Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Używane > Co warto kupić > Małe i dynamiczne samochody za 10-20 tys. zł. Top 10

Małe i dynamiczne samochody za 10-20 tys. zł. Top 10

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel

Nie zawsze potrzeba multum koni. Są takie auta, w których robotę robią zawieszenie i niska masa, a każdy kolejny zakręt to większy błysk w oku kierowcy. Oto 10 modeli w atrakcyjnej cenie – raczej dla młodych, ale nie tylko! Pamiętaj, że przy zakupie auta należącego do tej grupy, należy sprawdzać każdy element.

Ford Fiesta ST (2004-08)Źródło: Auto Świat / Archiwum
  • Usportowione auto za stosunkowo niewielką kwotę? W pierwszej kolejności sprawdź, czy nie zdjęto go z drzewa! Niestety, wiele małych i dynamicznych samochodów ma za sobą większe bądź mniejsze naprawy powypadkowe
  • To nasze subiektywne zestawienie, które może pomóc młodemu kierowcy w znalezieniu pierwszych własnych czterech kółek. Aby było (dla wszystkich!) bezpieczniej, skupiamy się przeważnie na samochodach o nieprzesadnie wysokiej mocy, stąd mamy tu tylko cztery modele rozwijające 150 KM lub więcej
  • Ten artykuł pochodzi z nowego wydania "Auto Świata". Dzięki naszej subskrypcji możesz przeczytać go już teraz.

Pamiętacie te imprezy z czasów szkolnych? Jedne z lepszych były bodaj wtedy, gdy dało się dobrze zabawić, ale przy okazji nie przewalić zbyt dużo pieniędzy. My pamiętamy, więc idąc tym tropem, postanowiliśmy zaproponować 10 w sumie niedrogich aut, które potrafią zrobić niezłą imprezę, a przy tym nie powinny przesadnie dużo kosztować. To zestawienie głównie dla młodych kierowców rozglądających się za pierwszym autem, ale i coś dla tych starszych, którzy niewielkim kosztem chcieliby spełnić niezrealizowane marzenie z młodości. Na takie rzeczy nigdy nie jest za późno.

Co rozumiemy przez: "niewielkie koszty"? Przyjęliśmy, iż będzie to, z grubsza, kilkanaście tysięcy złotych – część modeli z zestawienia kosztuje bliżej 10 tys. zł, inne podchodzą już bardziej pod 20 tys., ale mają ku temu dobre powody. Mówiąc krótko: dla każdego coś miłego. Wspólny mianownik to tym razem: napęd na przód, niska masa własna i silnik zapewniający sprint od 0 do 100 km/h co najmniej na poziomie 9-9,5 s. A będą w zestawieniu i szybsi zawodnicy. A nawet o wiele szybsi.