Auto Świat Testy Porównania samochodów Kompaktowe przetasowanie - nowy Hyundai i30 kontra Mazda 3, Opel Astra, Peugeot 308 i Renault Megane

Kompaktowe przetasowanie - nowy Hyundai i30 kontra Mazda 3, Opel Astra, Peugeot 308 i Renault Megane

Autor Michał Krasnodębski
Michał Krasnodębski

Koreańskie samochody budzą coraz większy respekt wśród właścicieli innych aut, a także uzasadnioną trwogę w działach marketingu europejskich i japońskich marek. Jednak my się niczego nie boimy – niech nowy Hyundai pokaże, co potrafi! Oto bezlitosne starcie pięciu niekoniecznie odlotowych kompaktów za kosmiczne pieniądze

Kompaktowe przetasowanie - nowy Hyundai i30 kontra Mazda 3, Opel Astra, Peugeot 308 i Renault Megane
Zobacz galerię (37)
Auto Bild
Kompaktowe przetasowanie - nowy Hyundai i30 kontra Mazda 3, Opel Astra, Peugeot 308 i Renault Megane

Dotychczasowa opinia o Hyundaiu i30 brzmiała mniej więcej tak: nieźle jeździ, choć frajdy z jazdy zbyt dużo nie daje, ale za to jest porządnie zmontowany, ma atrakcyjną cenę i aż 5-letnią gwarancję – warto go zatem kupić! Teraz w blokach startowych stoi 3. generacja, która ma szansę znowu podnieść poprzeczkę – poprzednicy wykonali dobrą robotę, był progres. Czy i tym razem tak będzie? Sprawdźmy to.

Dobraliśmy Hyundaiowi grono zacnych konkurentów – te auta potencjalny nabywca Hyundaia i30 z nowym, 140-konnym silnikiem 1.4 Turbo także mógłby brać pod uwagę. Są to: Opel Astra, napędzany 125-konnym silnikiem 1.4 Turbo; Peugeot 308 z 1,2-litrowym PureTechem o mocy 130 KM – jedyny 3-cylindrowiec w tym gronie; Renault Mégane, także napędzane jednostką 1.2, ale ma o jeden cylinder więcej; i wreszcie wolnossący rodzynek, czyli Mazda 3 2.0 w 120-konnej wersji. Wszystkie występują z 6-biegowymi skrzyniami manualnymi i oczywiście, napędem na przód.

Nie, to nie jest pomyłka – w jednym porównaniu wystąpią silniki o pojemnościach od 1.2 do 2.0. I wiecie co? To bardzo dobrze! Bo o ile walka ekoterroru z inżynierią zdrowego rozsądku została przegrana w przypadku klimatyzacji (wszystkie auta mają w układach nowy czynnik chłodniczy, kosztowny i niekoniecznie bezpieczny w razie wycieku), o tyle starcie wojującego downsizingu z silnikami bez turbo nie pogrzebało jeszcze szans wolnossących jednostek napędowych. W tym zestawieniu dzieje się tak dzięki jednej, bardzo odważnej marce – Maździe.

Silnik „trójki” jest wielką gwiazdą tego porównania. Jak zobaczycie na kolejnych stronach i w wynikach pomiarów drogowych, motor Mazdy mimo największej pojemności skokowej zużył najmniej paliwa w całym porównaniu. W samochodzie z dwulitrowym silnikiem komputer pokładowy potrafi pokazywać wyniki spalania, w które doprawdy trudno uwierzyć (oczywiście, spalanie testowe mierzymy po zatankowaniu do pełna, bo z dokładnością komputerów pokładowych bywa różnie). Zapraszamy zatem do lektury tego ciekawego porównania, w którym z pewnością nie zabraknie różnorodności.

Kompaktowe przetasowanie - nowy Hyundai i30 kontra Mazda 3, Opel Astra, Peugeot 308 i Renault Megane
Kompaktowe przetasowanie - nowy Hyundai i30 kontra Mazda 3, Opel Astra, Peugeot 308 i Renault MeganeAuto Bild

Opel to nowoczesny typ. System unikania kolizji wykorzystujący kamerę, aktywny asystent pasa ruchu, wi-fi dla pasażerów – Astra może być wyposażona za dopłatą w wiele opcji z wysokiej półki. Do dynamiki silnika trudno mieć zastrzeżenia, jak na 125 koni mechanicznych motor znakomicie sobie radzi. Udane jest również zawieszenie, które świetnie pracuje w polskich warunkach drogowych.

Astra ma swoje wady, ale jako całość jest znakomita

A to nie jest wcale takie proste, bo mamy w naszym kraju prawdziwy przekrój dróg: od wyremontowanych ekspresówek i autostrad po zaniedbane miejskie ulice z dołami i dziurami, które w zasadzie powinny zostać zamknięte dla ruchu. Astra świetnie reaguje na gwałtowne zmiany kierunku jazdy, zawsze pozostaje stabilna, daje kierowcy wrażenie sportowej zwinności w czasie jazdy i do tego świetnie hamuje. Szkoda tylko, że Opel w innych kwestiach trochę sobie odpuszcza.

Silnik od 4500 obrotów nieprzyjemnie buczy. Teoretycznie można by to usprawiedliwić bardzo niską masą całego samochodu, ale to nie jest tylko kwestia wygłuszenia, lecz przede wszystkim niepełnego dopracowania. Buczenie powstaje bowiem na skutek rezonansu pewnych elementów auta przy określonych obrotach silnika i wiele marek ma z tym problem. Tyle że problemy się rozwiązuje, a Oplowi to akurat się nie udało.

Do tego dochodzą drobiazgi typowe dla Astry: czcionka na zegarach jest mikroskopijna (czyt. bezsensownie mała), po złożeniu oparć kanapy powstaje próg i widoczność do tyłu nie zachwyca. Kiedy jednak przestaliśmy kręcić nosami, a zaczęliśmy robić solidne pomiary drogowe, to okazało się, że na punkty Opel wypada nadspodziewanie dobrze. Tym bardziej podtrzymujemy wytknięte wady, bo od lidera trzeba dużo wymagać. Do poprawki!

Opel Astra 1.4 Turbo - plusy: Wysoki poziom wyposażenia z zakresu multimediów i systemów asystujących, zwinne zachowanie na drodze.

Opel Astra 1.4 Turbo - minusy: Na wysokich obrotach silnik wyje zamiast warczeć, nie najlepsza precyzja skrzyni, krótka gwarancja fabryczna.

Kompaktowe przetasowanie - nowy Hyundai i30 kontra Mazda 3, Opel Astra, Peugeot 308 i Renault Megane
Kompaktowe przetasowanie - nowy Hyundai i30 kontra Mazda 3, Opel Astra, Peugeot 308 i Renault MeganeAuto Bild

Beztroski debiutant niczego się nie boi. Koreańska marka nie zna tabu i za nic ma przewagę rywali, jeśli chodzi o doświadczenie w budowaniu aut. Za nic ma historię Opla, Renault czy Peugeota. Odważnie patrzy z góry na znaną z niekonwencjonalnej innowacyjności Mazdę. Czy odwaga Hyundaia ma uzasadnienie w atutach samochodu? Oto nadeszła godzina próby. Zaczniemy może od tych gorszych stron nowego i30. Hm, sto dwadzieścia jeden, sto dwadzieścia dwa...

Hyundai jako marka nie przestaje zaskakiwać postępem

Nie doczekacie się – i30 nie ma poważnych wad. Co najwyżej jakieś drobiazgi, które jednak nie są w stanie zepsuć dobrego wrażenia, jakie pozostawia ten samochód. Fotele mogłyby być sztywniejsze, a silnik powinien oszczędniej pracować (to tyczy się wszystkich testowanych tu turbodoładowanych kompaktów). Ale poza tym to porządnie zrobiony i praktyczny samochód. Hyundai w bardzo dojrzały sposób resoruje, układ kierowniczy też „się nadaje”, a silnik mógłby zrobić karierę w klasie średniej.

Cicho i kulturalnie pracuje. Jego zalety widać jak na dłoni w tabeli pomiarów: żaden z konkurentów nie oferuje lepszej elastyczności. Duże instrumenty ułatwiają obsługę, praktyczny mechanizm składania foteli pomaga na co dzień. Hyundai opanował też nowoczesne dziedziny: za dopłatą można zamówić liczne systemy asystujące.

W zasadzie jednak powinniśmy się skupić na dwóch piętach achillesowych Hyundaia i30, znanych z poprzedniej generacji auta. Mowa o zawieszeniu i układzie kierowniczym. Ani jedno, ani drugie nie były złe. Jednak w bezpośrednim starciu z najlepszymi rywalami Hyundai musiał zwykle uznawać ich wyższość w tych dyscyplinach. A teraz? Układ kierowniczy jest dobry, ale na pewno nie najlepszy w klasie. Za to w resorowaniu widać ogromny postęp. Komfort jest znakomity przy

dobrej stabilności jazdy. Brawo!

Hyundai i30 1.4 T-GDI - plusy: Cichy, spokojnie pracujący i mocny silnik benzynowy, komfortowe zawieszenie, 5 lat gwarancji.

Hyundai i30 1.4 T-GDI - minusy: Zbyt miękkie przednie fotele, wysoka cena zakupu samochodu z wyposażeniem porównywalnym z rywalami.

Kompaktowe przetasowanie - nowy Hyundai i30 kontra Mazda 3, Opel Astra, Peugeot 308 i Renault Megane
Kompaktowe przetasowanie - nowy Hyundai i30 kontra Mazda 3, Opel Astra, Peugeot 308 i Renault MeganeAuto Bild

Typ z charakterem. Mazda jako jedyna w tej grupie stawia na silnik bez turbodoładowania. Zamiast niego ma on wysoki stopień sprężania, bezpośredni wtrysk i zacną pojemność skokową – 2 litry. Ten napęd mocno wpływa na to, jak odbieramy Mazdę 3. Jednostce brakuje atletycznego charakteru silnika z turbo i morza momentu na niskich obrotach – co do tego nie ma wątpliwości. Za to Mazda rozwija swoją moc przyjemnie linearnie, wraz z obrotami nabiera jej i szczególnie po gwałtownym wciśnięciu gazu natychmiast reaguje, bez najmniejszego turboopóźnienia, właściwego rywalom.

Dwulitrowa Mazda pali mniej od rywali z silnikami 1.2

Szczególną frajdę sprawia rozkręcanie silnika od połowy zakresu obrotów i płynne przerzucanie kolejnych biegów. Dźwignia zmiany przełożeń sprawnie i bez oporów przeskakuje w kolejne położenia, tym samym daje wrażenie pewności i zespolenia kierowcy z samochodem. A najlepsze jest to, że dwulitrówka pali mniej od turbodoładowanych rywali, nawet tych o pojemności 1.2!

Mazda kroczy własną ścieżką, co – jak widać – potrafi mieć dobre strony, jednak niektóre poczynania japońskiej marki trudno uzasadnić. Mimo że auto sprawia wrażenie bardzo dojrzałego i pewnie trzyma się drogi, to niepotrzebnie sztywno resoruje. Pomimo dyskretnego brzmienia silnika w kabinie jest głośno podczas jazdy autostradą – do wnętrza przedziera się zbyt wiele odgłosów, a szczególnie słyszalne są szumy z okolic słabo wyciszonych nadkoli.

Mazda 3 skyactiv-G 120 - plusy: Linearny rozwój mocy silnika, oszczędniejszy od rywali, pewny mechanizm zmiany biegów, szykowny kokpit.

Mazda 3 skyactiv-G 120 - minusy: Zbyt sztywno zestrojone zawieszenie, kiepska widoczność do tyłu, słabo wyciszone szumy toczenia opon.

