Auto Świat EV Wiadomości Sprawdzili, jak wydajny może być elektryk VW. Przejechali 232 km więcej, niż deklaruje producent

Sprawdzili, jak wydajny może być elektryk VW. Przejechali 232 km więcej, niż deklaruje producent

Zasięg to — obok czasu ładowania — niezwykle ważna informacja w przypadku każdego samochodu w pełni elektrycznego. Niektóre elektryki mogą się już pochwalić takimi samymi lub lepszymi wartościami jak auta spalinowe. Volkswagen postanowił udowodnić, jak bardzo wydajny może być nowy model. Osiągnięto w nim niewiarygodnie niskie zużycie energii.

Volkswagen ID.7 Pro S w teście wydajności
Volkswagen ID.7 Pro S w teście wydajnościVolkswagen

Volkswagen ID.7 Pro S jest wyposażony w duży akumulator o pojemności netto 86 kWh. Według oficjalnych danych maksymalny zasięg samochodu na jednym ładowaniu wynosi aż 709 km (cykl WLTP). Volkswagen postanowił udowodnić, że da się zajechać dalej. Znacznie dalej.

Volkswagen ID.7 Pro S w teście wydajności
Volkswagen ID.7 Pro S w teście wydajnościVolkswagen

Zasięg jak w dieslu

Rekord wydajności 286-konnego elektryka ustanowiono w grudniu 2024 r. na torze Nardo we Włoszech. Okrążenie o długości 12,5 km pozwoliło na symulację wielu scenariuszy drogowych. Poinformowano, że średnia prędkość podczas testu wyniosła 29 km na godz. (miała odpowiadać prędkościom osiąganym w godzinach szczytu w dużych miastach), a temperatura zewnętrzna oscylowała w przedziale 5-15 stopni Celsjusza.

Kierowcy z zespołu Volkswagen Driving Experience wykorzystali całkowicie seryjny egzemplarz VW ID.7 Pro S z nadwoziem liftback (jest jeszcze kombi). Udało im się pokonać aż 941 km po pełnym naładowaniu akumulatora. To wynik aż o 232 km lepszy (+32,7 proc.) od zasięgu podawanego przez producenta. Średnie zużycie energii wyniosło tylko 9,2 kWh/100 km.

Volkswagen ID.7 Pro S w teście wydajności
Volkswagen ID.7 Pro S w teście wydajnościVolkswagen

Trudno będzie to powtórzyć

Raczej nie sposób będzie uzyskać aż tak niskie zużycie podczas normalnej, codziennej jazdy. Sam producent informuje, że Volkswagen ID.7 Pro S w cyklu WLTP zużywa od 16,2 do 13,6 kWh na 100 km. To wyższe, ale nadal bardzo dobre wyniki jak na tę klasę auta.

Co ważne, takie zużycie okazuje się realne. Podczas pierwszych jazd ID.7 Pro S udało nam się zejść do katalogowych 13,6 kWh w liftbacku (dowiedz się więcej). Z kolei test tej samej wersji na trasie Warszawa-Wisła-Warszawa skończył się wynikami: 18,0 kWh na 100 km i 16,1 kWh na 100 km (poznaj szczegóły).

Volkswagen ID.7 — co to za auto?

Ten model jest nieformalnym następcą VW Passata, którego najnowsza generacja oferowana jest tylko jako kombi. ID.7 jest samochodem porównywalnej wielkości dostępnym także z nadwoziem typu liftback. W wersji Pro S silnik elektryczny jest zintegrowany z tylną osią, którą napędza. Generuje on 286 KM mocy i 545 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie 0-100 km na godz. zajmuje 6,6 s.

Akumulator 86 kWh można ładować prądem stałym z mocą do 200 kW. Korzystając z takiej ładowarki DC, uzupełnisz energię z poziomu 10 do 80 proc. w czasie 26 min, a w ciągu 10 min zwiększysz zasięg o 244 km. Czas ładowania do pełna z Wallboksa o mocy 11 kW wynosi 9 godz.

Volkswagen ID.7 Pro S w teście wydajności
Volkswagen ID.7 Pro S w teście wydajnościVolkswagen
Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków