Mimo, że w 2020 r. najczęściej wyszukiwaną marką wśród ogłoszeń w serwisie Otomoto było Audi (już trzeci rok z rzędu), to najchętniej przeglądanymi ogłoszeniami były te z modelem bawarskiej konkurencji – mowa o BMW serii 3. Popularność „trójki” nie słabnie już od kilku lat – model ten znalazł się na pozycji lidera także w latach 2017-2018, a w 2019 r. ustąpił miejsca tylko Audi A4.
W raporcie Otomoto nie wyszczególniono, która seria cieszyła się największym wzięciem, ale po liczbie ogłoszeń można wnioskować, że szczyty popularności nadal święci model E90.
Z danych zebranych przez serwis ogłoszeniowy płyną też optymistyczne wnioski. Wygląda na to, że z roku na rok Polacy co raz bardziej się bogacą, bo szukają coraz młodszych modeli. W 2020 r. największą popularnością cieszyły się samochody: pięcio-, cztero- i trzyletnie. Widać to też po cenach wyszukiwanych aut. Najwięcej użytkowników serwisu Otomoto szukało aut w przedziale cenowym powyżej 50 tys. złotych (ponad 41 proc. poszukiwanych aut), a kolejną najliczniejszą grupą były auta w przedziale cenowym od 30 do 50 tys. złotych.
Z drugiej jednak strony nie brakowało zainteresowania samochodami najstarszymi i najtańszymi – wiele zapytań dotyczyło samochodów dwunastoletnich. Wśród osobowych aut używanych niezmiennie najczęściej szukamy tych, które mają na liczniku od 180 000 do 200 000 kilometrów.
Kilka ciekawostek
W 2020 r. najczęściej wyszukiwanym kolorem wśród aut z drugiej ręki był czarny (27,51 proc.). Na drugim miejscu znalazł się kolor srebrny (13,99 proc), a na trzecim kolor szary (13,79 proc.).
Na rynku wtórnym widać też rosnącą popularność aut typu SUV, ale w 2020 r., mimo że stanowiły one blisko 20 proc. wszystkich wyszukiwań w serwisie Otomoto, to nie zdołały wyprzedzić innego typu nadwozia. Blisko 22 proc. wszystkich zapytań w ubiegłym roku dotyczyło sedanów!