Kompaktowe przetasowanie - nowy Hyundai i30 kontra Mazda 3, Opel Astra, Peugeot 308 i Renault Megane
Kompaktowe przetasowanie - nowy Hyundai i30 kontra Mazda 3, Opel Astra, Peugeot 308 i Renault MeganeAuto Bild

Mniej znaczy więcej – mówi Peugeot i odcina jeden (zdaniem niektórych zbędny) cylinder. Oto downsizing w najlepszej formie – mówimy my. Ta 3-cylindrowa konstrukcja naprawdę daje radę. W sprincie „308-ce” udaje się zostawić w tyle cięższego Mégane’a, a pomiary elastyczności najlepiej świadczą o szeroko dostępnym i cennym w praktyce momencie obrotowym. Jednocześnie 1,2-litrowa jednostka żywiołowo reaguje na gaz i nie boi się wysokich obrotów.

Kokpit wygląda super, ale wymusza określoną pozycję za kierownicą, a to nie każdemu pasuje, podobnie jak "wszystkodotykowa" obsługa

Trzeba się tylko pamiętać, że w trzycylindrówce subiektywnie słyszalne obroty będą niższe od tych na obrotomierzu. Wibracje są umiarkowane, a do szczególnego brzmienia silnika można się szybko przyzwyczaić. Trudniej za to zaakceptować maniery drogowe. 308 sprawia wrażenie luźno zespolonego z asfaltem. Na wszelkie nierówności Peugeot nerwowo reaguje, podskakuje na nich o wiele bardziej niż sztywno zawieszona Mazda.

Wrażliwy układ kierowniczy (z małą kierownicą) utrudnia precyzyjne trzymanie kursu podczas jazdy autostradowej z dużą prędkością. Zawieszenie ugina się wystarczająco mocno dopiero na dużych pofalowaniach jezdni. Ale przy obciążeniu „308-ce” zdarza się dobić wahaczami do odbojników. Sterowanie (prawie) wszystkim na ekranie dotykowym w praktyce okazuje się niezbyt szczęśliwym rozwiązaniem, a na tylnej kanapie jest najmniej miejsca w porównaniu. 308 to bardzo ciekawe auto, ale niepozbawione istotnych wad.

Peugeot 308 1.2 puretech 130 - plusy: Mocny i elastyczny silnik, dobre osiągi, oszczędne spalanie, oryginalna estetyka kabiny robi dobre wrażenie.

Peugeot 308 1.2 puretech 130 - minusy: Ograniczona ilość miejsca z tyłu, dyskusyjna obsługa przez ekran dotykowy, nerwowe zachowanie na drodze.

Kompaktowe przetasowanie - nowy Hyundai i30 kontra Mazda 3, Opel Astra, Peugeot 308 i Renault Megane
Kompaktowe przetasowanie - nowy Hyundai i30 kontra Mazda 3, Opel Astra, Peugeot 308 i Renault MeganeAuto Bild

Mégane chce być inny za wszelką cenę. I to mu się udaje. Bagażnik z wygodnym dostępem do wnęki? Niech inni się troszczą o takie bzdety. Najlepsza ergonomia? Mon Dieu! Wówczas deska rozdzielcza utraciłaby cały swój szyk! Intuicyjna obsługa? Broń Boże, wielki ekran dotykowy wygląda lepiej. Renault w tym modelu przedkłada formę nad funkcję. Francuzom udały się za to fotele, czego nie możemy niestety powiedzieć o 1,2-litrowym silniku o mocy 130 KM. Turbodziura?

Palące się na stałe tylne lampy wyglądają genialnie. Spalanie już mniej zachwyca

W nowoczesnym silniku turbo? Tak. Inercja turbiny okazuje się zbyt duża, żeby korzystać z pełnego komfortu prowadzenia auta z silnikiem, który ma wiele do powiedzenia w całym zakresie obrotów. Jednak wymaga to lepszego wytłumaczenia, bo nie chodzi o to, że na niskich i średnich obrotach silnik nie ma pary. Przeciwnie, ma jej dość, jednak czas, jaki musi upłynąć od dodania gazu do pojawienia się solidnego ciągu, jest zbyt długi.

Najbardziej odczuwa się to w mieście, gdy często ruszamy lub wciskamy ponownie gaz po hamowaniu silnikiem. Jednostka napędowa Mégane’a reaguje wtedy ospale. Czy gdybyśmy się do tego przyzwyczaili, wszystko inne byłoby już OK? Niezupełnie. Do zwinnego hasania po zakrętach i tak brakuje bardziej precyzyjnego układu kierowniczego. Nawet hamulce, choć z pewnością niesłabe, w tym towarzystwie ustępują rywalom. Za to palące się na stałe tylne lampy wyglądają genialnie. I jak tu go nie kupić?

Renault MÉgane tce 130 - plusy: Czterocylindrowe brzmienie (Peugeot go na przykład nie ma), przyciągający uwagę styl karoserii.

Renault MÉgane tce 130 - minusy: Miejscami czasochłonna obsługa instrumentów, silnik podczas jazdy miejskiej ma wyczuwalną turbodziurę.

Nowy Hyundai i30 kontra Mazda 3, Opel Astra, Peugeot 308 i Renault Megane - rozbudowane multimedia

Nawet w topowych wersjach niektóre marki życzą sobie ekstra za nawigację. Ile? Od 2100 zł w Maździe do 3300 zł w Hyundaiu. Z jednej strony trudno się dziwić, że w ten sposób producenci próbują zarobić na coraz częstsze zmiany generacyjne modeli, ale z drugiej – trochę nie wypada wyciągać rękę po dopłatę w kompaktowym aucie za 80-90 tys. zł. Tak czy inaczej, wyposażenie multimedialne jest coraz ważniejsze dla klientów.

Peugeot pod tym względem prezentuje umiarkowany poziom, nawigacja nie ma np. sterowania głosowego. Opel z kolei może być wyposażony w system zdalnego wsparcia OnStar. Hyundai wyróżnia się za to indukcyjną ładowarką do telefonu, a Renault oferuje do swojego systemu R-Link specjalne aplikacje, np. do obsługi mejli lub z prognozą pogody, chociaż ich działanie trudno uznać za rewelacyjne. Ekrany multimedialne będziecie mogli zobaczyć w galerii, a teraz zapraszamy na porcję danych testowych, na podstawie których wyłonimy faworyta tego porównania.

OpelHyundaiMazdaPeugeotRenault
Przyspieszenie 0-50 km/h3,3 s3,1 s3,3 s3,2 s3,3 s
Przyspieszenie 0-100 km/h10,2 s9,8 s9,9 s9,9 s10,1 s
Przyspieszenie 0-130 km/h16,8 s15,4 s17,7 s15,7 s16,6 s
Elastyczność 60-100 km/h8,3 s (4. bieg)6,6 s (4. bieg)9,6 s (4. bieg)8,0 s (4. bieg)8,2 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h15,7 s (6. bieg)11,8 s (6. bieg)22,9 s (6. bieg)15,9 s (6. bieg)19,0 s (6. bieg)
Masa rzeczywista/ładowność1281/534 kg1343/477 kg1330/485 kg1289/461 kg1318/499 kg
Rozdział masy (przód/tył)60/40 proc.60/40 proc.60/40 proc.62/38 proc.62/38 proc.
Średnica zawracania (w lewo/w prawo)11,2/11,3 m10,8/11,1 m10,9/10,9 m10,6/10,7 m11,2/11,4 m
Hamowanie ze 100 km/h (zimne)36,4 m36,1 m37,0 m37,3 m38,2 m
Hamowanie ze 100 km/h (gorące)34,7 m33,9 m36,5 m36,2 m37,2 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h59 dB (A)58 dB (A)60 dB (A)59 dB (A)59 dB (A)
Hałas w kabinie przy 100 km/h65 dB (A)65 dB (A)69 dB (A)66 dB (A)65 dB (A)
Hałas w kabinie przy 130 km/h71 dB (A)70 dB (A)73 dB (A)71 dB (A)70 dB (A)
Spalanie testowe7,3 l/100 km7,3 l/100 km6,8 l/100 km7,0 l/100 km8,0 l/100 km
Zasięg660 km680 km750 km740 km580 km

Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.

