Młode to ono już nie jest, ale za naszą bazową sumę wybierać możecie wśród aut z całego okresu produkcji. Trzeba jednak pamiętać, że najmłodsze egzemplarze BMW X1 pierwszej generacji mają w tej chwili jednak już 11 lat, ostrożność jest więc bardziej niż wskazana – cofnięte liczniki plus serwisy i naprawy na najtańszych częściach mogą być zgubne dla waszych portfeli. Jeśli benzyniak, to najlepiej sprzed modernizacji X3 (była w 2006 r.), bo to do tego czasu stosowano prostsze i trwalsze silniki serii M54. Zarówno ten 2.5/192 KM, jak i 3.0/231 KM, są godne polecenia, ale żeby dobrze służyły, trzeba dbać o wymiany oleju oraz układ chłodzenia.
Jeśli diesel, to zdecydowanie 3.0 (M57), który BMW montowało do X3 przez cały okres produkcji. Diesel 2.0, zwłaszcza w wersji po modernizacji, to problematyczna wersja z łańcuchem rozrządu umieszczonym od strony skrzyni biegów, co niestety bardzo podnosi koszty jego wymiany, a nie jest to łańcuch zbyt długowieczny. Generalnie
BMW X3 oferowane jest często na rynku, ale wiele aut jest z importu i ma niejasną przeszłość. Ceny części zazwyczaj za to nie powalają, bo sporo pasuje tu z innych modeli. Droga w regeneracji jest jednak skrzynka rozdzielcza i przed zakupem warto skontrolować działanie napędu 4x4, najlepiej pod okiem fachowca. Uwaga także na korozję. Za to kufer BMW jest spory – od 480 do 1560 l.