Auto Świat Wiadomości Aktualności Solidne auta kompaktowe za ok. 25 000 zł. Oto nasze TOP 10

Solidne auta kompaktowe za ok. 25 000 zł. Oto nasze TOP 10

Wybór wygodnego i bezawaryjnego samochodu w dość niewygórowanej cenie wcale nie jest prosty. Na szczęście w cenie ok. 25 000 zł możemy już przebierać wśród aut, które nie tylko są dopracowane, ale także nowoczesne, oszczędne i bezawaryjne. Przedstawiamy 10 propozycji samochodów, na które warto zwrócić uwagę podczas poszukiwań.

Używane kompakty w cenie ok. 25 000 zł
Archiwum / Auto Świat
Używane kompakty w cenie ok. 25 000 zł
  • Wśród propozycji są auta zarówno europejskie, jak i azjatyckie
  • Polecane auta używane w cenie ok. 25 000 zł to m.in. Opel Astra, Hyundai i30, Kia Cee'd, czy Honda Civic
  • Te auta są nowoczesne i bezawaryjne. Były popularne, gdy były nowe i dalej są bardzo atrakcyjną ofertą

Kiedyś segment kompaktów był najbardziej popularny w Europie. Dziś ustępuje miejsca wszelkiej maści SUV-om i crossoverom, jednak dzięki swojej ówczesnej popularności dziś możemy przebierać wśród dopracowanych, bezpiecznych i bezawaryjnych samochodów używanych. Producent nie mógł sobie bowiem pozwolić na to, by nie mieć mocnej propozycji w tym segmencie.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Przedstawiamy więc ciekawe propozycje aut kompaktowych w cenie ok. 25 000 zł, którymi warto się zainteresować podczas poszukiwań. Te samochody mają już dość nowoczesne multimedia, oszczędne i bezawaryjne silniki i są na tyle młode, by nie przejmować się korozją. To po prostu dobre propozycje wśród aut używanych dla singla, rodziny i osób starszych. Oto nasze TOP 10. Kolejność samochodów jest przypadkowa.

Opel Astra

Opel Astra
Opel AstraAuto Świat

Opel Astra to ładny i komfortowy samochód, oferujący niezłe prowadzenie. Dodatkowo, jak na swój wiek jest dość tani. Astra jest dobrze zabezpieczona przed korozją, zatem blachą nabywcy nie powinni się przejmować, jednak warto zwrócić uwagę na jednostki napędowe. Szczególnie diesel może być narażony na szybkie zużycie rozrządu, warto również przyjrzeć się skrzynią biegów - w części aut była wadliwa. Poza tym mogą się zdarzyć drobne usterki elektroniczne. Trwałość zawieszenia jest średnia, ale części do auta są tanie i każdy mechanik będzie w stanie naprawić Astrę. Ceny sensownych egzemplarzy zaczynają się do ponad 25 000 zł. Uwaga na auta poflotowe.

Sprawdź, jak sprawuje się używany Opel Astra

Hyundai i30

Hyundai i30
Hyundai i30Auto Świat

Wygląd Hyundaia i30 jest dość zachowawczy, ale nie dajcie się zwieść, to nowoczesny samochód na miarę swoich czasów. Jest niezawodny, przestronny, komfortowy, solidny i z reguły dobrze wyposażony. Auto nie sprawia większych problemów mechanicznych i w zasadzie można przebierać wśród wszystkich wersji silnikowych bez większych obaw. Przeciętną trwałość ma za to zawieszenie, choć jego naprawa także nie jest droga. Dużo samochodów pochodzi z Polskiego salonu, a ceny 2. generacji i30 zaczynają się już od ok. 20 000 zł. Wybór w budżecie ok. 25 000 zł jest więc naprawdę spory.

Sprawdź, jak sprawuje się używany Hyundai i30

Kia Cee'd

Kia Cee'd
Kia Cee'dAuto Świat

To auto technicznie zbliżone do Hyundaia i30. Auto przyciąga swoim wyglądem, w Polsce szczególnie znany jako model wykorzystywany w policji. Nie bez powodu jeździli nimi stróże prawa, bowiem użytkowanie tego modelu oznacza głównie spokój, ponadto auto jest przestronne. Dodatkowo ochrona antykorozyjna jest znacznie lepsza niż w aucie pierwszej generacji. Mechanika auta jest raczej bez zastrzeżeń, choć trzeba uważać na benzynowy silnik 1.4 CVVT, który mógł "gubić" ciśnienie oleju na wolnych obrotach. Warto też uważać na 7-biegową skrzynię DCT - jej naprawa może kosztować nawet połowę dzisiejszej wartości auta. W cenie ok. 25 000 zł możemy już przebierać w ofertach.

Sprawdź, jak sprawuje się używana Kia Cee'd

Seat Leon

Seat Leon
Seat LeonAdam Mikuła / Auto Świat

Tak naprawdę ciężko się do czegoś przyczepić w Leonie 3. generacji. Ma obszerne wnętrze i dobre zawieszenie, a i do mechaniki nie można się przyczepić. Auto dobrze się prowadzi i dalej wygląda świeżo oraz dynamicznie. Dodatkowo części do tego auta na rynku jest bardzo dużo. To konstrukcja bliźniacza do Skody Octavii i Volkswagena Golfa. Jeśli jednak Golf jest zbyt oklepany, a Skoda wydaje się za nudna, to Seat będzie idealnym wyjściem. Niestety, 25 000 zł to absolutne minimum, żeby myśleć o zakupie tego auta. Dobrze jest dorzucić kilka tysięcy złotych więcej.

Sprawdź, jak sprawuje się używany Seat Leon

Skoda Octavia

Skoda Octavia
Skoda OctaviaAuto Świat

Octavia to porządny rodzinny samochód z przepastnym wnętrzem i bagażnikiem. Ponadto mechanika jest dopracowana, a awarie, jeśli już jakieś są, to raczej drobne. Jedną z nich jest podatność na... kuny. Podobno producent dodawał do gumowych przewodów paszę kukurydzianą, co kusi te zwierzęta i niestety może skończyć się unieruchomieniem auta. Warto jednak uważać na skrzynię DSG, która świetnie pracuje, jednak jej serwis może być drogi. Octavia trzyma wartość, dlatego warto zabezpieczyć trochę więcej, niż 25 000 zł. Uwaga na auta poflotowe.

Sprawdź, jak sprawuje się używana Skoda Octavia

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf
Volkswagen GolfAuto Świat

Niemiecki kompakt to zdecydowanie samochód, który warto polecić. Nie ma wielkich problemów z silnikami, jego obsługa jest bardzo prosta i nie ma zastrzeżeń do zastosowanych materiałów. Największym problemem tego samochodu może być jego historia, która niekiedy sprawia, że koszty utrzymania drastycznie rosną. W autach bywają problemy z łożyskami manualnych skrzyń biegów, a w dieslach 2.0 TDI może dojść do szybkiego wypalenia uszczelki pod głowicą. Jak w Octavii i Leonie, koszty napraw skrzyń DSG będą wysokie. Ogólne koszty napraw są jednak w granicach rozsądku. Golf nie jest też tani i lepiej szykować się na wydatek bliższy 30 000 zł.

Sprawdź, jak sprawuje się używany Volkswagen Golf

Ford Focus

Ford Focus
Ford FocusAuto Świat

Przyciąga swoim wyglądem i świetnymi właściwościami jezdnymi. Jest też przestronny i nowoczesny, ale trzeba uważać. Lepiej unikać najbardziej kuszących silników EcoBoost, które mają dobre osiągi, ale borykają się z poważnymi awariami pękających bloków i głowic. Najlepszymi opiniami cieszą się z kolei dopracowane diesle. Uważać należy także na skrzynie PowerShift. Focus nie boi się za to rdzy. Przy zakupie należy dokładnie zweryfikować stan samochodu. Auto jest za to dość tanie na rynku wtórnym, więc można przebierać w ofertach.

Sprawdź, jak sprawuje się używany Ford Focus

Honda Civic

Honda Civic
Honda CivicArchiwum / Auto Świat

Jeśli nie jest ci po drodze do mechaników, to wybierz właśnie Civica. Te samochody są przestronne, dobrze jeżdżą i mają niemal perfekcyjną mechanikę. Tu po prostu nie ma co się psuć, co niestety przekłada się na ceny na rynku wtórnym. Honda Civic jest droga i lepiej mieć na nią ok. 30 000 zł, jednak raczej nie była wybierana przez firmy, zatem dużo oferowanych aut jest zadbanych i nie miały wysilonej eksploatacji. Warto jednak zwrócić uwagę na rdzę, bo choć na razie nie słyszy się o problemach, to warto pamiętać, że Hondy nie należą do najlepiej zabezpieczonych. Lepiej po zakupie wybrać się na dodatkowe zabezpieczenie.

Sprawdź, jak sprawuje się używana Honda Civic

Peugeot 308

Peugeot 308
Peugeot 308Adam Mikuła / Auto Świat

Kusi wyglądem, a w wersji kombi przepastnym bagażnikiem. Nie ma też problemów z korozją, jednak potrafi mieć problemy mechaniczne. Z benzyniaków trzeba uważać na 1.2 i 1.6. Oba mają problemy z rozrządem, choć w przypadku tego pierwszego, jeśli poprzedni właściciel miał świadomość ryzyka łuszczenia się paska rozrządu, można zaryzykować zakup tego auta. Historia musi być jednak świetnie udokumentowana. Zdecydowanie lepiej będzie wybrać diesla 1.6 lub 2.0, jeśli nie był intensywnie użytkowany (osprzęt po dużym przebiegu może wymagać napraw). Silniki 1.5 HDi też mogą sprawiać kłopoty. Przy budżecie 25 000 zł można już przebierać w ofertach.

Sprawdź, jak sprawuje się używany Peugeot 308

Renault Megane

Renault Megane
Renault MeganeAuto Świat

To nie jest to samo Megane, co poprzednik, ale nie najlepsza opinia o 2. generacji sprawiła, że następca jest nie tylko dopracowany, ale także tani. Francuski producent przyłożył się do stworzenia 3. generacji Megane, które może mieć tylko drobne usterki, ale nieunieruchamiające samochodu. Trzeba jedynie uważać na silnik 1.2 TCe, mające problemy z uszczelniaczami zaworowymi, przez co występuje wysokie zużycie oleju. Auto ma za to stabilną elektronikę i tradycyjnie dla Renault nie ma problemów z korozją. W cenie 25 000 zł możemy przebierać w ofertach, trzeba jedynie uważać na auta po flotach.

Sprawdź, jak sprawuje się używane Renault Megane

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków