamowanie               ze 100 km/h (zimne)35,1 m35,2 m35,2 m33,8 m34,1 m36,7 m
ze 100 km/h (gorące)34,3 m34,6 m34,6 m34,8 m34,6 m36,1 m
Hałas w kabinieprzy 50 km/h59 dB (A)59 dB (A)59 dB (A)60 dB (A)61 dB (A)59 dB (A)
przy 100 km/h67 dB (A)66 dB (A)68 dB (A)67 dB (A)68 dB (A)69 dB (A)
przy 130 km/h71 dB (A)70 dB (A)70 dB (A)71 dB (A)70 dB (A)71 dB (A)
Spalanie testowe4,8 l/100 km5,1 l/100 km5,3 l/100 km5,2 l/100 km5,2 l/100 km5,7 l/100 km
Zasięg970 km980 km1130 km1010 km1010 km910 km

Porównanie - nowa Astra kontra Ford Focus, Hyundai i30, Kia ceed, Peugeot 308 i VW Golf - wymiary kabin

Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.

Opel AstraVW GolfFord FocusKia cee'dHyundai i30Peugeot 308
Miejsce na nogi z przodu maks.(mm)117011901140113011301160
Szerokość wnętrza z przodu(mm)145014801445147514801480
Wysokość wnętrza  z przodu maks.(mm)104010101035102010301015
Zakres regulacji fotela(mm)245240230210190225
Indeks miejsca na nogi z tyłu(mm)735765730740755700
Szerokość wnętrza z tyłu(mm)144014551410147014801435
Wysokość nad głową z tyłu(mm)960975925935940935
Wysokość siedziska z tyłu(mm)335350370360375320

Porównanie - nowa Astra kontra Ford Focus, Hyundai i30, Kia ceed, Peugeot 308 i VW Golf - wyposażenie

Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.

AstraGolfFocuscee’di30308
Wersja1.6 CDTI Dynamic2.0 TDI Highline2.0 TDCi Titanium1.6 CRDi L1.6 CRDi Comfort2.0 HDi Allure15)
Airbagi czołoweSSSSSS
Airbagi boczneSSSSSS
Airbag kolanowyNSNNN10)N
Kurtyny powietrzneSSSSSS
System stabilizacji jazdy ESPSSSSSS
Światła przeciwmgielne/ksenonowe/LEDS/N/5500 złS/1380 lub 5640 zł2)/NS/4100 zł/NS/N/NS/N10)/NS/N/S
Lusterko elektrochromatyczneSS3950 zł5)SSS
Klimatyzacja manualna/automatycznaN/SN/SN/SN/SN/SN/S
Elektrycznie sterowane szyby p/tS/SS/SS/SS/SS/SS/S
Elektrycznie sterowane lusterkaSSSSSS
Radioodtwarzacz CD lub MP3SSSSSS (CD – dopłata: 600 zł)
Sterowanie radiem na kierownicySSSSSS
USB/Bluetooth/nawigacjaS/S/3000 zł16903)/16903)/2850 złS/S/4120 złS/S/2000 zł6)S/S/5500 zł9)S/S/2500 zł
Tempomat z ogranicznikiem prędkościSSSSSS
Podgrzewane fotele przednie1 500 zł1 160 zł900 zł2500 zł7)1 000 zł700 zł
Składana i dzielona tylna kanapaSSSSSS
Asystent automatycznego parkowania3500 zł1)910 zł1 500 zł4000 zł8)N10)1500 zł11)
Ostrzeganie lub ham. przed przeszkodąS790 zł4)3950 zł5)NN3000 zł12)
Monitoring martwego pola lusterek3500 zł1)1 480 zł3950 zł5)4000 zł8)N1500 zł11)
Asystent utrzymania pasa ruchuS5640 zł2)3950 zł5)NNN
Czujniki parkowania/deszczu1700 zł/S1690 zł3)/S1150/3950 zł5)S/SS/N10)S/S
Aluminiowe felgi/kamera cofaniaS/2000 lub 3500 zł1)S/940 złS/1000 złS/2000 zł6)S/5500 zł9)S/2000 zł
Lakier metalizowany2 200 zł1 990 zł1 950 zł2 000 zł1 900 zł2 000 zł

Porównanie - nowa Astra kontra Ford Focus, Hyundai i30, Kia ceed, Peugeot 308 i VW Golf - koszty i gwarancja

Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.

AstraGolfFocuscee’di30308
Cena podstawowa testowanej wersji84 900 zł99 020 zł85 190 zł79 040 zł73 990 zł97 700 zł15)
Gwarancja mechaniczna2 lata2 lata3 lata7 lat5 lat2 lata
Gwarancja perforacyjna12 lat12 lat12 lat12 lat12 lat12 lat
Przeglądyco 30 tys. kmwg wskazańco 20 tys. kmco 30 tys. kmco 30 tys. kmco 30 tys. km
Cena po doposażeniu96 900 zł118 430 zł13)102 010 zł14)85 040 zł79 490 zł109 500 zł15), 16)

Brakujące elementy wyposażenia dodaje się do ceny podstawowej testowanej wersji – cena po doposażeniu to cena punktowana; 1)pakiet; 2)pakiet; 3)pakiet; 4)zawiera aktywny tempomat; 5)pakiet; 6)pakiet; 7)zawiera prędkościomierz LCD oraz podgrzewaną kierownicę; 8)pakiet; 9)pakiet; 10)dostępne w Premium; 11)pakiet; 12)zawiera aktywny tempomat; 13)cena zawiera 17-calowe koła za 770 zł oraz adaptacyjne zawieszenie za 4340 zł; 14)cena zawiera 17-calowe koła za 2150 zł; 15)silnik 2.0 HDi dostępny w Polsce tylko w nadwoziu kombi (SW) – specyfikację i oszacowanie ceny testowanego hatchbacka oparliśmy o polską specyfikację wersji SW; 16)cena zawiera 18-calowe koła za 2200 zł.

Porównanie - nowa Astra kontra Ford Focus, Hyundai i30, Kia ceed, Peugeot 308 i VW Golf - punkty i klasyfikacja

Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.

NadwozieMaks. Pkt.AstraGolfFocuscee’di30308
Przestronność z przodu40323427272631
Przestronność z tyłu30202520222516
Pojemność bagażnika25141414141416
Ładowność151191211119
Widoczność20161716161717
Fotele, pozycja kierowcy30272827262525
Ergonomia obsługi20171817181816
Jakość wykończenia20161716161616
Suma punktów200153162149150152146
Napęd i zawieszenieMaks. Pkt.AstraGolfFocuscee’di30308
Przyspieszenie25181918171518
Elastyczność25191716131216
Poziom hałasu159109989
Skrzynia biegów15121414131313
Zachowanie na drodze30272829252526
Komfort jazdy30262827242425
Układ kierowniczy15141515121214
Średnica zawracania5443444
Skuteczność hamulców40353434363628
Suma punktów200164169165153149153
KosztyMaks. Pkt.AstraGolfFocuscee’di30308
Cena po doposażeniu50312229353726
Zużycie paliwa30252323232321
Wyposażenie – komfort30252525252525
Wyposażenie – bezpieczeństwo30282928191726
Ubezpieczenia10778887
Gwarancja15881015148
Przeglądy20201313202020
Suma punktów185144127136145144133
Wynik końcowy585461458450448445432
Miejsce w teście1.2.3.4.5.6.

Spalanie katalogowe kontra testowe: fabryczne dane do kosza!

Poniższe wykresy mówią same za siebie: europejski cykl testowy, w którym na hamowni mierzy się spalanie, to kpiny z przyszłych właścicieli samochodów. Jeżeli ktoś zaufa danym katalogowym, będzie zawiedziony. Jak bardzo?

Spalanie katalogowe kontra testowe zuzycie paliwa
Spalanie katalogowe kontra testowe zuzycie paliwaŻródło: Auto Świat

Najgorzej jest w przypadku Peugeota, który nie dość, że spalił najwięcej w teście, to na dodatek różnica na tle danych fabrycznych okazała się procentowo największa i wyniosła ponad pięćdziesiąt procent spalania katalogowego. Najmniejszą różnicą może się pochwalić okryty złą sławą afery spalinowej (choć to silnik z innej rodziny) dwulitrowiec 2.0 TDI w Volkswagenie Golfie.

Różnica między spalaniem katalogowym a zmierzonym zużyciem paliwa
Różnica między spalaniem katalogowym a zmierzonym zużyciem paliwaŻródło: Auto Świat

Porównanie - nowa Astra kontra Ford Focus, Hyundai i30, Kia ceed, Peugeot 308 i VW Golf - podsumowanie

Astra wygrała na punkty i dobrze się zaprezentowała, ale nie jest to typ, który skradł nasze serca. Co więc polecamy? Jak prowadzić, to Forda. Jak podróżować, to w Golfie. Jak kupować, to Kię lub Hyundaia. Jak błyszczeć, to w Peugeocie. A Oplem trzeba się po prostu przejechać przed zakupem.

Jak zwykle zapraszamy do komentowania - najciekawsze wypowiedzi wykorzystamy w dedykowanym artykule. Chcecie być cytowani? Piszcie!

Autor Michał Krasnodębski
Michał Krasnodębski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków