Auto Świat > Testy > Porównania samochodów > Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D i Mercedes GLC 300 d przekonują, że diesle nadal są dobre na wszystko

Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D i Mercedes GLC 300 d przekonują, że diesle nadal są dobre na wszystko

Mazda CX-60 i Mercedes GLC to modele na niemal każdą okazję. Nadają się zarówno do codziennej jazdy do pracy czy na zakupy, jak i na rodzinne wakacyjne wyjazdy czy wypady na bezdroża. W teście sprawdzamy, czy japoński SUV z nowym sześciocylindrowym dieslem o mocy 254 KM zdoła pokonać Mercedesa, który w najnowszej generacji zadebiutował w 2022 r.

Mazda CX-60 kontra Mercedes GLCŹródło: Auto Bild
  • Mazda CX-60 ma pod maską miękką hybrydę, w której wykorzystano 6-cylindrowy, 3,3-litrowy silnik Diesla generujący 254 KM oraz 550 Nm
  • Mercedes GLC, który występuje w porównaniu, też napędzany jest miękką hybrydą, ale zbudowaną na bazie 2-litrowego, 4-cylindrowego diesla produkującego 269 KM i 550 Nm
  • Oba samochody mają napęd na wszystkie koła, a moment obrotowy przekazywany jest do nich za pośrednictwem automatycznych skrzyń – 8-biegowej w Maździe CX-60 oraz 9-stopniowej w Mercedesie GLC

Oba samochody zadebiutowały w 2022 r., mają silniki Diesla, napęd 4x4, automatyczne skrzynie biegów i są modnymi SUV-ami. Mazda CX-60 ma pod maską 6-cylindrową jednostkę, a Mercedes GLC – 4-cylindrową. Mazda pretenduje klasy premium, a Mercedes jest już dobrze zadomowiony w tym segmencie.

Te podobieństwa i różnice, to jednak za mało, żeby zdecydować, który z tej pary samochodów jest lepszy. Dlatego poddaliśmy oba modele szczegółowemu testowi, który pomoże wyłonić zwycięzcę.

Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji