Logo
TestyTesty nowych samochodówTen japoński sedan to lek na drogą benzynę. Sprawdziliśmy, ile faktycznie pali

Ten japoński sedan to lek na drogą benzynę. Sprawdziliśmy, ile faktycznie pali

Błażej Buliński
Błażej Buliński

Niedawny lifting nie wniósł do Lexusa ES 300h radykalnych zmian, ale w dobie wysokich cen paliw bardziej niż kiedykolwiek imponuje on superoszczędnym napędem hybrydowym. Jak sprawdziliśmy w teście na naszej pętli pomiarowej, średnie zużycie paliwa jest na poziomie... auta miejskiego!

Posłuchaj artykułu

00:00 / 00:00
Audio generowane przez AI (ElevenLabs) i może zawierać błędy
Lexus ES 300h
Zobacz galerię (29)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Lexus ES 300h
  • Płynnie działająca hybryda świetnie sprawdza się w mieście
  • Mimo tego, że Lexus pochylił się nad układami zawieszenia i nawet hamulcowym z intencją polepszenia dynamicznych właściwości, ES wciąż woli spokojny sposób prowadzenia
  • Lifting wprowadził co prawda ekran dotykowy, ale na modernizację inferfejsu multimediów trzeba jeszcze poczekać – a pod tym względem ES odstaje od konkurencji
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Ceny benzyny biją kolejne rekordy. By sobie choć trochę ulżyć, można mniej korzystać z auta, rozważyć coś oszczędniejszego albo spokojniej jeździć. Jeśli komuś łatwo się do tego przekonać, to jedną nogą już stoi w salonie Lexusa, bo tam po ok. 6 miesiącach od zamówienia może zostać właścicielem modelu ES z... wbudowaną tarczą na benzynową drożyznę. Pali bowiem bardzo mało. Nawet mniej niż bardzo oszczędne Ford Fiesta czy VW Golf TDI.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium