Auto Świat > Używane > Co warto kupić > Spytaliśmy mechaników o SUV-y do 60 tys. zł. 5 propozycji. Od Dacii po Mercedesa

Spytaliśmy mechaników o SUV-y do 60 tys. zł. 5 propozycji. Od Dacii po Mercedesa

Ceny nowych samochodów szybują, a aktualnie nawet za porządne miasto segmentu B trzeba szykować minimum 100 tysięcy zł. Nie dziwi więc, że wielu kierowców szuka samochodu na rynku wtórnym. Da się tam znaleźć naprawdę dobre auta. Założyliśmy budżet 40-60 tysięcy zł i ruszamy na poszukiwania dużego SUV-a.

Używana Dacia Duster II z 2017 r. – poznaj jej wady i zalety
Używana Dacia Duster II z 2017 r. – poznaj jej wady i zaletyŹródło: Auto Świat / andrzej kondratczyk
  • Nasz założony budżet pozwoli wybierać między SUV-ami marek popularnych jak i tych premium. Wypisaliśmy skondensowane opisy wad i zalet aut marek premium, jak i młodszych popularnych budżetowych modeli
  • Pod lupę wzięliśmy m.in. Mercedesa GLK, Peugeota 3008, Hyundaia Tucsona i Dacię Duster
  • Wypisaliśmy wady i zalety każdego SUV-a. Wskazujemy także wersje podwyższonego ryzyka

SUV-y i crossovery zdominowały praktycznie każdy segment rynku. Auto miejskie, segment B, kompakty, klasa średnia, czy luksusowe limuzyny — każdy. kto szuka SUV-a ma z czego wybierać. Dotyczy to również rynku aut używanych. Tym razem zajmujemy się SUV-ami i crossoverami z różnych segmentów, w cenie od 40 do 60 tys. zł. Zatem możecie liczyć na skondensowane opisy wad i zalet aut marek premium, jak i młodszych popularnych budżetowych modeli.

Ile kosztuje Mercedes GLK? Cena od 40 tys. zł

Mercedes GLK
Mercedes GLKŹródło: Onet.pl

Nieco kanciasta sylwetka Mercedes GLK nawiązuje stylistyką do klasy G, ale pod względem budowy znacznie bliżej tu do klasy C. Decydując się na Mercedesa GLK, trzeba pogodzić się z przeciętną przestronnością kokpitu, bagażnik również nie imponuje pojemnością (450 l), ale całość jest wygodna i przyjemna w eksploatacji, a znakomita większość aut ma napęd 4x4 i automatyczne skrzynie.

Przeczytaj także: Podobno aut na literę F się nie kupuje. Dlatego sprawdziliśmy używanego forda, fiata i trzy auta francuskie

Silniki w Mercedesie GLK ustawione są wzdłużnie, firma zadbała o solidną technikę, np. w wersjach 4x4 pracuje centralny dyferencjał. Na oszczędność nie ma co liczyć w pierwotnie stosowanych benzyniakach V6, trochę się poprawiło w 3.5/306 KM (wtrysk bezpośredni) i w dwulitrówkach debiutujących dopiero w 2013 r. Większość oferty stanowią jednak diesle 2.1 – może nie imponują kulturą pracy (szczególnie na zimno), ale można liczyć na rozsądne spalanie (ok. 8 l/100 km). Mechanicy dobrze znają ten motor, dość łatwo też o części, ale nie jest on idealny.

  • Mercedes GLK usterki karoserii — nie powinno być większych kłopotów z korozją. Przeciekanie wody do wnętrza w okolicy przednich słupków (problem z odprowadzeniem wody z szyberdachu). 
  • Mercedes GLK usterki elektryki — uszkodzona wiązka przewodów (problemy z oświetleniem oraz wycieraczkami), kłopoty z fabrycznym audio i elektrycznym zamykaniem klapy bagażnika. 
  • Mercedes GLK usterki układu napędowego — diesel 2.1 miał bardzo awaryjne wtryskiwacze Delphi, problemy z pompą cieczy chłodzącej (wycieki), zaworem EGR oraz łańcuchem rozrządu (od strony skrzyni biegów) i/lub z napinaczem (wycieki oleju). Zużycie łańcucha również w silnikach benzynowych. W dieslu V6 zdarza się przegrzanie i uszkodzone panewki. Stuki na tylnych przegubach (luz montażowy).
  • Mercedes GLK usterki zawieszenia — przeciętna trwałość elementów zawieszenia.

Mercedes GLK naszym zdaniem — model GLK pozostaje trochę w cieniu konkurencji, ale nie wypada źle – jest dość solidny, funkcjonalny i na pewno wygodny. Niestety, nie ma co liczyć na atrakcyjne koszty eksploatacji (droga obsługa, nie brakuje usterek).

Nasze pozostałe propozycje wraz z dokładnymi opisami, polecanymi silnikami, potencjalnymi awariami, etc. dostępne są dla subskrybentów Onet Premium.