Auto Świat > Używane > Jaką używaną hybrydę kupić za 60 tys. zł? Mamy 10 propozycji. Najwięcej od Toyoty, ale jest też hybryda z dieslem

Jaką używaną hybrydę kupić za 60 tys. zł? Mamy 10 propozycji. Najwięcej od Toyoty, ale jest też hybryda z dieslem

Samochody z napędem hybrydowym od dobrych kilkunastu lat robią się coraz popularniejsze, więc siłą rzeczy ich rynkowa oferta z roku na rok jest coraz większa i coraz bardziej przystępna cenowo. Czy pełne hybrydy najlepiej czują się w mieście? Przeważnie tak jest. Sprawdzamy, które auta do ok. 60 tys. zł przy okazji są też mało awaryjne.

Hyundai Ioniq HEV
Hyundai Ioniq HEVŹródło: Auto Bild / Archiwum
  • Polacy przekonali się do aut hybrydowych z drugiej ręki – w przypadku wielu modeli to teraz najbardziej poszukiwane wersje
  • Wiele używanych hybryd na rynku ma już za sobą kilka lat pracy w roli taksówek – zdarzają się auta z ekstremalnymi przebiegami, często z cofniętymi licznikami
  • Pod względem serwisowym, popularne hybrydy wypadają lepiej od diesli. Awarie akumulatorów da się zwykle usunąć taniej niż np. awarie osprzętu diesli (wtryskiwacze, koła dwumasowe, turbosprężarki)
  • Szczególnie popularne są hybrydy Toyoty – dobre egzemplarze sprzedają się na pniu

To nie jest przypadek, że taksówkarze z Mercedesów "w dieslu" przesiedli się do hybryd... "w gazie". Tak zwane pełne hybrydy – nazywane HEV-ami – zazwyczaj dzielnie znoszą nawet duże przebiegi, do tego w mieście przeważnie są bardzo oszczędne, a przy tym mniej skomplikowane niż wersje ładowane z gniazdka (PHEV). A ponadto silniki z pośrednim wtryskiem benzyny zazwyczaj łatwo przerobić na zasilanie LPG. Czysty zysk.