• Wyboru używane auta dokonujcie z głową
  • Jeśli szukacie auta z dieslem - to zwróćcie uwagę na jego historię serwisową
  • Kulkuletnie używane auta na ogół nadają się do montażu instalacji LPG

Zakup pięciodrzwiowego kompaktowego hatchbacka za 15-25 tys. zł wydaje się banalnie prosty, bo to przecież takich samochodów jest najwięcej na naszym rynku wtórnym. I rzeczywiście, oferta jest bogata i liczy wiele tysięcy pojazdów. Jakiego jednak wyboru należy dokonać, żeby nie wpaść na minę? Wybraliśmy oto 10 kompaktowych samochodów, które przy odrobinie szczęścia nie przysporzą wam dużych wydatków w przyszłości, bo oprócz trwałej mechaniki nie mają zbyt skomplikowanej budowy. Do tego ceny części zamiennych w przypadku prezentowanych pojazdów nie są wysokie.

Jak zawsze jednak w sytuacji zakupu używanego samochodu jesteście też skazani na siebie i na konsekwencje swoich wyborów – jeśli więc kupicie zaniedbany pojazd ze skręconym licznikiem i wieloma zamaskowanymi wadami, wcześniej czy później uderzy was to po kieszeni. Popyt pobudza podaż, a ponieważ część osób handlujących autami stara się na używanym zarobić jak najwięcej, przypadki przekrętów nie są odosobnione.

Dotyczy to zwłaszcza najbardziej pożądanych pojazdów, takich jak Audi A3, Skoda Octavia czy Volkswagen Golf. Może zatem lepiej poszukać mniej chodliwych modeli w stylu Fiata Bravo lub Renault Mégane’a? Nie zawsze, ale z pewnością w przypadku tych modeli łatwiej będzie o „niekręcony” i młodszy egzemplarz. Istnieje też większe prawdopodobieństwo znalezienia egzemplarza z polskiej sieci dilerskiej.

W przypadku samochodów z silnikami Diesla potwierdzenie historii serwisowej ma kolosalne znaczenie, bo ewentualne naprawy w wyeksploatowanym dieslu są o wiele droższe niż w samochodzie z motorem benzynowym. Jeśli chodzi o benzyniaka, to warto szukać aut, które nie miały do tej pory instalacji gazowej. Proponowane przez nas silniki w większości dobrze znoszą gaz, więc często jest on w nich stosowany.

Oczywiście, jesteśmy za LPG, ale w przypadku silnika z nim o wiele bardziej bolesne są wszelkie zaniedbania serwisowe i duży przebieg, a to, niestety, często trudno jest zweryfikować. Jeśli uda wam się spełnić te warunki, to prezentowane przez nas modele mogą okazać się niekłopotliwe i zapewnić tanią eksploatację na lata. Ale warto przyłożyć się do poszukiwań!

Używane kompakty za 15-25 tysięcy złotych - nasza opinia

Prezentowane kompakty za 15-25 tys. zł mogą jeszcze sporo posłużyć, jednak o tym, czy będzie to bezproblemowa eksploatacja, może zdecydować to, jaki egzemplarz kupicie. Auta po wypadkach z cofniętym licznikiem to ryzyko!