REKLAMA
Auto Świat Testy Porównania samochodów Jeździłem elektrycznym SUV-em, potem przesiadłem się do SUV-a z dieslem. Wnioski nie są takie oczywiste

Jeździłem elektrycznym SUV-em, potem przesiadłem się do SUV-a z dieslem. Wnioski nie są takie oczywiste

W tym porównaniu nie chodzi o klasyczne zestawienie dwóch modeli samochodów, ponieważ nie są one bezpośrednimi odpowiednikami, choć oba to duże SUV-y z trzema rzędami foteli. Najciekawsza okazała się ich największa różnica, czyli źródło napędu. Czy praktyczny, rodzinny SUV ma sens w wersji elektrycznej? Czy może wymaga jeszcze zbyt wielu wyrzeczeń i nadal lepiej wybrać diesla? Oto moje spostrzeżenia po przetestowaniu Kii EV9 i Kii Sorento 2.2 CRDi.

Kia EV9 i Kia Sorento 2.2 CRDi
Zobacz galerię (52)
Auto Świat / Krzysztof Słomski
Kia EV9 i Kia Sorento 2.2 CRDi
  • Kia EV9 po pełnym naładowaniu ma przejechać do 505 km, średnio podczas testu było to ok. 450 km. Zasięg "topniał" bardzo szybko podczas jazdy autostradą
  • Duży elektryk zachwyca ilością przestrzeni, osiągami i komfortem jazdy, może też szybko się ładować z mocą do 240 kW
  • Najmocniejsza strona diesla to wysoki zasięg — ok. 800 km to nic nadzwyczajnego. Przy spokojnej jeździe można jeszcze rzadziej odwiedzać stacje tankowania
  • Lepszy SUV na prąd czy z dieslem? Bardzo wiele zależy od sposobu eksploatacji
  • Samochody były użyczone przez importera, a po teście zostały zwrócone

Kia EV9 – co to za model

EV9 to flagowy SUV Kii. Zwraca uwagę nie tylko odważnie zaprojektowanym nadwoziem z chowanymi klamkami jak w Range Roverze, lecz także dużymi wymiarami jak na europejskie standardy (Amerykanie pewnie powiedzieliby, że jest w sam raz). Ponad 5 m długości i 3,1 m rozstawu osi sugerują, że w środku skrywa się mnóstwo przestrzeni. Tak też jest w rzeczywistości.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji