• Za 5 tys. zł da się kupić zadbane, sprawne auto, jednak wymaga to trochę czasu i pewnych ustępstw
  • Nie patrzcie na wiek, znacznie lepiej postawić na dobry stan techniczny
  • Głównym problemem w większości przypadków jest korozja, której często nie będzie opłacało się naprawiać

Nietrudno się domyślić, że mając w portfelu dwie minimalne wypłaty, nie można oczekiwać motoryzacyjnych cudów. Nie oznacza to jednak, że mamy kupować pierwsze lepsze auto i godzić się na jego kiepski stan techniczny, bo „za takie pieniądze nie można wiele wymagać”. Wręcz przeciwnie – oględziny są równie istotne, jak w przypadku droższych samochodów. Na co należy zwrócić szczególną uwagę?

Pierwsza rzecz to wiek auta. Musicie pogodzić się z tym, że będzie ono miało kilkanaście, dwadzieścia lub więcej lat. Oznacza to, że praktycznie każdy model będzie narażony na korozję. Oczywiście, w przypadku niektórych aut trzeba wzmóc uwagę, w innych rdza może być wynikiem braku konserwacji, jazdy po błotnistych drogach lub wypadków. Dobrze wypadają pod tym względem auta francuskie, najgorzej – japońskie. Kolejna ważna rzecz to kondycja silnika i podzespołów mechanicznych. Na drobne luzy w podwoziu może trzeba będzie przymknąć oko, ale jeśli ma was czekać remont silnika i wymiana kompletu wahaczy w Passacie B5 (przednia oś) lub Focusie (tylna), to koszty łatwo przekroczą cenę zakupu…

Auta za 5 tys. zł – na który model postawić?

Odpowiedź jest stosunkowo prosta: nie tyle na model, ile na egzemplarz, bo lepsza będzie zadbana Alfa Romeo 156 niż powypadkowy Passat z przebiegiem liczonym w setkach tysięcy kilometrów. Jeśli liczycie na łatwe i tanie naprawy, postawcie na popularne modele.

Auta za 5 tys. zł - naszym zdaniem

Kto oczekuje nowoczesnego wyglądu, perfekcyjnego stanu i wyposażenia, niech… rozejrzy się za kredytem. Dobre auto za 5 tys. zł raczej będzie skromne. Lepiej postawić na starszy model w świetnej kondycji niż na zaniedbany nowocześniejszy. Nowa generacja to też większe bezpieczeństwo, ale w tym przypadku rozsądniej będzie jeździć nieskorodowanym starszym autem niż teoretycznie bezpieczniejszym nowszym, ale takim, które np. gaśnie na skrzyżowaniu…

Ładowanie formularza...