Auto Świat EV Wiadomości Zmiany dla kierowców nie tylko na parkingach Biedronki

Zmiany dla kierowców nie tylko na parkingach Biedronki

Zmieniają się parkingi przy supermarketach. Coraz częściej można na nich spotkać parkomaty, żeby samochody zostawiali wyłącznie klienci na czas zakupów. Pojawiają się także miejsca przeznaczone wyłącznie dla pewnej grupy pojazdów. Właśnie ogłoszono, że powstanie 36 takich punktów przy sklepach znanych marek.

Parking - zdj. ilustracyjne
Shutterstock / ako photography
Parking - zdj. ilustracyjne

To nowe inwestycje firmy Powerdot, która zapowiedziała, że do końca 2024 r. infrastruktura stworzona w ramach współpracy z franczyzobiorcami zwiększy się do ok. 60 dostępnych ładowarek. Przypomnijmy, że zgodnie z przepisami sklepy w Polsce, które mają parkingi na ponad 20 aut, do 1 stycznia 2025 r. muszą na nich wybudować stacje ładowania samochodów elektrycznych.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Robisz zakupy, a auto się ładuje

Wywodzący się z Portugalii inwestor i operator rozwija sieć ładowarek również w Polsce. Uruchomił już 150 punktów, a w realizacji znajduje się 1500 kolejnych. W 2023 r. Powerdot ogłosił dużą współpracę z Biedronką, na mocy której wybuduje przed sklepami tej sieci aż 600 szybkich stacji. Firma porozumiała się też z władzami Gorzowa Wielkopolskiego.

Innym modelem biznesowym tego inwestora i operatora jest właśnie współpraca z franczyzobiorcami. Firma podaje, że zrealizowała już 20 inwestycji z przedsiębiorcami prowadzącymi działalność pod markami Intermarche, E. Leclerc, Auchan oraz SPAR.

Powstały ładowarki przy supermarketach w:

  • Lublinie,
  • Swarzędzu,
  • Wieliczce,
  • Gorzowie Wielkopolskim,
  • Grudziądzu,
  • Ostrzeszowie.

W tym roku wybudowanych zostanie 36 nowych stacji w kolejnych lokalizacjach.

Ponadto powstaną pierwsze ładowarki Powerdot na partnerskich stacjach paliw, w pierwszym kwartale 2024 r. m.in. w Słubicach i Puławach.

Na czym polega taka współpraca?

Wielu przedsiębiorców, zamiast stawiać samemu ładowarki, powierza skomplikowane kwestie ustawiania, a także utrzymania infrastruktury specjalistycznym firmom. Pokrywają one koszty inwestycji, a po wybudowaniu stacji, pełnią funkcję ich operatora, pobierając opłaty i na tym zarabiając. Obecnie właściciel sklepu uatrakcyjnia swój obiekt, a od 2025 r. spełni obowiązek udostępnienia takich punktów.

Partnerstwa z franczyzobiorcami mają tę zaletę, że wszelkie ustalenia prowadzi się z właścicielem jednego lub kilku obiektów. Procedury są uproszczone, decyzje zapadają szybko, nie ma rozbudowanych struktur zarządczych. Pojedyncze partnerstwa dotyczą wprawdzie kilku lub maksymalnie kilkunastu punktów ładowania, jednak ich znacząca suma sprawia, że są ważnym elementem całej infrastruktury należącej do Powerdot w Unii Europejskiej

– zauważa Grigoriy Grigoriev, dyrektor generalny Powerdot w Polsce.

Ładowarka Powerdot i Grigoriy Grigoriev, dyrektor generalny firmyw Polsce
Ładowarka Powerdot i Grigoriy Grigoriev, dyrektor generalny firmyw PolscePowerdot
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków