To nowe inwestycje firmy Powerdot, która zapowiedziała, że do końca 2024 r. infrastruktura stworzona w ramach współpracy z franczyzobiorcami zwiększy się do ok. 60 dostępnych ładowarek. Przypomnijmy, że zgodnie z przepisami sklepy w Polsce, które mają parkingi na ponad 20 aut, do 1 stycznia 2025 r. muszą na nich wybudować stacje ładowania samochodów elektrycznych.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Robisz zakupy, a auto się ładuje
Wywodzący się z Portugalii inwestor i operator rozwija sieć ładowarek również w Polsce. Uruchomił już 150 punktów, a w realizacji znajduje się 1500 kolejnych. W 2023 r. Powerdot ogłosił dużą współpracę z Biedronką, na mocy której wybuduje przed sklepami tej sieci aż 600 szybkich stacji. Firma porozumiała się też z władzami Gorzowa Wielkopolskiego.
Innym modelem biznesowym tego inwestora i operatora jest właśnie współpraca z franczyzobiorcami. Firma podaje, że zrealizowała już 20 inwestycji z przedsiębiorcami prowadzącymi działalność pod markami Intermarche, E. Leclerc, Auchan oraz SPAR.
Powstały ładowarki przy supermarketach w:
- Lublinie,
- Swarzędzu,
- Wieliczce,
- Gorzowie Wielkopolskim,
- Grudziądzu,
- Ostrzeszowie.
W tym roku wybudowanych zostanie 36 nowych stacji w kolejnych lokalizacjach.
Ponadto powstaną pierwsze ładowarki Powerdot na partnerskich stacjach paliw, w pierwszym kwartale 2024 r. m.in. w Słubicach i Puławach.
Na czym polega taka współpraca?
Wielu przedsiębiorców, zamiast stawiać samemu ładowarki, powierza skomplikowane kwestie ustawiania, a także utrzymania infrastruktury specjalistycznym firmom. Pokrywają one koszty inwestycji, a po wybudowaniu stacji, pełnią funkcję ich operatora, pobierając opłaty i na tym zarabiając. Obecnie właściciel sklepu uatrakcyjnia swój obiekt, a od 2025 r. spełni obowiązek udostępnienia takich punktów.
– zauważa Grigoriy Grigoriev, dyrektor generalny Powerdot w Polsce.