Citroen C4 1.6 THP - nadwozie/jakość
Modernizację nadwozia ograniczono do zmian w wyglądzie wlotu powietrza, maski i zderzaka. Zabieg raczej kosmetyczny, ale całkiem udany. Citroen C4 wygląda trochę lepiej, bardziej dynamicznie, choć na prawdziwą metamorfozę będziemy musieli jeszcze poczekać. Dobrze prezentuje się wnętrze. Podobnie jak karoserię zaprojektowano je stylowo i oryginalnie. Można liczyć na dużą ilość miejsca z przodu, dobrą jakość wykończenia i kilka niekonwencjonalnych patentów, do których (niestety) trzeba się przyzwyczaić.
Mowa o nieruchomym panelu kierownicy z dużą liczbą przycisków, a także mało czytelnym centralnym wyświetlaczu – w stosunku do wersji sprzed liftingu został wzbogacony o obrotomierz. Brakuje większej liczby schowków i uchwytów na napoje. Zdania były podzielone odnośnie wyprofilowania foteli. Jednym się podobały, niektórzy nie potrafili znaleźć odpowiedniej pozycji. Bagażnik ma regularny kształt, ale jest niewielki: 314 l przed złożeniem kanapy, a po – 1085 l.
Citroen C4 1.6 THP - układ napędowy/osiągi
Świetne wrażenie pozostawił po sobie 150-konny silnik 1.6. To turbodoładowana konstrukcja z wtryskiem bezpośrednim opracowana wspólnie z BMW. Jest dynamiczna i oszczędna – maksymalny moment dostępny przy 1400 obr./min powinien gwarantować dobre przyspieszenie od najniższych obrotów. Ale to teoria. W praktyce jest trochę gorzej, bo silnik nabiera animuszu dopiero po przekroczeniu 2000 obr./min. Jednak później pozostaje bardzo efektywny.
Żeby jechać dynamicznie, nie trzeba go wysoko „kręcić”, co szybko odczujemy na stacji benzynowej. W ruchu miejskim C4 spalało ok. 10 l/100 km, a poza miastem przy spokojnej jeździe spalanie schodziło nawet poniżej 6 l/100 km! Sześciobiegowa skrzynia pracuje z lekkim oporem, ale dobór przełożeń jest odpowiedni. Naszą uwagę zwrócił duży hałas dochodzący z układu przeniesienia napędu. Pozostaje mieć nadzieję, że to tylko problem testowanego egzemplarza.
Citroen C4 1.6 THP - układ jezdny/komfort
Zawieszenie? Niefrancuskie! Kto liczy na miękkie resorowanie, ten srogo się zawiedzie. Układ jest zestrojony raczej twardo, co bardzo pomaga podczas dynamicznej jazdy. Citroen C4 pewnie pokonuje zakręty i nie ma mowy o nadmiernych przechyłach nadwozia. Precyzja układu kierowniczego przeciętna – siła wspomagania mogłaby być nieco mniejsza. Plus za komplet systemów aktywnego bezpieczeństwa wspomagających kierowcę podczas jazdy (ESP i ASR) oraz hamowania (ABS, BAS i EBD).
Citroen C4 1.6 THP - koszty/bezpieczeństwo
Citroen C4 w testowanej odmianie VTS jest niemal kompletnie wyposażone – 6 airbagów, automatyczna, 2-strefowa klimatyzacja, pełna „elektryka”, reflektory biksenonowe, radio z CD i MP3 oraz alufelgi. W środku znajdziemy także wiele detali podkreślających sportowy image wersji VTS. Czy warto ją kupić? Cena 67 900 zł nie jest może niska, ale trudno znaleźć za takie pieniądze tak oryginalnego i bogato wyposażonego kompakta ze 150-konnym silnikiem.