Opel AstraHyundai i30Mazda 3Peugeot 308Renault Megane
Miejsce na nogi z przodu maks.(mm)11701170116011601150
Szerokość wnętrza z przodu(mm)14501480149014801480
Wysokość wnętrza  z przodu maks.(mm)10401030101010151005
Zakres regulacji fotela(mm)245230245225225
Indeks miejsca na nogi z tyłu(mm)735720735700720
Szerokość wnętrza z tyłu(mm)14401455146014351430
Wysokość nad głową z tyłu(mm)960960940935935
Wysokość siedziska z tyłu(mm)335370320320350
Astrai303308Megane
Silnik: typ/cylindry/zaworybenzynowy, turbo/R4/16benzynowy, turbo/R4/16benzynowy/R4/16benzynowy, turbo/R3/12benzynowy, turbo/R4/16
Ustawienie silnikapoprzecznie z przodupoprzecznie z przodupoprzecznie z przodupoprzecznie z przodupoprzecznie z przodu
Zasilanie/napęd rozrząduwtrysk bezpośredni/łańcuchwtrysk bezpośredni/łańcuchwtrysk bezpośredni/łańcuchwtrysk bezpośredni/pasekwtrysk bezpośredni/łańcuch
Pojemność skokowa (cm3)13991353199811991197
Moc maksymalna (KM/obr./min)125/4000-5600140/6000120/6000130/5500130/5500
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min)245/2000242/1500210/4000230/1750205/2000
Prędkość maksymalna (km/h)205210195201198
Skrzynia biegówman. 6man. 6man. 6man. 6man. 6
Napędprzedniprzedniprzedniprzedniprzedni
Hamulce (przód/tył)tw/ttw/ttw/ttw/ttw/t
Pojemność bagażnika (l)370-1210395-1301364-1263420-1228384-1247
Opony testowanego auta225/45 R 17225/45 R 17215/45 R 18225/40 R 18225/40 R 18
Pojemność zbiornika paliwa (l)4850515247
Emisja CO2 (g/km)117124119107124
Masa holowanej przyczepy z hamulcem/bez (kg)1450/6201400/6001300/6001300/5801650/665
Dł./szer./wys. (mm)4370/1809/14854340/1795/14554470/1795/14654253/1804/14574359/1814/1438
Astrai303308Megane
Wersja1.4 Turbo Elite1.4 T-GDI Premium2.0 SkyACTIV-G SkyPASSION1.2 PureTech Allure1.2 Energy TCe 130 Bose
Airbagi czołowe/boczneS/SS/SS/SS/SS/S
Kurtyny powietrzne/airbag kolanowy kierowcyS/NS/4100 zł (pakiet)S/NS/NS/N
Reflektory przeciwmgielneSSSSS
Światła pełne LED/ksenonowe5900 zł/NS/NS/NS/N4000 zł/N
Klimatyzacja automatycznaS (dwustrefowa)S (dwustrefowa)S (dwustrefowa)S (dwustrefowa)S (dwustrefowa)
Elektrycznie sterowane szyby przód/tyłS/SS/SS/SS/SS/S
Elektrycznie sterowane/składane lusterkaS/SS/SS/SS/SS/S
System multimedialny z odtwarzaczem MP3S (ekr. 7 cali, 6 głośników)S (ekr. 5 cali, 6 głośników)S (ekr. 7 cali, 6 głośników)S (ekr. 7 cali, 6 głośników)S (ekr. 7 cali, 6 głośników)
Kierownica wielofunkcyjna/komputer pokł.S/SS/SS/SS/SS/S
Bluetooth/złącze USBS/SS/SS/SS/SS/S
Nawigacja/elektrochromatyczne lusterko3100 zł (ekran 8 cali)/S3300 zł (pakiet, ekran 8")/S2100 zł/S3000 zł/SS (lub 1000 zł ekran 8,7")/S
Kluczyk zbliżeniowy/podgrz. fotele/kierownicaS/1500 zł za obie opcjeS/S/SS/S/S2000/700 zł/NS/1000 zł za obie opcje
Czujnik światła/deszczuS/SS/SS/SS/SS/S
Tempomat/aktywny tempomatS/NS/NS/2900 zł (pakiet)S/3000 zł (pakiet)S/2200 zł (pakiet)
Czujniki parkowania p/t/kamera cofaniaS/S/2900 zł (pakiet)S/S/SS/S/SS/S/2000 zł2500 zł (pak.)/S/2500 zł (pak.)
System automatycznego hamowaniaSSS3000 zł (pakiet)2200 zł (pakiet)
Monitoring martwego pola lusterek2900 zł (pakiet)4100 zł (pakiet)S1500 zł (pakiet)2500 zł (pakiet)
Asystent utrzymania pasa ruchuSS2900 zł (pakiet)NS
Automat parkujący/skaner znaków drogowych2900 zł (pakiet)/SN/3300 zł (pakiet)N/S1500 zł (pakiet)/N2500 zł (pakiet)/S
Lakier met./felgi standardowe/w teście2200 zł/16"/1400 zł (17")2300 zł/17"/17"2000 zł/18"/18"2400 zł/16"/2200 zł (18")2200 zł/17"/1500 zł (18")
Astrai303308MÉgane
Cena podstawowa testowanej wersji79 000 zł93 200 zł87 900 zł80 600 zł82 600 zł
Utrata wartości (po 3 latach i 60 tys. km)40,6 proc.45,9 proc.39,2 proc.46,1 proc.42,1 proc.
Gwarancja mechaniczna2 lata5 lat3 lata2 lata2 lata
Gwarancja perforacyjna12 lat12 lat12 lat12 lat12 lat
Przeglądyco 30 tys. kmco 15 tys. kmco 20 tys. kmco 25 tys. kmco 30 tys. km
Cena po doposażeniu93 800 zł100 600 zł92 900 zł95 000 zł94 800 zł

Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.

NadwozieMaks. pktAstrai303308Megane
Przestronność z przodu403232323130
Przestronność z tyłu301819181517
Pojemność bagażnika251214121513
Ładowność151110101010
Widoczność201617161615
Fotele, pozycja kierowcy302826252526
Ergonomia obsługi201416141210
Jakość wykończenia201717171717
Suma punktów200148151144141138
Napęd i zawieszenieMaks. pktAstrai303308Megane
Przyspieszenie251616161616
Elastyczność251518101513
Poziom hałasu15101171011
Skrzynia biegów151314151313
Zachowanie na drodze302826282626
Komfort jazdy302425202219
Układ kierowniczy151413141312
Średnica zawracania534443
Skuteczność hamulców403536323230
Suma punktów200158163146151143
KosztyMaks. pktAstrai303308Megane
Cena po doposażeniu503629373435
Utrata wartości151411151113
Zużycie paliwa301414161511
Wyposażenie – komfort302727272727
Wyp. – bezpieczeństwo302828282729
Ubezpieczenia1077777
Gwarancja158141088
Przeglądy20179121417
Suma punktów200151139152143147
Wynik końcowy600457453442435428
Miejsce w teście1.2.3.4.5.

Unijni urzędnicy, zabierzcie się wreszcie do pożytecznej pracy! Zamiast debatować nad bezmyślnym obniżeniem mocy maksymalnej odkurzaczy, które w efekcie nie są w stanie wessać piasku z podłogi, opracujcie wreszcie miarodajną procedurę zużycia paliwa w samochodach. Bo ta obecna – jak widać na wykresie – jest kompletnie do niczego.

Żródło: Auto Świat

Opel wygrał. Brawa dla Mazdy i Hyundaia! Astrze udało się wygrać na punkty, choć Hyundai wcale nie jest od niej gorszy. Mazda zawstydziła orędowników downsizingu niskim spalaniem. Francuskie auta musiały dać za wygraną, ale i tak nie ma co narzekać – wciąż świetnie wyglądają. Za to wszystkie ceny są do wymiany. Zapraszamy do komentowania!

Autor Michał Krasnodębski
Michał Krasnodębski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków